Windows Appstore Werkt Niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayleigh2201
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 31-07-2024
Hallo Allemaal!

Ik heb een nieuwe laptop gekocht, en had daar jammer genoeg al meteen problemen mee, internet werkte niet. Na van alles geprobeerd te hebben lag dit blijkbaar aan een verkeerd ingestelde datum. Nu dit allemaal goed verloopt is helaas het volgende probleem opgedoken, de Appstore doet het namelijk niet. Het downloaden doet hij niet.

Graag hoor ik van jullie!

Groeten, Kayleigh

Beste antwoord (via Kayleigh2201 op 29-06-2016 18:35)

• mrtnptrs
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 15:14

mrtnptrs

You idiot!

Kayleigh2201 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 19:40:
Hoi mrtnptrs!

Allereerst heel erg bedankt voor uw antwoord!
Ik heb het eerste geprobeerd, helaas zonder resultaat. Daarna overgegaan op de volgende optie maar toen ik de versie opzocht bleek het versie 10586.164 dus ik denk dan dat deze ouder is....
Toen gecontroleerd op updates, maar daar stonden alleen een paar kleine updates tussen:

Definitie-update voor Windows Defender - KB2267602 (definitie 1.223.1459.0).
(KB3163207): Beveiligingsupdate voor Adobe Flash Player voor Windows 10 Version 1511 voor x64-systemen.
Cumulatieve update Windows 10 Version 1511 voor x64-systemen (KB3156421).
KB3140741: Update voor Windows 10 Version 1511 voor x64-systemen.

Maar dit scherm blijft ook op 4 procent staan, heeft hij dus ook moeite mee...

Ik hoop op een antwoord!!

Met vriendelijke groeten,
Kayleigh
Dat hij lang op een bepaald aantal procent blijft staan is helaas al een lang bestaand probleem van Windows Update. Laat de update gewoon installeren en laat de computer gewoon een aantal uren met rust. Als de updates geïnstalleerd zijn, laat je de computer nogmaals naar updates zoeken om te kijken of écht alle updates zijn geïnstalleerd. Controleer daarna weer het versienummer en voer dan de stap uit die ik eerder genoemd heb (Powershell-commando) als het versienummer hoog genoeg is.

Werkt Windows Update niet goed, download dan dit bestand (http://www.tenforums.com/...ows_update_components.bat) en voer het uit als administrator. Het is een script dat Windows Update reset, de tijdelijke Windows-update bestanden verwijderd en de bestanden van Windows Update opnieuw registreert. Dit zorgt ervoor dat Windows Update weer goed zal gaan werken. Herstart na het voltooien van het script de computer en zoek daarna naar nieuwe updates en installeer deze. Dit zou eventuele problemen met Windows Update moeten verhelpen. Hierna zou je Powershell-commando moeten kunnen uitvoeren (denk aan versienummercheck!).

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Zoek in Windows naar "WSreset.exe", dit zou de store moeten resetten. Laat het geopende commandprompt gewoon open, ook al lijkt het niks te doen. Na de reset van de Store, zou Windows Store weer moeten openen. Kun je ook bevestigen of je de laatste versie van Windows 10 hebt? Of heb je nog Windows 8(.1)? Werken andere apps nog wel?

Werkt bovenstaande oplossing niet, voer dan dit commando uit in commandprompt dat is uitgevoerd als administrator: PowerShell -ExecutionPolicy Unrestricted -Command "& {$manifest = (Get-AppxPackage Microsoft.WindowsStore).InstallLocation + '\AppxManifest.xml' ; Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register $manifest}"
(Met de aanhalingstekens! En zorg dat je de meest recente updates van Windows hebt geïnstalleerd voor je dit commando uitvoerd! Anders kunnen alle apps corrupt raken! Zorg dus dat je Windows 10 versie 10586.318 of hoger op je computer hebt staan: zoek in de zoekbalk van Windows naar "Winver" en klik dan op enter en dan zie je de exacte Windows versie.)

Als bovenstaande helpt, kun je dan aangeven of de eerste stap hielp of dat je ook nog de tweede stap moest uitvoeren om het probleem op te lossen en markeer dit antwoord dan als "beste antwoord". Zo kunnen andere mensen ook hiermee geholpen worden en snel het antwoord vinden. Werkt bovenstaande niet, kom dan natuurlijk z.s.m. weer terug :P

[ Voor 47% gewijzigd door mrtnptrs op 14-06-2016 14:45 . Reden: errors :) ]

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayleigh2201
Hoi mrtnptrs!

