Toon posts:

budget pc.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma\'s wil je gebruiken)?
ik zou graag de games : counterstrike en far cry willen spelen. op medium settings

Wat mag het systeem gaan kosten?
+- 300 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
zelf heb ik al een lege computerkast met genoeg ruimte. ook heb ik nog 450 W voeding liggen. en een 500 gb harde schijf.

mijn vraag :
ik heb via een youtube video ( waarin een 300 euro gaming pc far cry en andere games op 60 fps kan spelen) onderdelen verzamelt. maar kan ik met deze specs ook daadwerkelijk gamen?
moederbord : MSI H81M-P33
videokaart : Sapphire R7 250 2gb
processor : Intel pentium G3258 3.2Ghz dual core
voeding : 450 W
Ram geheugen : G.skill 2 x 4 Gb

zo niet, iemand nog advies.
mvg.

Alle reacties

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:51

br00ky

Moderator Harde Waren
"Far Cry en andere games" is natuurlijk een ontzettend breed begrip. Welke Far Cry? Welke resolutie? Welke instellingen?

Verder, zomaar een 450W voeding meenemen is nooit een goed idee zonder exact te weten welke het is. Zoek dat dus even op.

Maar goed, al met al zou ik met dit budget òf tweedehands gaan òf doorsparen. Met 300 euro zak je echt door de ondergrens wat mij betreft. Sommige games eisen immers 4 threads/cores. Die heb je niet, dus zul je niet alle huidige games kunnen spelen.

[ Voor 12% gewijzigd door br00ky op 12-06-2016 17:38 ]

Verwijderd

Zet je gevonden onderdelen even in een lijstje Handleiding Pricewatch.

Tweedehands zal je meer waar voor je geld krijgen. Een i5 van de 2e gen, 8gb ddr3, HD 7870/7950.

• TvanM
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 09-10-2022
Ik heb die video ook gezien volgens mij, ze gebruiken hier echter alle onderdelen zo goedkoop mogelijk, om er maar een goede gpu in te stoppen waardoor die spellen nog wel kan runnen. Zoals een ingebouwde psu, en dit soort dingen. Ook gebruikt hij dollars, waardoor je in europa (waar onderdelen vaak duurder zijn) zelfs met euro's duuder uit bent.

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-11 11:09
Met een r7 250 ga je far cry 4 niet kunnen spelen op full HD met medium settings. Uit bijgaande benchmark kun je halen dat zelfs met een veel krachtiger cpu je met deze videokaart blijft steken op nog geen 24 fps.
http://nl.hardware.info/r...ultaten-1920x1080-full-hd

Op diezelfde site staan ook benchmarks van far cry primal, dan haalt die videokaart nog maar 20fps.

In de tabel kun je zelf zien met welke kaarten dat wel zou lukken.

[ Voor 11% gewijzigd door Philpend op 13-06-2016 11:24 ]