Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvetuve
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-09 17:00
Hi allen,

Ik heb een aantal offertes voor zonnepanelen opgevraagd. Ik kijk voornamelijk naar het (regionale) bedrijf van onderstaande offerte. Ze geven goede garanties en hebben 400+ huizen in de regio voorzien van zonnepanelen. Ook heeft familie goede ervaringen met ze.

Toch wil ik de offerte eens tegen jullie aanhouden. Zijn het erg gekke bedragen?

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Mocht er meer informatie nodig zijn verneem ik dat graag. Voorbaat dank voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:41
Waarom micro-omvormers? Heb je veel last van schaduw?

Indien je geen last hebt van schaduw zou je beter kunnen gaan voor een omvormer met 2 MPPT's

De prijs is nu naar mijn mening onnodig hoog door die micro omvormers.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvetuve
PASware schreef op maandag 13 juni 2016 @ 11:29:
Waarom micro-omvormers? Heb je veel last van schaduw?

Indien je geen last hebt van schaduw zou je beter kunnen gaan voor een omvormer met 2 MPPT's

De prijs is nu naar mijn mening onnodig hoog door die micro omvormers.
Goede vraag!

Micro-omvormers ivm:
* schaduw rand aan voorkant en zijkant (noord-west en west), panelen staan daarom zo ver mogelijk bij de randen vandaan, maar eind van de middag waarschijnlijk wel een beetje schaduw
* uitbreiding in de toekomst naar meer panelen op tweede stuk
* kunnen meten per paneel (lagere prioriteit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasma7988
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-12-2024
Een kennis van mij heeft ze vorigjaar ook laten plaatsen en die moest 4000 euro betalen voor 8 panelen alles met 1 omvormer en de panelen doorgelust als ik het goed begrepen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvetuve
Fantasma7988 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 13:17:
Een kennis van mij heeft ze vorigjaar ook laten plaatsen en die moest 4000 euro betalen voor 8 panelen alles met 1 omvormer en de panelen doorgelust als ik het goed begrepen heb.
Check, met deze prijzen (met micro-omvormers) kom ik dan op €4360,- voor 8 panelen in mijn situatie.

Mooi om het eens af te zetten tegen een soortgelijke installatie, dank!

incl of excl btw trouwens?

[ Voor 4% gewijzigd door Ruvetuve op 13-06-2016 13:34 . Reden: prijs opnieuw berekend incl btw ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasma7988
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-12-2024
Was inclusief btw .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:04
Maakt verder niet uit voor je vraag, maar waarom ga je uit van 19 cent?

Toevallig ga ik eind dit jaar een huis kopen, althans dat is het plan en ook ik was van plan om hetzelfde te doen wat jij nu ook doet, echter kwam ik erachter dat het niet echt meer voordelig is.

De prijs is op het moment 16 cent, en gaat vanaf volgende maand 14 cent worden, nou als ik de stroom markt zo bekijk en wat er in de komende 10 jaar een projecten gaan komen voor meer stroom, ga ik ervan uit dat de prijs over 10 jaar richting de 10 cent is of een andere vorm van abo gaat komen.

Dat houd in dat men zon 15 jaar nodig heeft om het terug te verdienen, met het risico dat er iets defect gaat binnen die tijd, wat aannemelijk is, dus dan gaat je dit weer kosten, dus je zou met mazzel na 17 jaar eens winst kunnen maken!

Just my 2 cents

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvetuve
Bschnitz schreef op maandag 13 juni 2016 @ 13:38:

Toevallig ga ik eind dit jaar een huis kopen, althans dat is het plan en ook ik was van plan om hetzelfde te doen wat jij nu ook doet, echter kwam ik erachter dat het niet echt meer voordelig is.

De prijs is op het moment 16 cent, en gaat vanaf volgende maand 14 cent worden, nou als ik de stroom markt zo bekijk en wat er in de komende 10 jaar een projecten gaan komen voor meer stroom, ga ik ervan uit dat de prijs over 10 jaar richting de 10 cent is of een andere vorm van abo gaat komen.

Dat houd in dat men zon 15 jaar nodig heeft om het terug te verdienen, met het risico dat er iets defect gaat binnen die tijd, wat aannemelijk is, dus dan gaat je dit weer kosten, dus je zou met mazzel na 17 jaar eens winst kunnen maken!

