Bedrijf geeft geen garantie op productiefout, wat nu?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

Topicstarter
Ik heb een jaar geleden een nieuw display en frame gekocht voor mijn Nexus 5 bij een winkel in Engeland. Dit product is een OEM LG product.

Na een half jaar begon ik op te merken dat er een streep op het scherm zat die altijd vettig bleef en erg snel nog vetter werd. In eerste instantie vond ik dit niet een groot probleem maar het probleem werd steeds erger, zie hieronder. Uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat het een productiefout moet zijn met het aanbrengen van de oleofobische coating van het scherm.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2gTsGhi.jpg

Zo heb ik afgelopen maand besloten om contact op te nemen met de winkel waarop ze hebben aangegeven dat ik hem terug kon sturen en dat ze hem naar LG zouden sturen voor reparatie/vervanging. Nadat ze hem ontvangen hebben zeggen ze dat de water indicator is verkleurd en dat ze geen garantie kunnen garanderen en dat het 25 pond kost als LG hem weigert.

Deze sticker zit bij de sim-tray en word dus zeer makkelijk vochtig, ik heb de telefoon nooit in het water laten vallen dus ik denk dat er vocht naar binnen is gekomen in mijn broekzak tijdens een bui. Bij inspectie van het moederbord zie ik inderdaad wat vocht residu op de sim-tray maar de rest van het moederbord is helemaal netjes.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6q8rqNX.jpg

Daarnaast werkt het display en de telefoon verder helemaal naar behoren. Ik heb gevraagd of ze dit probleem met LG wilden bespreken waarop ze hebben aangegeven dat de schade aan de coating komt door waterschade. Ik dacht dat de oleofobische coating juist anti-vocht en vet is. 8)7 Zodoende dus ook weer dat als ze tijdens onderzoek denken dat de schade door vocht komt dat ze het display dan ongerepareerd terug sturen met een rekening van 25 pond. Ik ben het hier niet mee eens en vraag me af of er nog iets is wat ik zou kunnen ondernemen of dat ik eventueel rechten heb hierin?

TLDR;
-Schermcoating verkeerd aangebracht.
-Water indicator verkleurd.
-LG zegt dat coating beschadigd is door vocht.
-Waarschijnlijk geen winkel- of fabrieksgarantie en scherm ongerepareerd terug.
-Wat nu?

Beste antwoord (via pauldegroot op 14-06-2016 15:54)

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
pauldegroot schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 15:13:
Twee redenen waarvan ik het gevoel heb dat het niks met mijn probleem te maken heeft, hebben zij het recht om garantie te weigeren op een onderdeel als ik het zelf heb geïnstalleerd?
Lijkt mij niet meer dan logisch dat je naar de garantie kunt fluiten als je zelf dingen zit aan te passen of te repareren aan je telefoon. Dat is de reden waarom zulke firma's werken met erkende reparatiecentra.

Verder moet jij bewijzen dat er een fabrieksfout op je display zit.
Want na 6 maanden na aankoop heb jij de bewijslast.
Neem dus een erkend expert in de hand en laat hem een getekende verklaring opzetten waarin hij
verklaart dat het scherm oorspronkelijk niet OK was en dat het scherm vakkundig gemonteerd is geworden door jou. Dan naar de rechtsbijstand/advocaat in de UK om een rechtszaak voor te bereiden.

Is dit allemaal te duur en te veel gedoe?
Verkoop je telefoon voor een zacht prijsje op MP.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 14:55

MrN

LG is zeer lastig dit heb ik ook meegemaakt met mijn tv. Men onderzoekt zeer slecht en probeert ten alle tijde onder de garantie uit te komen. Uiteindelijk blijk ik volgens een onafhankelijk onderzoek toch gelijk te hebben maar praat men zich er nog onderuit.

Ik geef het nog niet op en blijf doorgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:41
Heb je toevallig een hogere resolutie van deze foto?
Overigens als ik het zo bekijk lijkt er vocht schade op de tray te zitten, rechts van de tray en helemaal onderin nog wat.

Maar als ik het goed begrijp heb je zelf het scherm en frame vervangen? Ik ken de LG garantie voorwaarden niet maar het lijkt me niet dat ze garantie gaan geven na een eigen reparatie. Wat was je reden voor de reparatie? Val schade? Heb je de de rubberlaag wel goed geplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

Topicstarter
Ik zal later een hogere resolutie foto uploaden. Onderin de foto is gewoon stof, bovenin inderdaad een beetje residu naast de sim-tray maar het toestel werkt 100%.

