mrtnptrs schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 15:04:
Wat heb je allemaal voor eventuele oplossingen op Google gevonden, behalve de map verwijderen en opnieuw aanmaken? Heb je nog niks gegoogeld, doe dit dan, aangezien het internet tjokvol met eventuele oplossingen staat. Geef dan aan wat je allemaal hebt geprobeerd, zodat ik je gerichter kan helpen. Heb je daarnaast al de upgrade naar Windows 10 uitgevoerd? Dit zou namelijk het probleem ook kunnen verhelpen.
Daarnaast:
http://forum.fok.nl/topic/2308596?mode=print Ik zou Microsoft niet bellen, hun kennende komen ze er niet uit en wordt je geadviseerd Windows te herinstalleren

En ben ik nou de enige of is het niet zo netjes en handig om dezelfde vraag op twee fora te vragen, aangezien we dan niet kunnen zien welk advies zij aan jou geven en andersom en dit bemoeilijkt het proces om het probleem op te lossen.
Op internet vind ik de oplossing om de applicatie opnieuw te installeren. Dit kan ik helaas niet doen omdat ik Windows 8.1 heb en de applicatie daar standaard in zit. Iedere keer als ik hem via de website wil proberen te downloaden dan krijg ik bij de installatiemogelijkheden enkel business. Ik heb geen business account, het is wel mijn werklaptop. Maar we hebben geen specifieke werk OneDrive domein. Dus heb ik een persoonlijk account. Een andere oplossing was om dat map waarmee men problemen heeft te back-uppen en daarna geheel te verwijderen. Zowel lokaal als via onedrive.com. Dit heeft helaas ook niets geholpen, want hoewel het bestand en de map er niet meer zijn geeft hij steeds aan dat daar de toegang toe ontbreekt. En ik heb iets gelezen over administratorrechten. Dat heeft mijn laptop, dus ook deze mogelijke oplossing viel af.
Verder heb ik geen enkele oplossing gevonden.
Aangezien ik het probleem echt opgelost wil hebben heb ik het op twee fora gezet. Zowel hier als daar zitten unieke users die maar nét toevallig de oplossing hoeven te weten. Heeft mijn inziens niets met 'netjes' te maken.
Ik heb de upgrade naar Windows 10 niet gedaan, omdat ik niet overtuigd ben dat dit beter is. Ik heb een touchscreen op mijn laptop en ik vind de tegels op Windows 8.1 wel fijn. En in mijn directe omgeving hoor ik wisselende verhalen over Windows 10. Last but not least, ben ik de enige die op een laptop werkt en werkt de rest van kantoor ook nog niet op Windows 10, dus ik ben er niet eens zeker van dat al onze software compatibel is.
F_J_K schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 15:09:
Een OS upgraden lijkt me wat overkill voor een dergelijk probleem
--
Ik verplaats het topic WOS --> CSA. Ondanks de verweving die er steeds meer is, is Onedrive een losse applicatie en geen OS.
Je hebt na verwijderen (en dubbelchecken dat de account waaronder Onedrive draait toegang heeft) opnieuw opgestart? Voor de zekerheid.
[...]
offtopic:
Dit is een reden om te kiezen voor een Engelstalig OS: bij problemen is er veel meer te vinden.
Dat lijkt mij inderdaad ook. Ik heb na het verwijderen zelfs de laptop opnieuw opgestart. Sterker nog ik heb dat bestand en de bijbehorende map tot nu toe nog steeds niet teruggeplaatst. De medewerker van Microsoft Onedrive gaf mij een code die ik diende in te vullen via Uitvoeren om het programma een echte reset te geven. Ook dit hielp niets. Daarna was alleen nog betaald consult mogelijk.
Engelstalig OS was niet gek geweest, maar zelfs het vertalen van mijn foutmelding levert weinig op.
Ik heb de personal variant. Maar als ik hem opnieuw installeer en de 'installer' opstart dan kan ik de consumentenversie niet aanklikken. Ik kan dan enkel de Business variant aanklikken.
MarchelHoek schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 15:16:
Welke client (versie) van onedrive heb je nu in gebruik?
Bij mijn weten is Version 2015 (Build 17.3.6390.0509) de laatste versie.
Je zou eens in Google de zoekterm Onedrive Next Gen Sync client kunnen gooien.
Deze versie installeren en kijken of de sync dan wel loopt.
Ik heb het idee dat Microsoft flink bezig is met de ontwikkeling/verandering van OneDrive.
Kun je me vertellen waar ik dat kan zien? Ik heb het idee dat onboard apps van Windows 8.1 wat beperkter met informatie en menuopties zijn dan reguliere programma's. Ik ga deze versie eens zoeken en bekijken of dit het probleem kan oplossen.