Muis heel "grof" onder win2k

Pagina: 1
Acties:

• alexrins
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-08 08:04
Geachte tweakers,

Ik heb een heel raar probleem met mijn muis logitech standaard muisje met scrol wieltje ps/2. In windows en in spelletjes is mijn muis heel erg grof hij springt als ik naar b.v. rechts stuur een vrij "groot stuk naar rechts" Een voorbeeld: ik heb een 17' monitor en draai 1280*1024 ik kan bij winamp het schuifje van speaker balance maar van
-33% naar het midden naar 33%!! (vroeger ongeveer 3% brobeer zelf maar)
Heb ik daar onder windows helemaal niet zoveel last van hoor maar als ik spelletjes speel is dat behoorlijk lastig ik kan niet eens meer imand door z'n hoofd schieten op groten afstand.
Ik heb in windows al van alles geprobeerd meer snelheid minder, meer accelaratie minder enz enz nieuwe drivers gedownload .
Niets schijnt te helpen ik had dit probleem niet onder win98 met dezelfde hardware!

Bedankt voor het lezen en meschien heb ik ergens in de win2k opties iets gemist of weet iemand een stuk je soft die het probleem verhelpt.

Groeten,
Alex

• GreyGhost
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 17:39

GreyGhost

Het is een spook

Op maandag 25 juni 2001 16:35 schreef alexrins het volgende:
Geachte tweakers,

Bedankt voor het lezen en meschien heb ik ergens in de win2k opties iets gemist of weet iemand een stuk je soft die het probleem verhelpt.

Groeten,
Alex
Ik weet niet of je mouseware hebt geinstalleerd, maar daarin staat ergens PS/2 sample rate/ report rate en als je die hoger zet is je muis preciezer (gebruik zelf 200 Hz, maar lager kan ook) , kijk ook of je acelleration niet te hoog staat.

For I am grey, between the darkness and the light

• alexrins
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-08 08:04
Dat heef allebei geef effect(had het al geprobeerd). Of ik hem nou op 80 of op 200 zet het maakt niets uit.
(ik neem aan dat ik hem niet moet rebooten)

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

ik neem aan dat je wel moert rebooten.
Kijk bij eigenschappen voor de muis -> Beweging -> Geavanceerde functies -> reactievermogen van je ps/2 en/of cursor-snelheid/versnelling

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Verwijderd

Maak je muis schoon of probeer het met een andere muis.

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 13:56

bloasfist

Slot-A Crew

Ik neem aan dat je "control panel->mouse->hardware->advanced settings" al gecheckt hebt? Ik heb geeneens een mouse wheel, maar daar zou je het moeten kunnen veranderen. En idd, misschien is ie gewoon vies :+

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Verwijderd

Een soort ps/2-rate zit standaard in Win2k, dus dat hoef je niet te installeren.
Pagina: 1