Just my 2 cents
Ik ga uit van 0,19 cent omdat ik dat nu voor normaaltarief betaal. De meeste berekeningen gaan op 0,23 cent wat ik erg onrealistisch vind.

Ik stap toevallig deze maand over naar een nieuwe aanbieder en daar betaal ik nog maar 0,18 cent per kwh.

Het blijft koffiedik kijken wat de prijzen zullen doen. Heb nu een mooi potje om te investeren :)

[ Voor 4% gewijzigd door Ruvetuve op 13-06-2016 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-09 21:42
Schatting obv de 2790Wp op mijn eigen dak denk ik dat het wel €2500 goedkoper kan. Opbrengst in dat geval is wellicht minder efficient, maar voor €2500 koop je ook (bij 0,19) ruim 13.000kWh. Oftewel 5 volledige jaren aan elektriciteitsverbruik voor jou. Een beetje schaduw zou ik niet de moeite vinden voor micro omvormers. Zijn ook weer 12 dingen die stuk kunnen gaan en je mag dan wel 20 jaar garantie hebben, als het stuk is kost het je wel opbrengst en een boel gedoe.

Welke goede garanties geeft het bedrijf eigenlijk? Want ik zie niets bijzonders in jouw lijst staan.

Als ik jou was, zou ik wat meer offertes aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvetuve
celshof schreef op maandag 13 juni 2016 @ 14:09:
Schatting obv de 2790Wp op mijn eigen dak denk ik dat het wel €2500 goedkoper kan. Opbrengst in dat geval is wellicht minder efficient, maar voor €2500 koop je ook (bij 0,19) ruim 13.000kWh. Oftewel 5 volledige jaren aan elektriciteitsverbruik voor jou. Een beetje schaduw zou ik niet de moeite vinden voor micro omvormers. Zijn ook weer 12 dingen die stuk kunnen gaan en je mag dan wel 20 jaar garantie hebben, als het stuk is kost het je wel opbrengst en een boel gedoe.

Welke goede garanties geeft het bedrijf eigenlijk? Want ik zie niets bijzonders in jouw lijst staan.

Als ik jou was, zou ik wat meer offertes aanvragen.
Het was de eerste in mijn rijtje met een opbrengst garantie.€2500,- goedkoper is een hoop geld. Ik heb andere aanbieders aangeschreven om toch ook een offerte uit te brengen. Ik had er nog een die alleen maar solar Frontier panelen had met daglicht panelen, die was ongeveer even duur maar dan was al mijn dakcapaciteit verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-09 14:09

AMDFreak

Intel is zo..

Bschnitz schreef op maandag 13 juni 2016 @ 13:38:

Just my 2 cents
En dan heb je nog geen rekening gehouden met de gedachte dat we over 10 jaar veel meer elektrisch rijden? Zal een flinke strop zijn voor de overheid met hun accijnzen.. reken maar dat de energiebelasting wordt opgeschroefd om dat verlies te overbruggen.

Just my 2 cents ook wel, welkom in Nederland..

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvetuve
De keuze voor de micro-omvormers is ook voor de uitbreiding in de toekomst en de eerste verdieping voor eventuele uitbreiding. Eerste verdieping heeft meer schaduw van de tweede verdieping die er naast staat (noord).

Even als kanttekening :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• celshof
Ruvetuve schreef op maandag 13 juni 2016 @ 14:18:
[...]
Het was de eerste in mijn rijtje met een opbrengst garantie.€2500,- goedkoper is een hoop geld. Ik heb andere aanbieders aangeschreven om toch ook een offerte uit te brengen. Ik had er nog een die alleen maar solar Frontier panelen had met daglicht panelen, die was ongeveer even duur maar dan was al mijn dakcapaciteit verbruikt.
Die 80 en 90 procent zijn standaard. Ik heb er geen gezien die lager zijn. Ik denk zelfs dat ze niet genoemd zijn in de andere offertes omdat ze niet afwijken van de norm.

Ik kan het specifieke paneel niet vinden, dus weet niet hoe groot het is, maar hier heb je bijv. een veel goedkopere set (excl. installatie, maar dat zal niet meer dan €750 zijn schat ik), voor maar iets minder aan Wp. Wellicht is het niet de ideale omvormer voor een Oost/West setting, maar een omvormer die daar geschikt voor is zal niet veel duurder zijn : http://www.sun-solar.nl/i...-voor-3570-euro-sunsolar/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:04
AMDFreak schreef op maandag 13 juni 2016 @ 14:21:
[...]

