Toon posts:

Iemand gebruikt mijn whatsapp?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Yo Tweakers!

Zaterdag kreeg ik een belletje van een broodjeswinkel in mijn stad dat ze een iPhone 5C hadden gevonden. Omdat ze het toestel niet konden ontgrendelen belden ze het nummer wat in beeld kwam via een melding van Whatsapp in de groep 'Our Family': En dat nummer was van mij. Er kwam geen naam in beeld, alleen maar: 'Bericht van +31 6 12345678'

Maar: ik heb rond die periode geen berichten via Whatsapp gestuurd en ik zit ook niet in een groep die ' Our Family' heet.

Heeft iemand een idee hoe dit kan!

Groetjes .kaas.

Beste antwoord (via Verwijderd op 13-06-2016 14:57)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
E-Vix schreef op maandag 13 juni 2016 @ 13:40:
Of... Iemand heeft zijn eigen WhatsApp naam veranderd van "Pietje Puk" naar "+31 6 12345678", en dat dat dan toevallig jouw nummer is...
Het lijkt me dan eerder dat de eigenaar van de telefoon een bepaald nummer heeft opgeslagen in zijn telefoon onder het nummer van de TS.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:21

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Verkeerde nummer ?
Volgens mij stuurt Whatsapp bij het eerste gebuik altijd een sms met een bepaalde code.
Als je die code niet hebt gehad lijkt me het zeer vreemd dat een ander deze wel heeft gehad.

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

De 5C die gevonden is is niet van jou of van iemand die je kent? Heb ik dit goed begrepen?

Heb je de melding zelf ook daadwerkelijk gezien of heeft alleen de bakker het nummer gezien en mogelijk dus verkeerd overgetypt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Leeghoofd21 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 13:20:
Verkeerde nummer ?
Volgens mij stuurt Whatsapp bij het eerste gebuik altijd een sms met een bepaalde code.
Als je die code niet hebt gehad lijkt me het zeer vreemd dat een ander deze wel heeft gehad.
Ik gebruik dit nummer al jaren en hij is al heel lang geactiveerd. Maar als ik niets stuur naar iemand kan iemand toch nooit een bericht van mij ontvangen, in een whatsappgroep nota bene.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
rens-br schreef op maandag 13 juni 2016 @ 13:23:
De 5C die gevonden is is niet van jou of van iemand die je kent? Heb ik dit goed begrepen?

Heb je de melding zelf ook daadwerkelijk gezien of heeft alleen de bakker het nummer gezien en mogelijk dus verkeerd overgetypt?
Klopt. Ik ken eigenlijk niemand met een 5C.

De bakker stuurde mij een foto met de meldingen en het is 100% mijn nummer. Ik heb een iPhone SE trouwens.

Wil je de wijzigknop gebruiken als je iets wil toevoegen?

[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 13-06-2016 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2016 @ 13:24:
[...]
De bakker stuurde mij een foto met de meldingen en het is 100% mijn nummer. Ik heb een iPhone SE trouwens.
Dat is wel heel erg vreemd. Het lijkt er dus op dat er iemand anders is die met hetzelfde nummer berichten stuurt naar iemand anders zijn telefoon.

Weet de bakker ook zeker dat het van Whatsapp was en niet van een andere messaging dienst die jij zelf niet gebruikt?

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 13-06-2016 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Ik gok dat het hier gaat om een verkeerd gelezen nummer, want Whatsapp kan niet twee keer op hetzelfde nummer werken.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Migrator schreef op maandag 13 juni 2016 @ 13:28:
Ik gok dat het hier gaat om een verkeerd gelezen nummer, want Whatsapp kan niet twee keer op hetzelfde nummer werken.
Kan alleen als je een volledige backup maakt met iTunes van je oude telefoon en overzet op je nieuwe telefoon. Dan blijft whatsapp werken op beide iPhones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Whatson schreef op maandag 13 juni 2016 @ 13:30:
[...]
Kan alleen als je een volledige backup maakt met iTunes van je oude telefoon en overzet op je nieuwe telefoon. Dan blijft whatsapp werken op beide iPhones.
Weet je dit zeker? Bij twee verschillende 'geactiveerde' Whatsapp clients krijg ik toch altijd de melding dat het al in gebruik is / dat ik het opnieuw moet koppelen.

Aangezien het een iPhone betreft:
Move -> 3i

[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 13-06-2016 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Migrator schreef op maandag 13 juni 2016 @ 13:28:
rens-br schreef op maandag 13 juni 2016 @ 13:27:
[...]

Dat is wel heel erg vreemd. Het lijkt er dus op dat er iemand anders is die met hetzelfde nummer berichten stuurt naar iemand anders zijn telefoon.

Weet de bakker ook zeker dat het van Whatsapp was en niet van een andere messaging dienst die jij zelf niet gebruikt?
Nee echt niet. Ik kan geen screenshot plaatsen want slechte karma maar het is 100% whatsapp en 100% mijn nummer.
rens-br schreef op maandag 13 juni 2016 @ 13:32:
[...]

