Toon posts:

Netflix kijken trekt m'n 500Mbit internet volledig dicht

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

denonman1

Topicstarter
Ik heb gezocht, maar kon op het forum mijn probleem niet vinden:

Sinds een paar dagen is mijn glasvezel internet (500up/500down) ineens megatraag.
En dan bedoel ik echt megatraag: via speedtest niet iets wat in de 470-500Mbit gaat,maar 0.02-0.03 Mbit.
Na reboot router even paar minuten goed en weer problemen.

Inmiddels weet ik waar het aan ligt:
Mijn dochter zit op haar kamer naar Netflix te kijken via het abonnement van haar vriendje.
Netflix afsluiten en het internet vliegt weer...
(Bij een reboot van de router moest ze de film weer opnieuw starten, waardoor ik weer even de normale snelheid had)

Ik heb zelf dus GEEN netflix abonnement en ga het ook niet nemen.
Ik heb wel de vraag waar dit door komt:
'Ziet' Netflix dat het van een vreemd IP adres afkomt iod?

Nu is de oplossing eenvoudig: Dochterlief kijkt maar gewone TV, maar ik ben wel erg nieuwsgierig naar de achterliggende reden waarom?

Iemand een idee?
Alvast bedankt!

Beste antwoord (via denonman1 op 17-06-2016 18:21)

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:23

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Brakke QoS feature ergens die zoveel voorrang geeft aan de videostream dat ander verbindingen afgeknepen worden?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Wat voor router heb je staan?

Lijkt me geen probleem van je Dochter, Netflix of je internet verbinding. Eerder een goedkoop/matig netwerk waar je het probleem moet zoeken.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-09 16:32
Netflix geeft niets om het ip adres waarvan gekeken wordt, het is juist bedoeld om vanaf waar dan ook te kijken.

Welke client gebruikt je dochter?

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09 14:01

M2M

medicijnman

Het lijkt mij sterk dat netflix een 500 megabit verbinding dicht trekt.... En voor zover mijn info reikt maakt netflix geen gebruik van torrent achtige content distributie met 1000-en verbindingen.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:04

Barrycade

Through the...

Trekt het apparaat waar je dochter Netflix op kijkt niet je verbinding dicht? Virusvrij?
Of is je WiFi wat brakkig en is dat de reden?

Die paar Mb's per seconde moet je verbinding makkelijk aan kunnen. Op mijn 50/50 lukt Netflix makkelijk en dan kan je zelfs met 4 andere appraten probleemloos surfen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jugger naut
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-09 14:14
Het is wel duidelijk dat het aan de router ligt, welke router heb je? Is het een oude router? Hoeveel apparaten zitten er op je netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Misschien maar eens 1Gbit/s glasvezel nemen, bij mij werkt dat prima i.c.m. Netflix :+

Het zal eerder aan andere zaken liggen. Een router die 500 Mbit/s WAN aan kan is ook relatief schaars, en heeft vaak genoeg mogelijkheden om statistieken in te kijken. Log eens in op dat ding, en kijk eens naar de verbindingen, stats, cpu/mem, etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 14:44
Klinkt als de problemen die je krijgt wanneer je de UTP kabel van je IPTV box gaat delen met bijvoorbeeld een accesspoint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcg_nl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-09 10:58
Weet je zeker dat het netflix is en geen popcorntime die met torrents je router over zijn nek doet gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

denonman1

Topicstarter
Allen, bedankt voor jullie reacties.

Ik heb een netgear R7000 die ik op m'n xperiabox heb gezet. De Netgear is de dhcp met 172.16.x.x, xperiabox heeft maar een pool van 2 op 192.168.x.x en dhcp uit.

Op m'n xperiabox zit verder enkel nog de Motorola TV ontvangers, alle computerapparatuur zit enkel op de Netgear, waaronder ook een EX6200 accesspoint die aan de R7000 hangt, waar de PC van m'n dochter weer op zit. Allemaal gigabit bedraad.
De cliënt is W10 en ze kijkt (keek...) volgens mij gewoon via netflix.nl

Een andere eerder keek ze ook wel 's via popcorntime (wat van mij niet meer mag ivm de illegaliteit ervan), maar toen geen problemen. En ook als ik iets anders 'zwaars' doe ;-) geen enkel probleem, enkel netflix...
Ik zal morgen nog 's de bedrading nalopen, misschien toch ergens de van van de TV verwisseld misschien....

Tips zijn nog welkom, ik post later deze week een update. Ik heb geen haast.