En dan heb je nog geen rekening gehouden met de gedachte dat we over 10 jaar veel meer elektrisch rijden? Zal een flinke strop zijn voor de overheid met hun accijnzen.. reken maar dat de energiebelasting wordt opgeschroefd om dat verlies te overbruggen.

Just my 2 cents ook wel, welkom in Nederland..
Die is al bijna 40%, denk niet dat ze die zoveel verder omhoog kunnen doen, maar goed, in duitsland betalen ze 29 cent, dus wie weet haha, koop ik tegen die tijd wel een installatie :P

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik heb niks tegen mikro omvormers (behalve dan dat het duurder wordt dan een stringomvormer)
Maar heb je ook al nagedacht hoe je straks DC stroom wil op gaan slaan in batterijen als het zo ver komt?

Je krijgt alleen maar AC stroom uit de micro omvormers, wat waarschijnlijk weer terug omgevormd moet worden naar DC stroom (= extra verliezen)

Ook al eens gekeken naar SF?
Korte strings vanwege hogere paneelspanningen en daardoor makkelijk uitbreidbaar.
Neem je nu gewoon een grotere capaciteit string omvormer.

[ Voor 14% gewijzigd door AUijtdehaag op 13-06-2016 16:46 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-09 11:28
SoloarEdge met Optimizers?

(heb ik zelf, best tevreden)

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor AEG is de prijs 400 te hoog, je kan voor minder of de zelfde prijs Sharp of LG krijgen.
Check de AEG panelen goed op kleurverschil , want er schijnt een grote partij in Nederland te zijn met teveel kleurverschil.
De panelen worden in Taiwan gemaakt, en blijkbaar hebben ze daar geen eigen mensen die toezicht houden.
Verder niets mis met AEG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvetuve
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 10:01:
Voor AEG is de prijs 400 te hoog, je kan voor minder of de zelfde prijs Sharp of LG krijgen.
Check de AEG panelen goed op kleurverschil , want er schijnt een grote partij in Nederland te zijn met teveel kleurverschil.
De panelen worden in Taiwan gemaakt, en blijkbaar hebben ze daar geen eigen mensen die toezicht houden.
Verder niets mis met AEG.
Weet jij waar ze dan eventueel goedkoper zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09 13:26
Ik was iets meer dan een jaar geleden 4300 euro ex btw kwijt voor een installatie van 3060 WP bestaande uit 18 panelen van solar frontier. (Niet de goedkoopste aanbieder toen)
Bovenstaande aanbieding lijkt me aan de dure kant.
Mijn setje zit netto op ongeveer 1,40 per wp met dus zon 7 jaar terugverdientijd.
Met solar frontier panelen maak je meerdere strings en ze hebben minder last van schaduw, misschien kun je hier eens naar kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvetuve
ik heb geen ruimte voor zoveel panelen, ik wil graag met deze aanbieder in zee, maar zoek vergelijkbare offertes. Heb nog een offerte lopen voor dezelfde opstelling. Moet ergens aan kunnen tonen dat het te duur is of niet.

Ik zie veel aanbieders met de dunne film panelen van Solar Frontier. Gezien mijn dak efficientie wil ik niet beide daken vol leggen. Ik kom nu uit op €1,53 per wp netto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ruvetuve schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 14:53:
[...]

Weet jij waar ze dan eventueel goedkoper zijn?
Zonnepanelenxtra ;)

Een kennis van mij betaalde 1,40 per WP ex de btw en ex optimizers voor SHARP.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2016 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvetuve
Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 09:55:
[...]

Zonnepanelenxtra ;)

Een kennis van mij betaalde 1,40 per WP ex de btw en ex optimizers voor SHARP.
Thanks. Ik had een offerte bij ze opgevraagd, maar zijn net een stukje duurder :> zo verwarrend dit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ruvetuve schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 10:09:
[...]

Thanks. Ik had een offerte bij ze opgevraagd, maar zijn net een stukje duurder :> zo verwarrend dit!
Sharp is ook iets duurder door de hogere kwaliteit en het persoonlijke garantie-certificaat.
Mijn keuze zou altijd LG of Sharp zijn, voor een fractie meer het beste wat je kan kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvetuve
Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 10:13:
[...]

