Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-09 12:18

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb jullie advies nodig. Sinds een week heb ik mijn nieuwe computer in huis maar ik vrees dat mijn grafische kaart doa is.

Relevante software en hardware die ik gebruik
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 178,50€ 178,50
1Gigabyte GA-H110M-S2H€ 49,95€ 49,95
1Sapphire Nitro R9 380 4G D5 met backplate€ 193,95€ 193,95
1BitFenix Neos Zwart/Zwart€ 32,95€ 32,95
1Crucial CT8G4DFD8213€ 26,95€ 26,95
1be quiet! System Power 8 500W€ 49,95€ 49,95
1Samsung 750 EVO (retail) 250GB€ 71,17€ 71,17
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 603,42

Wat ik zelf gevonden heb
De eerste dag dat ik hem aan sloot ging deze te keer als een stofzuiger. Fan speed bleef constant op 100%. Laatste Crimon driver geinstalleerd en het was verholpen, dacht ik. Tot het beeld bij Skyrim in eens weg viel en de fanspeed weer naar 100% schoot. Daarna verschillende driver versies geinstalleerd zonder succes.

Vervolgens MSI Afterburner geinstalleerd met een fanprofiel en dit leek te werken totdat het beeld weer tijdens het gamen weg viel. Ik heb dit ervaren tijdens Pillars of Eternity, Skyrim en Wasteland 2. Niet de zwaarste spellen voor deze PC. Het lijkt het mij niet aan de temperatuur te liggen aangezien ik met verschilllende hardware monitors deze de 60 graden nog niet aan heb zien te tikken. Het gebeurt telkens na een uur of 3 spelen en gisteren bij het opstarten van een video op youtube.

Nu kan het liggen aan de drivers van Radeon maar ik kan mij niet voorstellen dat deze zo brak zijn onder windows 10. Als dat zo zou zijn is het een flut product. Of het kan zijn dat hij niet goed aangesloten is (heb de kast nog niet open gemaakt omdat ik de garantie niet wil verbeuren) maar zou het echt aan een los kabeltje kunnen liggen? En de laatste optie is dus een stukke kaart. Tenzij iemand anders hier nog suggesties heeft. Ik hoor het graag (heb namelijk weinig zin de hele kast weer terug te sturen).

Ik hoor het graag en als ik niet direct reageer, dat komt omdat ik aan het werk ben ;)

Ninety percent of everything is crap.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:39

nelizmastr

Goed wies kapot

Kast openmaken is geen garantieschending tenzij dit nadrukkelijk is vermeld, maar dan moet je hem naar het bedrijf terugsturen die hem gebouwd heeft.
Maar het kan wel degelijk een losse kabel zijn. Controleer de PCIE kabels als je dit mag. Als die een beetje los zitten krijg je exact deze symptomen. De kaart kan ook iets losgekomen zijn tijdens transport, dus eruit halen en opnieuw plaatsen wil ook wel eens wonderen doen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-08 13:13
Al contact gehad met de verkoper ? Dat zou ik eerst even doen en dan overleggen wat de vervolgstappen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoamingZombie

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Topicstarter
MichaelvD2203 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 13:00:
Al contact gehad met de verkoper ? Dat zou ik eerst even doen en dan overleggen wat de vervolgstappen zijn.
Ik heb Azerty inderdaad ingelicht. Nog geen reactie gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06-2024
en wat doet een stresstest (bv. Fire strike) met je GPU, schakelt hij dan direct uit of houdt hij dat wel vol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoamingZombie

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Topicstarter
willy83 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 16:17:
en wat doet een stresstest (bv. Fire strike) met je GPU, schakelt hij dan direct uit of houdt hij dat wel vol
Nog niet getest omdat ik er nog niet helemaal zeker ben dat de fan's goed werken en ik geen zin heb om de boel door te branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EkkeHH
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15-09 23:22
Zo lang je de temps in de gaten houdt kan valt er weinig door te branden, gewoon de stresstest stoppen als het te warm wordt.

Komen de clocks van je GPU overeen met de opgegeven snelheden van de fabrikant? AMD drivers zetten mijn coreclock namelijk zo'n 250 mhz te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoamingZombie

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Topicstarter
Ik zal het vanavond even proberen. Bedankt voor de tip!

Update: Ik heb toestemming gekregen van Azerty om de kast open te trekken dus ga ik dat eerst maar doen voor dat ik andere tests ga uitvoeren. Bedankt voor de tips.

Update2: GraKa zat goed aangesloten. Ga nu uit van DOA en dus retour naar Azerty.

Update3: Na nog meer onderzoek blijkt dat het ook aan de drivers ligt onder windows 10. Deze zijn gewoon prut. Dit valt mij echt tegen. Ik weet dat ze vroeger ook niet de beste drivers hadden maar ging er toch vanuit dat er wat is veranderd in de afgelopen 20 jaar. Ik ga dus kijken of ik hem kan ruilen voor een Nvidia. Daarnaast is temp sensor ook sinds een dag overleden. Leest constant 0 graden uit in alle apps (waaronder die van AMD zelf, Trixx, Afterburner). Oh, en uit ervaring raad ik ook geen DDU aan om de drivers te deinstalleren aangezien deze meteen een aantal dll's verwijderde waar door de nieuwste drivers niet meer geinstalleerd konden worden. Ik heb toen een herstel moeten doen van windows.

[ Voor 129% gewijzigd door RoamingZombie op 20-06-2016 14:03 ]

Pagina: 1