Allen bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Netgear achter xperiabox. NAT achter NAT of routed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

denonman1

Topicstarter
Net ff snel gekeken: de vlans van iptv zitten echt enkel op de xperia, de PC zit op de EX6200/R7000.

Mogelijk iets met NAT tussen de R7000 en de xperiabox?
Verder niet getest nog, maar enkel bij netflix nu dit issue. Ik zal ook 's kijken of andere streaming diensten dit effect geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

denonman1

Topicstarter
NAT achter NAT... Moet ik FF nakijken (nadat ik erover gegoogled heb ;-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Interactieve TV van KPN of dochter ? Kun je ook via de TV ontvanger Netflix kijken, via mijn menu .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

denonman1

Topicstarter
Hmmm, dan moet ze het account van d'r vriendje opgeven in de iptv box denk ik? Is het proberen waard...

Maar toch wil ik ook uitzoeken waar dit vandaan komt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 12:42
denonman1 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 18:55:
Hmmm, dan moet ze het account van d'r vriendje opgeven in de iptv box denk ik? Is het proberen waard...

Maar toch wil ik ook uitzoeken waar dit vandaan komt :-)
Kan je eens even kijken naar het gebruik vanaf haar PC zelf? Want ik zie nog nergens dat het uitgesloten is dat die PC de verbinding vol trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

denonman1

Topicstarter
Hoe bedoel je dat? Als enkel de PC aan staat?
Dan is er niets aan de hand, ongeveer 480-510 Mbit met speedtest. Pas als ik een netflix stream start loopt het omlaag naar 0,02Mbit

[ Voor 5% gewijzigd door denonman1 op 13-06-2016 19:39 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:23

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Brakke QoS feature ergens die zoveel voorrang geeft aan de videostream dat ander verbindingen afgeknepen worden?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 12:42
denonman1 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 19:34:
Hoe bedoel je dat? Als enkel de PC aan staat?
Dan is er niets aan de hand, ongeveer 480-510 Mbit met speedtest. Pas als ik een netflix stream start loopt het omlaag naar 0,02Mbit
Ik bedoel echt de data die de PC zelf verstookt. Gebruik iets als Freemeter (link bijvoorbeeld.
Dan kan je bepalen of de data echt naar de PC gaat of dat er inderdaad een router is die begint te trippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:35
Orion84 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 19:45:
Netflix krijgt met 2Mb/sec de verbinding niet op zijn knieën toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-09 15:34
Netflix gebruikt maar een paar Mb/s dat gaat echt nooit je verbinding platgooien. goede suggesties dus die gegeven worden.

(Het is toch geen RDP sessie naar haar vriendje toe ofzo :X )

[ Voor 21% gewijzigd door MEN-O op 13-06-2016 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:26

BCC

^^ en heeft ze bedraad of wireless internet?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

denonman1

Topicstarter
Bedraad:

Xperiabox - Netgear R7000 - Netgear EX6200 - PC.
Waarbij de R7000 de dhcp server is en de xperiabox verder niets doet dan (op een andere IP range) enkel maar 1 connectie maakt naar de R7000, de andere poorten op de xperiabox worden gebruikt voor iptv.

Ik denk dat ik het in NAT iod moet gaan zoeken, maar heb komende week weinig tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

denonman1

Topicstarter
Brakke QoS zou ook kunnen... Dit heb ik aan staan op de R7000. Volgens mij pas sinds een maandje...

Hmmmm. Ga ik ook testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:45
MEN-O schreef op maandag 13 juni 2016 @ 19:49:
Netflix gebruikt maar een paar Mb/s dat gaat echt nooit je verbinding platgooien. goede suggesties dus die gegeven worden.

(Het is toch geen RDP sessie naar haar vriendje toe ofzo :X )
Ook RDP trekt zo'n verbinding niet dicht hoor, dat houdt wel op met 3Mbit/s.

Maar inderdaad, dit klinkt heel erg als een QoS die flink onhandig bezig is. Even uit en hertesten. Dikke kans dat het ook niet zo noodzakelijk is om die aan te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

denonman1

Topicstarter
Ik denk dat het aan QoS ligt.
Alleen een probleem: Het is uit :-) Dus account van het vriendje gaan we niet meer gebruiken hier in huis.

Ik kan het dus niet met zekerheid zeggen, maar meen we te herinneren toen ik de R7000 net had ik ook issues had met aangezette QoS en toen weer snel uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

denonman1

Topicstarter
Kan wel even duren voor ik het weer kan testen: iedereen bedankt voor de replies!
Pagina: 1