Ik heb het eerste geprobeerd, helaas zonder resultaat. Daarna overgegaan op de volgende optie maar toen ik de versie opzocht bleek het versie 10586.164 dus ik denk dan dat deze ouder is....
Toen gecontroleerd op updates, maar daar stonden alleen een paar kleine updates tussen:

(KB3163207): Beveiligingsupdate voor Adobe Flash Player voor Windows 10 Version 1511 voor x64-systemen.

Kayleigh

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Kayleigh2201 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 19:40:
Hoi mrtnptrs!

Kayleigh
Dat hij lang op een bepaald aantal procent blijft staan is helaas al een lang bestaand probleem van Windows Update. Laat de update gewoon installeren en laat de computer gewoon een aantal uren met rust. Als de updates geïnstalleerd zijn, laat je de computer nogmaals naar updates zoeken om te kijken of écht alle updates zijn geïnstalleerd. Controleer daarna weer het versienummer en voer dan de stap uit die ik eerder genoemd heb (Powershell-commando) als het versienummer hoog genoeg is.

Werkt Windows Update niet goed, download dan dit bestand (http://www.tenforums.com/...ows_update_components.bat) en voer het uit als administrator. Het is een script dat Windows Update reset, de tijdelijke Windows-update bestanden verwijderd en de bestanden van Windows Update opnieuw registreert. Dit zorgt ervoor dat Windows Update weer goed zal gaan werken. Herstart na het voltooien van het script de computer en zoek daarna naar nieuwe updates en installeer deze. Dit zou eventuele problemen met Windows Update moeten verhelpen. Hierna zou je Powershell-commando moeten kunnen uitvoeren (denk aan versienummercheck!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:41

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Bij mij doet hij het ook niet (Windows 10 Mobile) dus het lijkt een algemene storing te zijn.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanzer
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Klopt. De store is down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Bij mij werkt de Store ook ineens niet meer: Pagina kan niet worden geladen. Probeer het later opnieuw. 0x8013153B @Kayleigh2201 Dit was dus bij mij een paar dagen geleden nog niet het geval en bij jou waarschijnlijk ook niet. Maar zie jij nu deze error ook bij het opstarten van de Store? Zo ja, rapporteer dit dan hier :)

Ik draai wel een insider-versie, dus dat kan ook natuurlijk bij mij de problemen veroorzaken.

Daarnaast werkte het Powershell-commando niet toen ik het bij mij probeerde uit te voeren om te kijken of het dit probleem oplost. Het vraagt namelijk om de locatie/path van de Store. Ik zal hier naar kijken en daarna mijn bevindingen hier delen.

Edit: Fout gevonden: je moet het commando uitvoeren via het commandprompt dat uitgevoerd is als administrator, niet via Powershell. Excuses voor de onduidelijkheid! Dit verhielp bij mij het probleem niet. Maar heeft de topicstarter dit probleem ook of start de store helemaal niet? De Store lijkt dus idd down te zijn.

Kan de TS daarnaast ook gedetailleerd uitleggen wat hij bedoeld met "de Appstore doet het namelijk niet. Het downloaden doet hij niet." Dan kan ik je misschien nog beter helpen.

[ Voor 61% gewijzigd door mrtnptrs op 14-06-2016 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

De Store werkt weer! Kan de TS de stappen uitvoeren en de vragen beantwoorden uit mijn 2 vorige reacties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Sinds gisteren heb ik helaas ook hetzelfde probleem, de store opent niet en mijn photo viewer opent niet meer.
Alles al geprobeerd, cache leegooien, de powershell en command line commando's.

Ook alles wat hier staat geprobeerd: http://answers.microsoft....9f02-e8fcb389ab0a?page=10
En blijkbaar een groot probleem.

Iemand nog het verlossende antwoord? En een format of overschakelen op Ubuntu is geen antwoord ;)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Atlas schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 16:15:
Sinds gisteren heb ik helaas ook hetzelfde probleem, de store opent niet en mijn photo viewer opent niet meer.
Alles al geprobeerd, cache leegooien, de powershell en command line commando's.

Ook alles wat hier staat geprobeerd: http://answers.microsoft....9f02-e8fcb389ab0a?page=10
En blijkbaar een groot probleem.

Iemand nog het verlossende antwoord? En een format of overschakelen op Ubuntu is geen antwoord ;)
Uhm... ik ga geen heel topic van 10 pagina's voor je doorlezen. :) Maar heb je echt alles in dit topic op Tweakers tot in de puntjes opgevolgt? En welke versie van Windows heb je? En kan de TS ons informatie geven of een van mijn aanwijzingen heeft geholpen?

[ Voor 4% gewijzigd door mrtnptrs op 17-06-2016 21:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kayleigh2201
Iedereen bedankt voor het antwoord! Na een paar dagen werkte hij gelukkig weer!

Groeten, Kayleigh
Pagina: 1