Ik hoef geen garantie op het toestel maar op het onderdeel. (scherm+frame) Dat staat los van toestelgarantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 08:33
Onderdelen gekocht in Engeland en zelf vervangen?
Vreemd dat er zo moeilijk wordt gedaan over garantie.

Nederlandse regelgeving telt hier niet. je garantie op je telefoon zal door je eigen sleutelen ook niet meer geldig zijn.
LG krijgt via een Engelse winkel een NL telefoon waar door een consument aan is gesleuteld en onderdelen zijn vervangen, na een jaar blijkt een van deze onderdelen niet te voldoen. Waarom zouden zij dit moeten oplossen? Als de regels in Engeland gelijk zijn aan onze regels, dan zul jij moeten bewijzen dat het een productiefout betreft.

@MrN: welke garantie betreft het hier? Zijn toestel valt vast en zeker niet meer onder garantie hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:41
pauldegroot schreef op maandag 13 juni 2016 @ 16:41:
Ik zal later een hogere resolutie foto uploaden. Onderin de foto is gewoon stof, bovenin inderdaad een beetje residu naast de sim-tray maar het toestel werkt 100%.

Ik hoef geen garantie op het toestel maar op het onderdeel. (scherm+frame) Dat staat los van toestelgarantie.
Heb je het zelf omgebouwd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Je kan het eigenlijk wel schudden. Dat het toestel 100% werkt maakt niet dat de indicatie van waterschade of andere bekende problemen niet tellen. Daar gaat LG en de Winkel zich uiteindelijk wel aan vast houden, en tenzij je een of andere internationale rechtszaak van plan bent gaat die vooral een hoop tijd kosten en nul resultaat opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Er zit geen enkel verband tussen de eventuele waterschade en het genoemde defect aan het scherm, LG slaat hier de spijker volledig mis. Maar ja.. je recht hebben en je recht halen is wat anders. Het is voor mij in ieder geval een duidelijke waarschuwing om LG te vermijden.

🌞🍃

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
Datafeest schreef op maandag 13 juni 2016 @ 17:56:
Er zit geen enkel verband tussen de eventuele waterschade en het genoemde defect aan het scherm, LG slaat hier de spijker volledig mis. Maar ja.. je recht hebben en je recht halen is wat anders. Het is voor mij in ieder geval een duidelijke waarschuwing om LG te vermijden.
Consument gaat zelf sleutelen aan toestel, vervangt scherm en frame.. Dan een jaar later! zegt die gebruiker "het door me zelf gemonteerde scherm is nooit goed geweest" je kijkt en ziet dat het toestel in contact is geweest met vocht. Wat moet je denken als fabrikant?
Het is te makkelijk om in dit soort gevallen altijd de schuld direct bij de fabrikant te leggen.

Maar als jij de fabrikanten wilt vermijden die dit zo oplossen... heb jij dan eigenlijk wel een mobiel?
Ga er maar van uit dat merken als Apple, Samsung, Sony etc hetzelfde doen.

Ik denk dat TS het zichzelf extra lastig heeft gemaakt door een jaar te wachten met melden dat er een streep op het scherm zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Gadgeteer schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 09:54:
[...]

Consument gaat zelf sleutelen aan toestel, vervangt scherm en frame.. Dan een jaar later! zegt die gebruiker "het door me zelf gemonteerde scherm is nooit goed geweest" je kijkt en ziet dat het toestel in contact is geweest met vocht. Wat moet je denken als fabrikant?
Het is te makkelijk om in dit soort gevallen altijd de schuld direct bij de fabrikant te leggen.

Maar als jij de fabrikanten wilt vermijden die dit zo oplossen... heb jij dan eigenlijk wel een mobiel?
Ga er maar van uit dat merken als Apple, Samsung, Sony etc hetzelfde doen.

Ik denk dat TS het zichzelf extra lastig heeft gemaakt door een jaar te wachten met melden dat er een streep op het scherm zit.
Er is helemaal geen aanwijzing dat het scherm en frame is vervangen - dat zou een ander verhaal zijn. Er is sprake van mogelijk contact met een vloeistof, iets wat helemaal niets met de coating van een scherm te maken heeft.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsPils
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 13:09
Waarom heb je niet alleen je scherm en het frame opgestuurd? Je hebt hiervoor immers een aparte koopovereenkomt en (dunkt mij) dus ook los garantie op. Je vermijdt dan i.i.g. het risico dat ze over de vochtindicator beginnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Datafeest schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 10:36:
[...]

