Carport afschermen met roldeur

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• gr8-jen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:35
Goedemorgen,
Ik ben aan het orienteren naar de mogelijkheden van het plaatsen van een roldeur in een caport:

Aan de achterkant staat nu een hekwerk met klimop. In de klimop zitten te veel luizen waardoor mijn arm eronder zit zodra ik het poortje wil openen. Ik had daarom zoveel klimop verwijderd dat ik nu naar achter kan kijken en toch zat na te denken wat de mogelijkheden zijn. mijn situatie:

- carport met dak
- linkerkant berging
- rechterkant schot (geplaatst tussen mij en carport buren)
- achterkant open schutting van ~1,90 met klimop. (die weg gaat als het doorgaat)

TOEVOEGING OMSCHRIJVING:

- Het huis is een rijtjeshuis met tuin en daarachter carport. Alle buren en achterburen hebben dezelfde opbouw qua tuin en carport. Hierdoor is er nu eigenlijk een (doodlopend) straatje ontstaan met carporten waardoor er verder niemand komt behalve mijn buren

EINDE TOEVOEGING

Ik had ergens wel gevonden dat het mogelijk is om een carport verder af te sluiten als:
- het niets aanpast aan de brandwering
- het niet verder naar buiten komt dan de originele constructie
- de carport nog aan minstens 1 kant open blijft.

Ik kan alleen geen wettelijke teksten vinden die dat bevestigen en wil dit wel bij de gemeente gaan navragen maar vroeg mij af of ik dit in een bepaalde volgorde moet doen en elke vragen ik moet stellen zonder dat ik mensen wakker maak en ik extra moet neerleggen voor een papiertje:

- moet ik toestemming vragen? (naast de buren informeren en kijken of ze ermee zitten)
- heb ik een omgevingsvergunning nodig?

Zijn er mensen die dit als eens hebben meegemaakt qua aanpassen of bouwen van carport en en willen deze misschien neerzetten in welke volgorde en welke vragen bij wie zijn gesteld?

Edit:

het was dus een vraag maar heb dit niet aangevinkt bij aanmaken en kan het niet meer aanpassen 8)7 is gefixed bedankt.

[ Voor 12% gewijzigd door gr8-jen op 13-06-2016 11:40 ]

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 4500Wp ZWW || BENG, Rc6 rondom, tripple glas, WTW, 165m2 verwarmd || Gasloos sinds sep 2023

Alle reacties

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-12 22:46
Ik heb er even een vraag van gemaakt.
Je hebt vergunningsvrije werken, maar een aanpassing aan de voorzijde moet in de regel langs de welstand. Zo ook een veredelde garage van je carport maken.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Verwijderd

Je moet even uitzoeken of je carport in het achtererfgebied ligt en ver genoeg van openbaar gebied.

Als ik de check doe en aanvink dat de gevel van de carport verder dan 1 meter achter de voorgevel van je woning ligt dan komt er uit dat je geen vergunning nodig hebt.

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

gr8-jen schreef op maandag 13 juni 2016 @ 11:14:

- moet ik toestemming vragen? (naast de buren informeren en kijken of ze ermee zitten)
Als je een beetje een normale relatie hebt met de buren zou ik het sowieso even overleggen....
Dat staat er dus....

[ Voor 4% gewijzigd door emnich op 13-06-2016 13:12 ]

• gr8-jen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:35
emnich schreef op maandag 13 juni 2016 @ 12:10:
[...]

Als je een beetje een normale relatie hebt met de buren zou ik het sowieso even overleggen....
de vraag was vooral of ik het aan een andere instantie moet vragen of het een probleem is behalve bij de gemeente. Ik was al voorzichtig aan het vragen en 1 buur kwam al met het antwoord dat deze graag hoorde hoe het afloopt zodat deze het ook kan doen. ;)

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 4500Wp ZWW || BENG, Rc6 rondom, tripple glas, WTW, 165m2 verwarmd || Gasloos sinds sep 2023

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-12 15:30
https://www.omgevingsloket.nl/ helpt je al een heel eind op weg toch?
En vaak meestal er ook nog het e.e.a. in het bestemmingsplan van de gemeente qua voorschriften. (ook online vaak)

[ Voor 45% gewijzigd door JvdW op 13-06-2016 21:04 ]

Pagina: 1