Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

HP Photosmart 7510E printkwaliteit

Pagina: 1
Acties:

• Processorkoeler
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 24-11 20:04

Processorkoeler

Geen stock koeler

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb onlangs een HP Photosmart 7510 aangeschaft en heb nogal een raar probleem.
Bij het printen van (meestal) kleine letters of figuren krijg ik een hele slechte printkwaliteit, het is wat dof. Lijkt een beetje op de situatie als de cartridges bijna leeg zijn (deze zijn helemaal vol!).

Zie afbeelding: Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/SmNdHgT.jpg

De printer is nog redelijk nieuw, de cartridges zijn niet origineel. Dit zou helemaal niet uit moeten maken aangezien de kwaliteit gewoon goed is, behalve bij kleinere figuurtjes.
Ik heb de cartridges al gereinigd, printkop uitgelijnd (via het menu) en zelfs handmatig de printkop schoongemaakt (volgens instructries, laten weken in warm water en dan laten drogen, opnieuw reiniging in het menu uitvoeren).

Wat moet ik nu doen? Een nieuwe kost al gauw €100 en daar heb ik echt geen zin in. Er zit geen garantie op de printer.

Groeten,
Rick

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:11

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Raar probleem. Heb je een driver issue al uitgesloten?
Dit kan je eventueel doen door een Linux (Ubuntu) live USB stick te maken en hiervan te booten. Heb je het dan ook?

Hier stond een dode link.

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-11 20:32

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Ik denk toch echt dat je inkt de oorzaak is. Omdat het niet origineel is, is de kans dat deze anders van structuur is dan de originele inkt (en je koppen er daardoor hinder mee ondervinden) natuurlijk ook heel erg groot.

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-11 10:01

OgWok

U.N.C.L.E.

Zou goed kunnen dat het aan de inkt ligt. Hangt er ook vanaf of de printkop aan de cartridge vast zit en niet een printkop met "losse" inktcartridges.

Overigens [offtopic]: je hebt de printer onlangs gekocht en nu al geen garantie meer :?

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Topicstarter
Softwarematig is alles goed, driver issue is er niet, met meerdere computers al getest.
Ik heb zojuist nog wat testjes gedaan en de vegen zijn alleen bij zwarte inkt. Tekst in kleur etc. werkt prima! Na het schoonmaken ('s nachts laten weken in een bakje water) is het al wat minder maar nog niet helemaal verholpen.

Inkt is inderdaad niet origineel maar ik denk niet dat dit het probleem mag zijn. Heb bij vorige printers ook huismerk inkt gebruikt en dit werkt prima. Ik ben student en print alleen tekst met hier en daar een plaatje, €60 voor originele inkt vind ik het niet waard.

Heb de cartridgewinkel gemaild aangezien ik denk dat het de zwarte cartridges zijn. Na contact te hebben gehad met HP is dit ook hun conclusie. HP probeerde me gelijk een nieuwe printer te verkopen, maar om eenzelfde printer te krijgen moet ik bijna €120 neertellen, dit heb ik er simpelweg niet voor over.

Geen garantie omdat hij tweedehands is, heb hem voor heel weinig aangescahft @OgWok.

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Topicstarter
Heeft iemand nog een oplossing?
Pagina: 1