Toch dit topic even een duwtje geven. Dit lijkt mij namelijk ook handig. Veel duimpjes zie ik niet, resoneren doet het niet echt. Ik vrees dat ik een a-typische tweaker ben

dat ik dit wil.
Op krantesites gebruik ik dergelijke artikel opslaan mogelijkheden ook. Om eerlijk te zijn is het daar ook meer noodzakelijk omdat zoekfunctionaliteit op krantensites beperkt is wat het terugvinden van een artikel tijdrovend maakt. Zoeken op tweakers werkt best goed. Ook het tag systeem discrimineert al behoorlijk om artikelen van onderwerp X bij elkaar te vegen.
Pinnen doe ik omdat ik iets belangwekkend vind en iets wil volgen (snel vergelijk met een andere nieuwsartikelen in de toekomst). Een tweakers zoekfunctie komt daar dichtbij, toegegeven, een groep pinned artikelen geeft naar mijn verwachting nog net even dat extra beetje focus.
Voor tweakers is er denk ik ook een belang. Door de ruis van aantallen clicks heen kan tweakers zien welke artikelen bezoekers belangwekkend genoeg vinden om te pinnen. In zo'n matrix aan informatie is dan verder te analyseren welke bezoekers tweakers meer structureel bezoeken en bepaalde onderwerpen actief volgen. Zo zou tweakers voorzichtig een relatie kunnen leggen tussen het aanbod van informatie over onderwerp X enerzijds en structureel bezoek anderzijds. Zo houden tweakers en haar bezoekers elkaar impliciet scherp denk ik.