Ik heb gezocht, maar kon op het forum mijn probleem niet vinden:
Sinds een paar dagen is mijn glasvezel internet (500up/500down) ineens megatraag.
En dan bedoel ik echt megatraag: via speedtest niet iets wat in de 470-500Mbit gaat,maar 0.02-0.03 Mbit.
Na reboot router even paar minuten goed en weer problemen.
Inmiddels weet ik waar het aan ligt:
Mijn dochter zit op haar kamer naar Netflix te kijken via het abonnement van haar vriendje.
Netflix afsluiten en het internet vliegt weer...
(Bij een reboot van de router moest ze de film weer opnieuw starten, waardoor ik weer even de normale snelheid had)
Ik heb zelf dus GEEN netflix abonnement en ga het ook niet nemen.
Ik heb wel de vraag waar dit door komt:
'Ziet' Netflix dat het van een vreemd IP adres afkomt iod?
Nu is de oplossing eenvoudig: Dochterlief kijkt maar gewone TV, maar ik ben wel erg nieuwsgierig naar de achterliggende reden waarom?
Iemand een idee?
Alvast bedankt!
Sinds een paar dagen is mijn glasvezel internet (500up/500down) ineens megatraag.
En dan bedoel ik echt megatraag: via speedtest niet iets wat in de 470-500Mbit gaat,maar 0.02-0.03 Mbit.
Na reboot router even paar minuten goed en weer problemen.
Inmiddels weet ik waar het aan ligt:
Mijn dochter zit op haar kamer naar Netflix te kijken via het abonnement van haar vriendje.
Netflix afsluiten en het internet vliegt weer...
(Bij een reboot van de router moest ze de film weer opnieuw starten, waardoor ik weer even de normale snelheid had)
Ik heb zelf dus GEEN netflix abonnement en ga het ook niet nemen.
Ik heb wel de vraag waar dit door komt:
'Ziet' Netflix dat het van een vreemd IP adres afkomt iod?
Nu is de oplossing eenvoudig: Dochterlief kijkt maar gewone TV, maar ik ben wel erg nieuwsgierig naar de achterliggende reden waarom?
Iemand een idee?
Alvast bedankt!