Weet je dit zeker? Bij twee verschillende 'geactiveerde' Whatsapp clients krijg ik toch altijd de melding dat het al in gebruik is / dat ik het opnieuw moet koppelen.
Ja je kan inderdaad maar op een telefoon gelijk whatsapp hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
rens-br schreef op maandag 13 juni 2016 @ 13:32:
[...]

Mijn zusje had dit. Overgestapt van 4s naar se met volledige iTunes backup. Bleef gewoon werken op beiden.

"Bericht van +31 6 12345678"

Dit laat whatsapp nooit zien. In de notificaties komt de naam te staan welke iemand opgeeft als nickname in whatsapp, niet de naam die je aan het nummer hebt gekoppeld in je adresboek. Dus bericht van +31 6 12345678 zul je nooit zien in de notificaties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:27

Compizfox

Bait for wenchmarks

Whatson schreef op maandag 13 juni 2016 @ 13:34:
[...]
"Bericht van +31 6 12345678"

Dit laat whatsapp nooit zien. In de notificaties komt de naam te staan welke iemand opgeeft als nickname in whatsapp, niet de naam die je aan het nummer hebt gekoppeld in je adresboek. Dus bericht van +31 6 1234567 zul je nooit zien in de notificaties.
Tenzij je die persoon niet heb toegevoegd als contact.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2016 @ 13:34:
Nee echt niet. Ik kan geen screenshot plaatsen want slechte karma maar het is 100% whatsapp en 100% mijn nummer.
Je kan de screenshots uploaden naar tinypic.com en de link hier plaatsen.
Whatson schreef op maandag 13 juni 2016 @ 13:34:
[...]
Mijn zusje had dit. Overgestapt van 4s naar se met volledige iTunes backup. Bleef gewoon werken op beiden.
Dat is nieuw voor mij! Zou wel bijzonder zijn als het op die manier werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2016 @ 13:34:
[...]

[...]

Oh excuus, ik heb niet helemaal goed gelezen. Vreemd probleem in ieder geval.
Verder kunnen notificaties wel degelijk verschijnen als "bericht van <nummer>" als je degene niet als contactpersoon hebt.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Laatst online: 13:55

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Misschien heeft de persoon van de telefoon jouw als contact staan "Our Family". Telefoon kan tijd uit hebben gestaan waardoor je oude berichten binnen krijgt.
Ik vertrouw nooit helemaal wat de gebruiker (bakker) zegt maar het lijkt een telefoon van iemand die jjij ooit gewhatsapped hebt zou is navraag doen bij je familie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:51

E-Vix

Nu met sneeuw!

Of... Iemand heeft zijn eigen WhatsApp naam veranderd van "Pietje Puk" naar "+31 6 12345678", en dat dat dan toevallig jouw nummer is...

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 08:06
Misschien is het wel TS's oude nummer, waar hij zijn naam ooit heeft veranderd in zijn nieuwe nummer. En wordt dat oude nummer nu gebruikt door iemand anders.
Ik gok van niet, maar het zou zomaar kunnen.

🇺🇦

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:57
zit er geen simkaart meer in?
dan plemp je die in een andere telefoon en kijk je naar de contakten (eigenaar heeft vast wel vrienden)
Dat met jou nummer naar dat ding is geappt is idd heel vreemd (maar ze schakelen wel vaker iets verkeerd)
ook is het dan vreemd dat er geen andere apps binnen komen die je kan lezen, vraag eens hoe dat zit (zolang dat ding de 5c dus niet is uitgeweest en dus is ingelogt, moeten ze hem aan de stroom houden en even afwachten wat voor berichten ze nog krijgen

krijg je bij een niet ontgrendelde iphone uberhaupt wel een bericht??

edit:
correctie op de ontgrendeling,,
onee dat is alleen als je ook een pin op je sim hebt, my bad

[ Voor 14% gewijzigd door Mel33 op 13-06-2016 13:54 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het toestel niet want de eigenaar heeft hem opgehaald. Ikzelf heb nog nooit een 5C gehad dus qua doorverkopen of zo gaat ook niet op.

Hier het foto'tje:

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/5a5oj.png

Dit kreeg ik dus van een medewerker van die zaak toegestuurd. Of ik misschien wist wiens telefoon dit was.
Of dit is het inderdaad

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2016 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2016 @ 14:05:
Ik heb het toestel niet want de eigenaar heeft hem opgehaald. Ikzelf heb nog nooit een 5C gehad dus qua doorverkopen of zo gaat ook niet op.

Hier het foto'tje:

[afbeelding]

Dit kreeg ik dus van een medewerker van die zaak toegestuurd. Of ik misschien wist wiens telefoon dit was.

[...]