Er is helemaal geen aanwijzing dat het scherm en frame is vervangen - dat zou een ander verhaal zijn. Er is sprake van mogelijk contact met een vloeistof, iets wat helemaal niets met de coating van een scherm te maken heeft.
Er is ook geen aanwijzing dat jij het topic hebt gelezen
De eerste zin uit de startpost:
Ik heb een jaar geleden een nieuw display en frame gekocht voor mijn Nexus 5 bij een winkel in Engeland. Dit product is een OEM LG product.
En dat wordt in de overige reacties nog eens bevestigd. Dus ben ik benieuwd naar je andere verhaal.

Dat mag de volgende keer wel wat vriendelijker. Zo op de man spelen doen we niet aan op GoT.

[ Voor 9% gewijzigd door Perkouw op 14-06-2016 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Gadgeteer schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 10:40:
[...]

Er is ook geen aanwijzing dat jij het topic hebt gelezen
De eerste zin uit de startpost:

[...]

En dat wordt in de overige reacties nog eens bevestigd. Dus ben ik benieuwd naar je andere verhaal.
Dude, even relaxed ;). Waarom schrijf je dit zo aanvallend op? 8)7

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Datafeest schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 11:15:
[...]

Dude, even relaxed ;). Waarom schrijf je dit zo aanvallend op? 8)7
Tis maar net wat je aanvallend vindt. Was in ieder geval niet als aanval bedoeld.
Je geeft echter aan dat het dan een ander verhaal zou zijn en ik ben wel erg benieuwd naar je mening nu duidelijk is dat het scherm wel is vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

Topicstarter
Wat een hoop reacties!
PrinsPils schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 10:39:
Waarom heb je niet alleen je scherm en het frame opgestuurd? Je hebt hiervoor immers een aparte koopovereenkomt en (dunkt mij) dus ook los garantie op. Je vermijdt dan i.i.g. het risico dat ze over de vochtindicator beginnen..
Ik heb alleen het scherm met frame opgestuurd, de vocht indicator zit op het frame.

Ik snap dat regels, regels zijn alleen is het dus zo dat het niet om een elektrisch defect gaat maar om een mechanische fout die onmogelijk iets met vocht te maken kan hebben tenzij ik één of ander zwaar chemisch goedje heb gebruikt om het scherm een keer schoon te maken. Dit heb ik niet gedaan en dan zou ik ook niet zo'n streep met stipjes erin creëren.

Verder nogmaals: Het scherm is los gekocht omdat ik een diepe kras in mijn vorige display had en ik me hieraan stoorde. Ik heb het scherm zelf vervangen, iets wat ik vroeger ook veel gedaan heb.

De verkoper heeft mij het scherm teruggestuurd met de mededeling dat ik LG Nederland maar moet vragen om garantie. Dit heb ik gedaan en ik wacht op hun antwoord nu. Ik hoop gewoon dat een bedrijf groot genoeg kan zijn en kan toegeven dat het een productiefout is en niet een gebruikersfout. Je moet toch achter de producten staan die je produceert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
pauldegroot schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 12:20:
Wat een hoop reacties!

[...]

Verder nogmaals: Het scherm is los gekocht omdat ik een diepe kras in mijn vorige display had en ik me hieraan stoorde. Ik heb het scherm zelf vervangen, iets wat ik vroeger ook veel gedaan heb.
Dus, je ergerde je aan een kras en verving daarom het scherm? Dan krijg je een scherm met een streep die zich niet laat verwijderen en daaraan erger je je vervolgens een jaar lang niet?

Ook vraag ik me een beetje af, hoe dit scherm gekocht is? Ik denk dat LG die schermen niet voor de consumentenmarkt los aanbiedt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

Topicstarter
Ja, daarnaast was de vettige streep niet zo erg in het begin. Verder heb ik een druk leven en niet altijd de tijd om me met dit soort problemen bezig te houden ook al stoor ik mij er wel aan.

Zoals gezegd is het scherm in Engeland gekocht bij een winkel die originele LG onderdelen levert. Reparatiebedrijven hebben dit soort onderdelen ook op voorraad liggen en blijkbaar ook voor consumenten, anders zou ik het niet kunnen kopen.

