Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Exchange 2010 antwoordadres default

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• benprint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-11 14:33
Mijn vraag
...Ik heb een exchange 2010 server bij een klant met als cleints outlook 2007.
netjes aangemeld op domain met als username test(dus ook het andwoordadres is test@domain.nl
ik heb een aantal groepen aangemaakt voor email distributie waaronder info@domain.nl
nu heb ik echter een probleem als een gebruiker een email verstuurd dan verstuurd hij als antwoord adres test@domain.nl. dit moet echter info@domain.nl zijn .
als ik het andwoord adres verander naar info@domain.nl dan krijg ik de melding dat dit al een groep is en niet kan.(dit klopt) maar ik kan niet een oplossing vinden hoe dit te regelen is het andwoord adres moet dus een groep zijn en geen induvidueel persoon.ik heb via google gevonden dat je dit wel bij outlook kunt kiezen maar dit moet je telkens bij elke email doen en dat wil met niet.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...windows server 2011 exchange 2010

cleint : windows 7 met office 2007

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb .
binnen emc wat geprobeerd middels google
maar dit wil dus niet
...

Alle reacties

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:34
Ik moet eerlijk zeggen dat ik anders dan een Mail-enabled distribution group waar de versturende user(s) Send-As rechten op hebben (en waar je dus inderdaad moet kiezen bij het versturen) zo geen directe oplossing ken voor de casus die je hebt.

Wel kan je een shared mailbox aanmaken waar alle users die moeten verzenden als Info@domain.nl rechten op hebben, en zorgen dat ze standaard uit die box verzenden binnen outlook.

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Dat moet je inderdaad telkens per e-mail aangeven via outlook.

Tenzij je een 2e exchange account in outlook gebruikt i.p.v. een machtiging om het 2e account in te zien.
Dan volstaat het om de mail op te stellen wanneer je in bijvoorbeeld het postvak-in van de info box zit op het moment dat je klikt op "nieuwe mail".

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Denk dat 't het handigst is om het reply-adres van alle verzonden mailtjes naar info@domain.nl te zetten.
Dat kun je via GPO doen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==