Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Niet te bereiken vanaf extern adres op 1 computer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:14

ZaZ

Tweakers abonnee

Topicstarter
Ik heb een wazig probleem waar ik even niet uitkom.

Van het weekend heb ik mijn interne netwerken iets anders ingedeeld en alles zit op andere ip ranges.
Dat werkt allemaal prima maar voor de volledigheid noem ik het toch maar even op.

Ik heb ook een aantal services/sites draaien en ik gebruik in mijn bookmarks het externe adres (vanwege synchronisatie)
Nou werken deze niet meer op mijn workstation. Poorten zijn gemapped en vanaf elke andere computer/telefoon zijn ze gewoon te bereiken op mijn dns.
Dus bijv http://ZaZ.nl resolved naar mijn WAN ip en poort 80 gaat netjes naar de computer die host.
Dat is ook het geval met andere services op andere poorten.

Op de probleemcomputer (mijn workstation) werkt dat dus niet meer.
Het eerste wat ik heb gechecked was of het dns resolven goed gaat. Dat gaat goed en direct connecten op WAN ip werkt dan ook niet. Connectie maken op LAN adres gaat op die computer prima.

Een telnet op de probleemcomputer maakt wel verbinding, dus lijkt het in dit geval te gaan om http in mijn browser.
Ik heb Chrome/Opera/Edge/Vivaldi allemaal geprobeerd maar hebben allemaal hetzelfde probleem.
Nu weet ik dat de browsers tegenwoordig allemaal de proxysettings delen dus misschien dat daar ineens iets stond, maar daar stond niets ingesteld.
Ook heb ik mijn hosts file gechecked, maar daar kon het probleem eigenlijk niet zitten maar toch maar voor de zekerheid naar gekeken.

In mijn routing table is ook niets geks te zien. De default route gaat gewoon naar dezelfde gateway als de andere computers binnen dat LAN. Maar goed, dan had telnet ook al niet moeten werken.

Ik ben het effe kwijt en zie misschien iets over het hoofd.
Oh ja, firewall etc staat uit.

Lekker op de bank

Alle reacties

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:40

DukeBox

loves wheat smoothies

Deed je een telnet naar poort 80 ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Topicstarter
Ja, onder andere en dat werkt prima. Maar ook andere poorten werken via telnet prima die allemaal via elke browser niet werken.

edit:
Ook voor de zekerheid net effe een andere NIC geprobeerd -> zelfde probleem.
Het moet haast wel in de hoek van de browser liggen, maar ik zou niet weten welke andere settings op systeemniveau worden gedeeld die roet in het eten kunnen gooien.

[ Voor 50% gewijzigd door ZaZ op 12-06-2016 23:41 ]

Lekker op de bank

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Als een telnet naar 80 werkt en een browser niet dan moet het een lokaal probleem zijn.
Echter valt hosts, route en ip stack dan af.. vreemde is dat je het met alle browsers hebt, wat een firewall/anti-virus probleem ook minder logisch maakt.

Heb je an eens iets gestart als een andere user ? Telnet wordt standaard gestart met admin privileges als je dit via de cli doet.
Andere optie is nog om te snifferen, gaat verkeer er uit en komt het terug..

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Topicstarter
Ik heb geen elevation gezien bij telnet, dus volgens mij draait ie niet als admin.
Ik heb ook getest als een andere user en dan werkt het ook niet. Op diezelfde machine een VM opzetten en daarmee proberen werkt wel.
Dus het lijkt iets softwarematig te zijn op de machine zelf.
Verder op die machine geen enkele eigenaardigheid te ontdekken.

Lekker op de bank

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

ZaZ schreef op maandag 13 juni 2016 @ 09:31:
Ik heb geen elevation gezien bij telnet, dus volgens mij draait ie niet als admin.
Hoe start je telnet dan ?

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

ZaZ schreef op maandag 13 juni 2016 @ 09:31:
Ik heb ook getest als een andere user en dan werkt het ook niet. Op diezelfde machine een VM opzetten en daarmee proberen werkt wel.
Dus het lijkt iets softwarematig te zijn op de machine zelf.
Verder op die machine geen enkele eigenaardigheid te ontdekken.
Of je hebt UAC op laag of uitgeschakeld staan, wellicht, waardoor de melding niet kwam? :)

Ik denk dat het probleem inderdaad een soort van caching issue is, Chrome houdt namelijk zelf ook een DNS-cache bij, die je kunt resetten. Zie voor wat uitgebreider: YouTube: Tutorial: How to clear flush dns cache in google chrome - yoututs super user - yoututs.tv

[ Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 13-06-2016 10:25 ]

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Topicstarter
DukeBox schreef op maandag 13 juni 2016 @ 10:09:
[...]

