[FP/Nieuws/Feature] Pinnen/bookmarken van een nieuwsbericht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:39
Het zou mij handig lijken als je een nieuwsbericht kan 'pinnen' of bookmarken, zodat je deze later makkelijker terug kan vinden. Bijvoorbeeld omdat je hem later nog een keer wilt lezen (op een andere machine misschien wel, waardoor bookmarks van de browser niet een alternatief zijn).

Idee? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mermer
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 10:01
Ik zou dit ook graag zien. Er zijn tal van nieuwsitems of softwareupdates waar erg nuttige commentaren in staan. Nu ontbreekt de mogelijkheid om dit te bookmarken binnen T.net.
Een beetje hoe nu advertenties in V&A als favoriet gemarkt kunnen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-09 15:49

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Mermer schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 18:30:
Ik zou dit ook graag zien. Er zijn tal van nieuwsitems of softwareupdates waar erg nuttige commentaren in staan. Nu ontbreekt de mogelijkheid om dit te bookmarken binnen T.net.
Een beetje hoe nu advertenties in V&A als favoriet gemarkt kunnen worden.
Persoonlijk vind ik dit een use case die prima vervuld kan worden met de bookmarkfunctionaliteit van je browser.

We hebben wel plannen om het volgen van content cq content over een bepaald onderwerp makkelijk te maken. Misschien dat we in dat concept iets kunnen doen met jouw wens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbenjamins
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01:16
Dit lijkt mij ook handig dat Tweakers dit afhandelt in plaats dat je favorieten in de browser moet opslaan.
Ik maak namelijk gebruik van verschillende browsers op verschillende systemen maar ook op het zelfde systeem, op Tweakers ben ik namelijk wel altijd ingelogd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:38

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Toch dit topic even een duwtje geven. Dit lijkt mij namelijk ook handig. Veel duimpjes zie ik niet, resoneren doet het niet echt. Ik vrees dat ik een a-typische tweaker ben :) dat ik dit wil.

Op krantesites gebruik ik dergelijke artikel opslaan mogelijkheden ook. Om eerlijk te zijn is het daar ook meer noodzakelijk omdat zoekfunctionaliteit op krantensites beperkt is wat het terugvinden van een artikel tijdrovend maakt. Zoeken op tweakers werkt best goed. Ook het tag systeem discrimineert al behoorlijk om artikelen van onderwerp X bij elkaar te vegen.

Pinnen doe ik omdat ik iets belangwekkend vind en iets wil volgen (snel vergelijk met een andere nieuwsartikelen in de toekomst). Een tweakers zoekfunctie komt daar dichtbij, toegegeven, een groep pinned artikelen geeft naar mijn verwachting nog net even dat extra beetje focus.

Voor tweakers is er denk ik ook een belang. Door de ruis van aantallen clicks heen kan tweakers zien welke artikelen bezoekers belangwekkend genoeg vinden om te pinnen. In zo'n matrix aan informatie is dan verder te analyseren welke bezoekers tweakers meer structureel bezoeken en bepaalde onderwerpen actief volgen. Zo zou tweakers voorzichtig een relatie kunnen leggen tussen het aanbod van informatie over onderwerp X enerzijds en structureel bezoek anderzijds. Zo houden tweakers en haar bezoekers elkaar impliciet scherp denk ik.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
Bedankt voor de suggesties en toelichting :) Het is inderdaad een wens die we nauwelijks tot nooit horen, dus we verwachten dat de behoefte hieraan te beperkt is om er iets mee te gaan doen. Het makkelijker volgen van onderwerpen is nog steeds iets wat op onze radar staat (jaja, 7,5 jaar na Femme's opmerking hierover :D). Maar voor het bookmarken of opslaan van artikelen adviseren we toch gebruik te maken van de browserfunctionaliteiten hiervoor.
Pagina: 1