Of dit is het inderdaad
Dat nummer van jou is dat ook een vodafone nummer?

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mell33 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 14:17:
[...]

Dat nummer van jou is dat ook een vodafone nummer?
Ja.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Het lijkt me dan eerder dat de eigenaar van de telefoon een bepaald nummer heeft opgeslagen in zijn telefoon onder het nummer van de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
rens-br schreef op maandag 13 juni 2016 @ 14:22:
[...]

Ja dat, maar dan ziet het er iets anders uit toch (als het een toegevoegd contact is)

Aan ts, hoelang heb je dat nummer al?

[ Voor 18% gewijzigd door Mel33 op 13-06-2016 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizai
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Is het een idee om de persoon die de WA groep heeft aangemaakt een bericht te sturen op het getoonde 06 nummer?

Wellicht weet die persoon wie degene is met jouw nummer, en kun je aangeven wat de situatie is.

Anjunabeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

wizai schreef op maandag 13 juni 2016 @ 14:25:
Is het een idee om de persoon die de WA groep heeft aangemaakt een bericht te sturen op het getoonde 06 nummer?
Wat ik ervan begrijp zit de TS niet in die groep en is het getoonde nummer op het screenshot van hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
wizai schreef op maandag 13 juni 2016 @ 14:25:

Wellicht weet die persoon wie degene is met jouw nummer, en kun je aangeven wat de situatie is.
hoe?
(het getoonde nummer is van de ts)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Laatst online: 22-09 21:46

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

Met een beetje geluk heeft degene een Apple ID aangemaakt. Dan kan de bakker met het IMEI in de hand de Apple support benaderen zodat zij de eigenaar kunnen benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Het kan ook zo zijn dat jou nummer eerder werd gebruikt door de persoon die dit bericht heeft gestuurd naar deze iPhone 5C en hij of zij dit (jou telefoonnummer) als naam heeft toegewezen op WhatsApp tijdens het begin van de installatie.

Of het nummer als naam opgeslagen heeft zoals rens-br aangeeft.

[ Voor 6% gewijzigd door MysticX op 13-06-2016 14:30 ]

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Ircghost schreef op maandag 13 juni 2016 @ 14:28:
Met een beetje geluk heeft degene een Apple ID aangemaakt. Dan kan de bakker met het IMEI in de hand de Apple support benaderen zodat zij de eigenaar kunnen benaderen.
Ja die stond op de oude modellen nog op de achterkant, hoe krijg je die met de nieuwe 6s bijv?

ow in de sim houder, excuus

[ Voor 3% gewijzigd door Mel33 op 13-06-2016 14:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Laatst online: 21-09 20:57

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

mell33 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 14:30:
[...]

Ja die stond op de oude modellen nog op de achterkant, hoe krijg je die met de nieuwe 6s bijv?

ow in de sim houder, excuus
Toch ff een link voor de nieuwsgierigen.

https://support.apple.com/nl-nl/HT204073

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
toch link alleen op de op de sim houder want bij mijn 6s staat hij niet op de achterkant,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[...]

Ik denk inderdaad dat dit het dan moet zijn. Ik werk bij Vodafone in dezelfde stad dus misschien heeft het daar iets mee te maken. Ik heb me afgemeld op alle computers en het is bijna onmogelijk om Whatsapp te hacken.

Thanks allemaal! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Mijn 06 27... nummer is ook een oud vodafone (prepaid) nummer :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Whatson schreef op maandag 13 juni 2016 @ 15:08:
[...]

Mijn 06 27... nummer is ook een oud vodafone (prepaid) nummer :9
Ik weet dat mijn nummer ooit is gebruikt door iemand anders maar ik heb dit nummer nu al vijf jaar. En het is wel heel erg toevallig dat iemand om de hoek van de winkel een bericht kan van mijn nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 06:55
Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2016 @ 14:59:
[...]

Ik denk inderdaad dat dit het dan moet zijn. Ik werk bij Vodafone in dezelfde stad dus misschien heeft het daar iets mee te maken. Ik heb me afgemeld op alle computers en het is bijna onmogelijk om Whatsapp te hacken.

Thanks allemaal! _/-\o_
Dan kun je ook nagaan van wie de telefoon is ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:16
Niet perse een antwoord op de vraag, meer een mogelijke hulp voor de vinder (of iemand anders die een iPhone vindt binnenkort):
Ik heb laatst een (vergrendelde) iPhone terug kunnen bezorgen bij het meisje dat hem kwijt was geraakt door de home-knop even ingedrukt te houden en aan Siri te vragen of ze "mama" wou bellen.

[ Voor 2% gewijzigd door MaffeMaarten op 13-06-2016 19:05 . Reden: verduidelijking "vergrendelde" ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:27

Compizfox

Bait for wenchmarks

[...]

Waarom zou je dat doen? Een nummer opslaan in je contacten met als naam een ander nummer?

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Pagina: 1