Nieuw mobo etc, zelfde linux

Pagina: 1
Acties:

• Adonias
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-07 21:20

Adonias

Oe! Buttons :9

Topicstarter
In hoeverre kan een linux install overweg met de radicale operatie: "ander moederbord"?

Is het het verstandigst om gewoon linux opnieuw te instaleren, en kan dit gewoon over de oude linux heen (in verband met het anders opnieuw moeten configgen van alles), of kan linux, net als win95 dat kan, zonder al te veel problemen doordraaien, met de veranderingen.

De veranderingen zijn: van Asus P5A + K6-2-333 naar compaq mobo+PIII450. Verder blijft alles hetzelfde.

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 16:33

markvt

Peppi Cola

herinstalleren vrees ik voor je kernel panic had ik al toen ik van p3-700 naar p3-900 ging

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Verwijderd

't is geen windows!!!!

Waarschijnlijk zal hij het gewoon doen (ligt aan de huidige kernel-instellingen). Zo niet, dan wordt het opstarten van een bootflop eventueel en alsnog de kernel opnieuw configureren.

Verwijderd

Op maandag 25 juni 2001 16:28 schreef Adonias het volgende:
net als win95 dat kan, zonder al te veel problemen doordraaien, met de veranderingen.
En waarom gaat zoiets bij mij nou nooit goed. Vastlopers, blauwe schermen. Nee, met windows gaat dat lekker. :D

• Adonias

Adonias

Topicstarter
T'is geen windowd idd :) maar dat vond ik dan wel weer heel erg goed aan windows 95 dattie dat zo makkelijk deed :)

Maar stel dat ik opnieuw moet installen, kan dat over mijn ouder linux (ofwel, moet ik dan alleen de basefiles en kernel opnieuw installen)?

• duronbug
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 22:29

duronbug

Step on it.....!

Zal nix geen problemen opleveren als je de kernel niet opnieuw hebt gecomplileerd. Standaard kernels die met installatie meekomen zijn voorbereid op de meeste hardware van dat momement.

Gewoon doen duzz. 8-)

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:49

cool0

Kijk je gaat van een AMD naar een Intel dat is toch een vrij grote ingreep (Instructieset) verandert daar door. Dus ik denk dat je de kernel opnieuw moet configuren

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

Verwijderd

Is alleen een kwestie van je kernel opnieuw configureren, compileren en installeren mocht hij het niet doen.
Dit kan je doen in /usr/src/linux.
Je kan het eventueel zelfs doen voordat je het moederbord veranderd, zodat je zeker weet dat hij het gaat doen. (let op een reboot op die (oude) K6-2 zou dan problemen kunnen geven).

Weet in ieder geval wel wat je aan het doen bent dan! Uitleg over kernels compileren kan je in een HOWTO op www.linuxdoc.org vinden of in een van de vele andere documenten die daarvoor op internet te vinden.

Zelf de search op GOT zal je genoeg bruikbare hints geven gok ik zo.
(ik heb laatst in ieder geval sowieso de stappen even opgesomd).

Verwijderd

De beste/makkelijkste manier is om een "safe" kernel te maken, met alle support voor verschillende chipsets, geheugentypes, processoren etc. aan te zetten, en onzin zoals geluis, usb, netwerk etc. uit (USB alleen als je een keyboard of muis hebt).

Als je deze kernel gebruikt is het daarna makkelijk om voor je nieuwe systeem de juiste kernel te bakken. Oh ja, vergeet niet om eventuele grafische logins uit te zetten als je een nieuwe videokaart hebt. Anders krijg je "The Blinking Screen Of Failure Logging In"...

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 10:34

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Op maandag 25 juni 2001 16:42 schreef cool0 het volgende:
Kijk je gaat van een AMD naar een Intel dat is toch een vrij grote ingreep (Instructieset) verandert daar door. Dus ik denk dat je de kernel opnieuw moet configuren
de instructieset van de AMD is niet wezenlijk anders dan die van intel. (zou ook niet best zijn, anders moest er van elk programme een AMD en een intel versie komen (verder zou AMD dan helemaal niet zo populair geweest zijn))

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• The Jester
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-11-2024

The Jester

The fool escaped from paradise

Gewoon even bij http://www.bzimage.org/ een kerneltje downen, tenzij je geen custom kernel draait. Zorg wel voor een rescue disc danwel een bootable installation CDRom.

As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:27
Compile een kernel met support voor je oude en je nieuwe hardware. Dan zou het moeten lukken denk ik!

• Adonias

Adonias

Topicstarter
Ik ben maar gewoon begonnen, en kijk wel hoe het gaat. Bootable cdrom en slackware cd'tje heb ik bij de hand voor het geval dat het niet helemaal wilt lukken...

Wat ik me afvraag is, als ik zeg maar de basic package instaleer, of dat genoeg zou zijn, en dat de rest dan ook draait... we zien wel... maar iemand ervaring?
Pagina: 1