Hoe start je telnet dan ?
Gewoon vanuit een cmd prompt in de user token.
CH40S schreef op maandag 13 juni 2016 @ 10:22:
[...]
Of je hebt UAC op laag of uitgeschakeld staan, wellicht, waardoor de melding niet kwam? :)

Ik denk dat het probleem inderdaad een soort van caching issue is, Chrome houdt namelijk zelf ook een DNS-cache bij, die je kunt resetten. Zie voor wat uitgebreider: YouTube: Tutorial: How to clear flush dns cache in google chrome - yoututs super user - yoututs.tv
UAC staat juist op hoog. Ik vind het altijd wel prettig om te zien wanneer iets toegang wil hebben tot iets wat ik mogelijk niet wil. Telnet heeft volgens mij geen admin rechten nodig. Ik zou ook niet weten waarom eigenlijk?

Ik zal als ik weer thuis ben het gaan bekijken, hoewel ik niet denk dat het een dns probleem is. WAN ip is nog steeds hetzelfde en connectie maken op ip werkt ook niet, maar evengoed bedankt. Ik zal het toch checken.

Lekker op de bank

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Je zou dan eventueel ook nog een dual boot tijdelijk even kunnen aanmaken, om uit te sluiten of het aan het OS ligt. Dan heb je immers hetzelfde IP-adres, maar voor een ander OS.

[ Voor 21% gewijzigd door CH4OS op 13-06-2016 10:38 ]

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

^ Anders safe mode met netwerk.. sluit je ook een hoop 3rd party tools uit.
ZaZ schreef op maandag 13 juni 2016 @ 10:33:
Gewoon vanuit een cmd prompt in de user token.
Welk OS ? Middels start, run wordt de prompt altijd met elevated rights uitgevoerd.

Start anders je browser ook eens als admin.

[ Voor 21% gewijzigd door DukeBox op 13-06-2016 10:40 ]

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Topicstarter
Windows 10. Maar daar wordt de prompt standaard echt niet elevated uitgevoerd hoor.

Lekker op de bank

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Topicstarter
Ik heb dns gecleared, browser als admin gestart maar zoals ik al verwachtte, geen succes.
Dual boot zal vast wel gaan werken want andere computers werken ook gewoon en een VM op de probleemcomputer werkt ook gewoon.

Ik zal denk ik maar met een sniffer in de weer moeten om te kijken wat voor verkeer er gaande is.

Lekker op de bank

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

ZaZ schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 00:18:
[...]

Ik heb dns gecleared, browser als admin gestart maar zoals ik al verwachtte, geen succes.
Dual boot zal vast wel gaan werken want andere computers werken ook gewoon en een VM op de probleemcomputer werkt ook gewoon.

Ik zal denk ik maar met een sniffer in de weer moeten om te kijken wat voor verkeer er gaande is.
Ook de dns van chrome zelf cleared zoals ik linkte?

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Topicstarter
CH40S schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 00:23:
[...]

Ook de dns van chrome zelf cleared zoals ik linkte?
Ja.
Ik ben nu met fiddler in de weer en ik zie dit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
ClientConnected:    00:38:26.841
ClientBeginRequest: 00:38:26.844
GotRequestHeaders:  00:38:26.844
ClientDoneRequest:  00:38:26.844
Determine Gateway:  0ms
DNS Lookup:         311ms
TCP/IP Connect: 2ms
HTTPS Handshake:    0ms
ServerConnected:    00:38:27.160
FiddlerBeginRequest:    00:38:27.160
ServerGotRequest:   00:38:27.160
ServerBeginResponse:    00:00:00.000
GotResponseHeaders: 00:00:00.000
ServerDoneResponse: 00:00:00.000
ClientBeginResponse:    00:00:00.000
ClientDoneResponse: 00:00:00.000

Hij maakt dus wel een connectie, maar response komt niet terug.
Als ik een ongeldig ip of poort doe dan komt ie al niet eens bij ServerConnected.

Ik denk dat fiddler niet diep genoeg gaat om het probleem vast te kunnen stellen. Ben bang dat ik met iets als wireshark in de weer moet.

Lekker op de bank

Pagina: 1