omscholing naar seo

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massive Mark
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 06-10-2023
Mijn vraag

Gegroet lezers,

Aller eerst wil ik me verontschuldigen als ik in een verkeerde categorie post.

Mijn situatie is op dit moment dat ik een mbo 4 zorg diploma heb. Mijn interesses zijn altijd heel breed geweest en ooit was de keuze tussen ict of zorg. Ik koos toen met mijn hart en na een aantal leuke leerzame jaren (helemaal wat zelfontwikkeling betreft) is het toch zo dat ik de zorg gedag wil zeggen. Er is simpel weg te weinig werk in mijn sector.

Nu kijk ik al een tijdje rond en het SEO in de breedste zin van het woord spreekt mij erg aan! Nu zou ik graag omscholen, alleen is de vraag; HOE?!

Er is zoveel aanbod wat cursussen betreft en kan door de bomen het bos niet meer zien. Wat zou nou een opleiding/cusus/training zijn waarmee ik bij sollicitaties aan kan komen en serieus genomen zal worden? Ik begrijp dat ervaring in de praktijk erg belangrijk is. Ik ben erg leergierig en wil graag knallen! Maar wel de juiste richting op en niet mijn tijd en geld stoppen in iets wat later nutteloos bleek.

Dus kort samengevat: Welke opleiding/cursus/training online/offline wordt binnen de gemeenschap serieus genomen en zal goed op mijn cv staan? Ik zoek niet een opleiding om mijn eigen website te optimaliseren maar ik zoek een opleiding waarmee ik binnen een bedrijf zou kunnen komen te werken.

alvast bedankt voor het lezen!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:30
Een daadwerkelijk gerelateerde opleiding doet het altijd goed. Denk aan iets met website ontwikkeling. Denk niet dat je er met een simpel cursusje bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr0ppFTW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-04 23:11

Dr0ppFTW

Never be clever

Realiseer jezelf dat een groot deel van SEO schrijven is en dus misschien minder met ICT te maken heeft dan je denkt/hoopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deTuinman
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-07 10:18
Zover ik het kan zien zou ik je aanraden om een communciatieopleiding te volgen en jezelf te verreiken met handboeken als Zoekmachinemarketing van Keesjan Deelstra en Art of SEO. SEO is een expertise en geen cursus verkeersregelaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 10:30

André

Analytics dude

De SEO wereld zoals ik hem nu zie is verdeeld in 2 groepen: de marketeers/content mensen en de techneuten. Daarin zul je dus al een keuze moeten maken.

De marketeers/content mensen houden zich bezig met contentstrategieën, linkbuildingstrategieën, enz. Met als doel zoveel mogelijk PR te genereren en daardoor uiteindelijk beter vindbaar te worden. Zowel in de zoekmachines als alle andere locaties waar mensen zoeken naar je product/dienst.

De techneuten houden zich bezig met een optimale inrichting van de site: structuur, aantal pagina's, pagineringen, rich snippets, JSON-LD, redirectss, crawltools, enz. Met als nieuwe interessante gebieden het indexeerbaar houden/maken van React/AngularJS sites met behulp van tools als prerender.io en dergelijke.

Er zit ook wel aardig wat overlap in beide kennisgebieden, het zijn geen harde grenzen. Maar de eerste groep kent veel mensen die uit de marketinghoek komen terwijl de 2de groep veelal uit de webbouw hoek komen. Een opleiding is er niet echt, ik denk dat je de meeste kans maakt door bij een bureau te solliciteren. Daar kun je ingewerkt worden in het vakgebied en kun je dagelijks sparren over je klanten en ondertussen steeds meer kennis op doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Met André hierboven :) Learning by doing: start in een functie bij een dergelijk bureau (er zijn er genoeg, ook die op zoek zijn!) - je leert dan heel snel van de hoed en de rand als je genoeg interesse en inzet hebt :)

Voordeel van een bureau is dat je met verschillende soorten klanten te maken krijgt die weer anders omgaan met hun content, websites, campagnes en dergelijke: hier leer je SEO-strategieën op afstemmen.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Massive Mark
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 06-10-2023
Remy schreef op maandag 13 juni 2016 @ 20:26:
Met André hierboven :) Learning by doing: start in een functie bij een dergelijk bureau (er zijn er genoeg, ook die op zoek zijn!) - je leert dan heel snel van de hoed en de rand als je genoeg interesse en inzet hebt :)

Voordeel van een bureau is dat je met verschillende soorten klanten te maken krijgt die weer anders omgaan met hun content, websites, campagnes en dergelijke: hier leer je SEO-strategieën op afstemmen.
In de vorm van een traineeship achtig? Ik heb 100% de inzet en wil er ook echt voor gaan. En wil me super graag inlezen en voorbereiden, alleen soms is het moeilijk om een begin te vinden. En als ik nu zou solliciteren dan zou ik bijna het idee hebben dat ik (nog) weinig kennis en skills te bieden heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr0ppFTW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-04 23:11

Dr0ppFTW

Never be clever

Massive Mark schreef op maandag 13 juni 2016 @ 20:30:
[...]

In de vorm van een traineeship achtig? Ik heb 100% de inzet en wil er ook echt voor gaan. En wil me super graag inlezen en voorbereiden, alleen soms is het moeilijk om een begin te vinden. En als ik nu zou solliciteren dan zou ik bijna het idee hebben dat ik (nog) weinig kennis en skills te bieden heb.
Ik ben zelf aan het einde van mijn bachelor commerciële economie (veel marketing, beetje sales en communicatie). En ik kan je vertellen dat de gemiddelde HBO student bijzonder weinig praktische skills te bieden heeft en dus ook zeker een intensieve training nodig zal hebben voordat ze echt nuttig inzetbaar zijn. Die van jou zal vast en zeker iets langer zijn maar daar valt doorheen te werken (met een beetje bluffen)
Pagina: 1