Sharp is ook iets duurder door de hogere kwaliteit en het persoonlijke garantie-certificaat.
Mijn keuze zou altijd LG of Sharp zijn, voor een fractie meer het beste wat je kan kopen ;)
Ik heb een offerte van ze met AEG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ruvetuve schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 10:15:
[...]

Ik heb een offerte van ze met AEG.
OK dan houd dat op.
Ik weet wel dat ze netjes werken en goede gasten zijn.

Was de SHARP 280wp en de SHARP 295wp veel duurder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvetuve
Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 10:20:
[...]

OK dan houd dat op.
Ik weet wel dat ze netjes werken en goede gasten zijn.

Was de SHARP 280wp en de SHARP 295wp veel duurder?
Mhe die heb ik dan weer niet gevraagd. Overall lijkt het erop dat de initiële prijs in mijn topic start niet zo ver weg ligt van de rest, zijn de panelen duurder geworden oid?

Ze hebben een laagste prijs garantie.. en die lijken ze ook waar te maken na 3 vergelijkbare offertes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ruvetuve schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 10:22:
[...]

Mhe die heb ik dan weer niet gevraagd. Overall lijkt het erop dat de initiële prijs in mijn topic start niet zo ver weg ligt van de rest, zijn de panelen duurder geworden oid?

Ze hebben een laagste prijs garantie.. en die lijken ze ook waar te maken na 3 vergelijkbare offertes..
Ik zou nog prijsopgave voor de Sharp 280 en 295 doen.

Overweeg ook panelen met een witte achtergrond, die zijn meestal iets goedkoper en leveren meer rendement door de betere koeling.

Zorg bij die laagste prijs garantie dat ze nooit meerwerk kunnen indienen en de wifi instellen en met eigen mensen werken.
Let ook op de levertijd, want de meeste kunnen niet binnen 3 weken leveren in deze tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staar je niet blind op alleen de prijs.
Kijk ook naar de kwaliteit en de garantie.

• corsat
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-09 21:20
Ik heb verschillende offertes opgevraagd voor extra zonnepanelen en heb de volgende vergelijking

aantal wp totaal omvormer prijs ex btw totaal panelen
7 275 1925 Goodwe 2593,28 € 544,59 € 3.137,87 Canadian solar
7 275 1925 SMA 2617,4 € 549,65 € 3.167,05 DMEGC full black

Wat is wijsheid.

Ecodan 7,5kW Nibe F130 ventilatie warmtepomp, 300l RVS SWW, 8400wp zonnepanelen, LL airco/verwarming, 2 MARSTEK VENUS E firmware v153 BMS 215 combination CT003 v117 app v1.6.47

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:07

backupdevice

No Risk , Full Push

Ik zou gaan voor de laagste prijs per wp . Daarmee houdt je de tvt korter en maakt het niet zoveel uit wat er gebeurt met het salderen.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• Atomic2005
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-09 18:42

Atomic2005

Abundat dulcibus vitiis

corsat schreef op donderdag 10 november 2016 @ 07:43:
Ik heb verschillende offertes opgevraagd voor extra zonnepanelen en heb de volgende vergelijking

Wat is wijsheid.
Dit is inclusief installatie en pv groep in de meterkast, all-in?
Is het een platdak, of een pannendak?

Kijk eens bij sun-solar of andere bedrijven voor een prijsindicatie...

16500Wp PV Live - Panasonic Wp - Ioniq 28kWh - All Eletric

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Ik heb vorige maand 4400kWp voor 4100 euro netto laten leggen met een goodwe omvormer en Trina panelen. Trina was toen er aan het stunten.

All in voor 1.01 per wp

HD solar te Someren

[ Voor 7% gewijzigd door backupdevice op 10-11-2016 08:05 ]

• corsat
Het is voor een schuin dak en de installatie is er bij inbegrepen al moet ik nog wel duidelijk vragen wat ze doen bij de installatie.
backupdevice schreef op donderdag 10 november 2016 @ 08:04:
Ik heb vorige maand 4400kWp voor 4100 euro netto laten leggen met een goodwe omvormer en Trina panelen. Trina was toen er aan het stunten.