Kunnen we nu stoppen met dit aanvallend gedrag?

Ik krijg net een mail terug van LG Nederland dat als het scherm door een niet-gecertificeerde reparateur vervangen is dat ik dan geen aanspraak kan doen op garantie en dat als de vocht indicator verkleurd is dat het dan ook hoogstwaarschijnlijk niet kan.

Twee redenen waarvan ik het gevoel heb dat het niks met mijn probleem te maken heeft, hebben zij het recht om garantie te weigeren op een onderdeel als ik het zelf heb geïnstalleerd? Werkt dit met een auto bijvoorbeeld ook zo, dat als ik zelf een nieuwe motorkap plaats en erachter kom dat de lak er niet goed op zit dat ze dan garantie kunnen weigeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:57

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Twee redenen waarvan ik het gevoel heb dat het niks met mijn probleem te maken heeft, hebben zij het recht om garantie te weigeren op een onderdeel als ik het zelf heb geïnstalleerd? Werkt dit met een auto bijvoorbeeld ook zo, dat als ik zelf een nieuwe motorkap plaats en erachter kom dat de lak er niet goed op zit dat ze dan garantie kunnen weigeren?
Als je er een jaar later pas mee komt mogelijk wel ja.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Twee redenen waarvan ik het gevoel heb dat het niks met mijn probleem te maken heeft, hebben zij het recht om garantie te weigeren op een onderdeel als ik het zelf heb geïnstalleerd?
Lijkt mij niet meer dan logisch dat je naar de garantie kunt fluiten als je zelf dingen zit aan te passen of te repareren aan je telefoon. Dat is de reden waarom zulke firma's werken met erkende reparatiecentra.

Verder moet jij bewijzen dat er een fabrieksfout op je display zit.
Want na 6 maanden na aankoop heb jij de bewijslast.
Neem dus een erkend expert in de hand en laat hem een getekende verklaring opzetten waarin hij
verklaart dat het scherm oorspronkelijk niet OK was en dat het scherm vakkundig gemonteerd is geworden door jou. Dan naar de rechtsbijstand/advocaat in de UK om een rechtszaak voor te bereiden.

Is dit allemaal te duur en te veel gedoe?
Verkoop je telefoon voor een zacht prijsje op MP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

Topicstarter
Duidelijk, ik ga een andere oplossing zoeken. Bedankt voor de hulp heren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Is het niet mogelijk om het scherm op een of andere manier te ontdoen van die coating? Het vuilafstotende ben je dan wel kwijt (meeste telefoons hebben dit niet eens) maar dan ben je misschien die streep ook kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

Topicstarter
Ja waarschijnlijk wel, heb besloten om er gewoon een glazen screenprotector met coating overheen te doen of een oleofobische coating te kopen op ebay en die zelf aan te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Je zoekt nu ook totaal de verkeerde soort garantie. Je zegt dat je het scherm vervangen hebt en het nieuwe scherm die vlek heeft, maar je gaat wel over de gehele telefoon garantie proberen te claimen? Je moet bij het bedrijf zijn dat je dat nieuwe scherm geleverd heeft en garantie claimen over je vervangende scherm, die telefoon heeft verder niemand iets mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is me niet duidelijk of je nou alleen je scherm hebt teruggestuurd naar de winkel waar je dat vandaan hebt gehaald, of je hele telefoon naar de winkel waar je die gekocht hebt. Dat maakt nogal uit voor het verhaal. Kan je dat verduidelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

Topicstarter
Alleen het scherm met het middenframe waar hij op geplakt zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pauldegroot schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 18:05:
Alleen het scherm met het middenframe waar hij op geplakt zit.
Naar de winkel waar je het scherm los gekocht hebt, begrijp ik? De verkoper van de telefoon zelf is niet in beeld?

Dat scheelt nogal wat in je verhaal en daarmee kan je gelijk ook het gros van de posts hier wegstrepen. Waarom verduidelijk je dat niet gelijk even als je ziet dat mensen dat verkeerd opvatten? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

Topicstarter

.. eerste twee zinnen. Sorry, ik dacht dan het wel duidelijk was. Anyway, ik begrijp inmiddels dat ik eigenlijk geen poot heb om op te staan of dat het de kosten niet waar zou zijn.

[ Voor 32% gewijzigd door pauldegroot op 15-06-2016 18:21 ]

Pagina: 1