Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommieboy154
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 05-09 21:26
Ik zag dat de gtx 1080 van asus nog best lang is, er staat bij de specs van de h440 dat de lengte van een kaart 428 mm kan zijn en zag dat de lengte van de 1080 298mm is, zag net de eerst review van de msi 1080 in precies dezelfde kast maar leek net alsof hij er net in past met een lengte van 279mm , zeggen ze dat dat het er net in past als je er een paar hdd bays uit haalt?

Wil het toch allemaal zeker weten :X

Beste antwoord (via tommieboy154 op 16-06-2016 11:07)

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:45

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Paprika schreef op maandag 13 juni 2016 @ 14:06:
Het blijft verbazingwekkend dat mensen stellig voor de Asus blijven gaan, terwijl al zo vaak is uitgelegd dat het de minste van de verschillende non-reference modellen is...

Either way, de PCI-E connectors zitten aan de zijkant. Als ie in de lengte past, dan gaan die ook geen probleem vormen.
Hij past sowieso, je moet hoogstens even 2 HDD bay's eruit halen met 1 schroefje en de kaart kan gewoon volledig tot vooraan doorlopen. Die zwarte "plaat" wat OP met de groene lijn heeft aangegeven zit op een manier dat alle kaarten (zelfs als je een centimeter of 2-3 boven de PCI bracket uitsteekt) erlangs kunnen. Die plaat kun je trouwens ook niet weghalen, just fyi.

Daarnaast heb je gelijk over de Asus kaart, de GTX970 Strix die ik nu heb is ook de laatste kaart die ik van Asus heb gehaald, altijd problemen met de ongekoelde VRM's die ze al een jaar of 4 hanteren (HD7xxx/2xx/GTX9xx). Daarnaast is een kaart met 3 fans eigenlijk zelden beter dan een kaart met 2 fans, en heb je bij de Asus ook nog eens het probleem dat blijkbaar niet alle heatpipes goed contact maken 8)7.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 08:06
Ik denk dat het zo zit, zie het plaatje hieronder.
De rode lijn is ~280mm en de groene lijn 428mm. De videokaart lengte specificatie is altijd de maximale lengte, misschien kan het er dus wel in als je wat dingen in de kast aanpast (HDD bays eruit etc), en mag het daarom als maximale lengte worden verkondigt.

Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/toJ39K5smhcAEm8jdLtGZbwa/full.png?nohitcount=1

Ik heb zelf echter nooit deze kast gehad, dus weet het niet zeker. Ik raad je aan gewoon wat meer reviews en plaatjes op te zoeken, dan moet je het kunnen vinden.

[ Voor 30% gewijzigd door Nycrea op 13-06-2016 13:56 ]

🇺🇦

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommieboy154
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 05-09 21:26
Maar dan blijft de vraag, past het? :p

kan er vast wel in maar hoe zit het dan met de pin kabels voor de voeding? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:51
Het blijft verbazingwekkend dat mensen stellig voor de Asus blijven gaan, terwijl al zo vaak is uitgelegd dat het de minste van de verschillende non-reference modellen is...

Either way, de PCI-E connectors zitten aan de zijkant. Als ie in de lengte past, dan gaan die ook geen probleem vormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-09 14:18
tommieboy154 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 13:58:
Maar dan blijft de vraag, past het? :p

kan er vast wel in maar hoe zit het dan met de pin kabels voor de voeding? :)
Behalve als je voeding hebt met extreem korte kabels gaat het gewoon passen en werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06-2024
Jup in de NXZT Noctic past het ook (op hetzelfde frame gebaseerd). Niet schrikken, ik dacht ook even *kak* dit gaat niet passen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:45

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Hij past sowieso, je moet hoogstens even 2 HDD bay's eruit halen met 1 schroefje en de kaart kan gewoon volledig tot vooraan doorlopen. Die zwarte "plaat" wat OP met de groene lijn heeft aangegeven zit op een manier dat alle kaarten (zelfs als je een centimeter of 2-3 boven de PCI bracket uitsteekt) erlangs kunnen. Die plaat kun je trouwens ook niet weghalen, just fyi.

Daarnaast heb je gelijk over de Asus kaart, de GTX970 Strix die ik nu heb is ook de laatste kaart die ik van Asus heb gehaald, altijd problemen met de ongekoelde VRM's die ze al een jaar of 4 hanteren (HD7xxx/2xx/GTX9xx). Daarnaast is een kaart met 3 fans eigenlijk zelden beter dan een kaart met 2 fans, en heb je bij de Asus ook nog eens het probleem dat blijkbaar niet alle heatpipes goed contact maken 8)7.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTX404
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 05-09 02:31

GTX404

Hi

Ik heb anders wel een review gecheckt waarbij de kaart onder full load 63 graden wordt met clocks tussen 1800-1900.

Ik zie het probleem hier niet van in. Ik weet wel dat die ASUS kaart 1 van de eerste kaart was die gecheckt werd op performance & OC, ik zag een artikel daarvan op videocardz.com.

De titel van dat artikel was ongeveer "ASUS Strix 1080 poor blabla" dus het werd gelijk negatief beoordeeld TERWIJL alle andere kaarten dezelfde OC limits hadden door nVidia zelf die alles lockt.

De heatpipes maken overigens wel contact met de GPU, waarbij zo een 2 pipes aan de zijkant zitten die weer warmte overnemen van de heatpipes die zich ernaast bevinden.

Dus kan iemand mij vertellen wat er nou echt mis is met deze kaart? Het maakt volgens mij echt geen reet uit welke je neemt qua A-merk..

AMD Ryzen 9 5950X | EK Elite 360 D-RGB | 2x16GB Corsair Vengeance RGB Pro DDR4 @ 3200CL16 | ASUS X570 Dark Hero | Nvidia Titan Xp | Super Flower Leadex II Gold 1200W White | Corsair 5000D Black

Pagina: 1