All in voor 1.01 per wp

HD solar te Someren

Ecodan 7,5kW Nibe F130 ventilatie warmtepomp, 300l RVS SWW, 8400wp zonnepanelen, LL airco/verwarming, 2 MARSTEK VENUS E firmware v153 BMS 215 combination CT003 v117 app v1.6.47

• celshof

Wat is wijsheid.
Van de sun-solar site een set van 7x 260 Wp met omvormer voor €1824 incl. BTW (1525 ex. BTW). Komt dan nog een paar honderd Euro bij voor installatie en montage materiaal, maar zeg dat dit €600 is en dan kom je dus voor een vergelijkbare set €1000 lager uit.

Daarnaast kunnen zij ook vast 275wp leveren of een ander maatpakket.

[ Voor 4% gewijzigd door celshof op 10-11-2016 10:16 ]

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

corsat schreef op donderdag 10 november 2016 @ 09:44:
Het is voor een schuin dak en de installatie is er bij inbegrepen al moet ik nog wel duidelijk vragen wat ze doen bij de installatie.

[...]
Hier ook een schuin dak. Kabels en aansluitingen in de meterkast was all in. Al met al zijn ze minder dan een halve dag bezig geweest .

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

Wat is wijsheid.
Voor die paar tientjes verschil, zou ik voor de SMA oplossing gaan.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• corsat
is ook mijn keuze maar ik ken de zonnepanelen niet.
TFHfony schreef op donderdag 10 november 2016 @ 10:34:
[...]

• celshof
TFHfony schreef op donderdag 10 november 2016 @ 10:34:
[...]

Eens (SMA kun je ook laten updaten naar PVoutput toch? Want je wilt natuurlijk wel alles loggen ;) ). Ik heb ook alleen even snel een standaard pakket bij de sun-solar site gepakt als voorbeeld dat er wel betere prijzen zullen zijn.

Zelf heb ik ook laten leggen door sun-solar en ze hebben binnen 3 uur alles aangesloten (9 panelen op schuin dak) inclusief aansluiting naar de meterkast (door een elektricien die enigzins te laat en brak uit zijn bed rolde)

• AUijtdehaag
  • Niet online

Wat is wijsheid.
Wijsheid is 7x 275 Wp Ecsolar. (1580x 1060)
Dan heb je 336 Vmpp (=bijna ideale spanning) ipv 217 Vmpp

En (eventueel) een SMA kan via een raspberry Pi naar PVoutput met SBFspot.
Maar een hosola, omnik, goodwe? kan dat ook via een pi en script

[ Voor 13% gewijzigd door AUijtdehaag op 10-11-2016 13:38 ]

• corsat
Ziet er goed uit die ecsolar met 48vmpp. Ga informeren wie dit paneel levert.
AUijtdehaag schreef op donderdag 10 november 2016 @ 13:35:
[...]

Wijsheid is 7x 275 Wp Ecsolar. (1580x 1060)
Dan heb je 336 Vmpp (=bijna ideale spanning) ipv 217 Vmpp

En (eventueel) een SMA kan via een raspberry Pi naar PVoutput met SBFspot.
Maar een hosola, omnik, goodwe? kan dat ook via een pi en script

• AUijtdehaag
  • Niet online
corsat schreef op donderdag 10 november 2016 @ 21:37:
Ziet er goed uit die ecsolar met 48vmpp. Ga informeren wie dit paneel levert.
[...]
Kijk eens bij sun-solar.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corsat
Ik heb een offerte ontvangen van sunsolar en dat ziet er prima uit. Heb jij ervaring met sunsolar en/of heb jij ervaring met ecsolar panelen ?

[ Voor 3% gewijzigd door corsat op 18-11-2016 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Niet online
corsat schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 08:02:
Ik heb een offerte ontvangen van sunsolar en dat ziet er prima uit. Heb jij ervaring met sunsolar en/of heb jij ervaring met ecsolar panelen ?
Ja met beide. Al monteer ik ze zelf.

ECsolar ligt bij de buren en twee familieleden.
En mattie112 is ook tevreden.
Doen het prima.

[ Voor 48% gewijzigd door AUijtdehaag op 18-11-2016 09:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corsat
Het lijkt de ecsolar panelen te worden met of een sma 2,5 of goodwe 2,0 omvormer. Waarschijnlijk in december installeren.

Pagina: 1