Mijn Win 10 Pro sluit niet goef af.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarnovdBerg
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 23-09 22:42
Hallo,

Sinds ik de upgrade van Win 8.1 Pro naar Win 10 Pro gedaan hebt, sluit mijn laptop niet meer goed af.

Als ik hem gewoon op de "normale manier afsluit. ( Windows icoon > Power > shutdown ) dan gaat de laptop wel uit, en hij blijft ook uit. alleen als ik hem dan weer op start, en ik kijk naar mijn processor gebruik dan staat er dat de processor constant is door gegaan.

Weet iemand hoe dit kan?

mvg

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-10 20:51

TommieW

Numa numa.

Dat is zoals het hoort te werken. Dit komt door Windows 10 "Fast Startup".

[ Voor 4% gewijzigd door TommieW op 12-06-2016 16:45 ]

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Dat kort na het opstarten je CPU druk bezig is hoeft niet vreemd te zijn. Je CPU is dan waarschijnlijk nog druk bezig met alle achtergrond services en applicaties die nog opstarten. Het enige wat je kan doen om dit te verminderen is kijken welke applicaties mee starten met Windows en enkelen daarvan uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarnovdBerg
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 23-09 22:42
Hoi, bedankt voor de antwoorden.

Gister mijn laptop weer normaal afgesloten zoals ik beschreef, deed hem vandaag weer aan en toen stond er uptime: 1 dag 7 uur en 53 min, terwijl ik hem net aanzette

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 15:14

mrtnptrs

You idiot!

TommieW schreef op zondag 12 juni 2016 @ 16:44:
Dat is zoals het hoort te werken. Dit komt door Windows 10 "Fast Startup".
Heb je hier wel eens naar gekeken?! Je negeert de reactie, aangezien dit de gouden tip is voor je! :) Google eens hoe je Fast Startup kunt uitschakelen als je dit echt wilt. Ik zou het persoonlijk niet doen, aangezien het eigenlijk alleen maar nadelen heeft als je het uitschakelt.

PS: @TommieW verander alsjeblieft je avatar! :P

[ Voor 5% gewijzigd door mrtnptrs op 14-06-2016 01:00 ]

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
JarnovdBerg schreef op maandag 13 juni 2016 @ 20:07:
Gister mijn laptop weer normaal afgesloten zoals ik beschreef, deed hem vandaag weer aan en toen stond er uptime: 1 dag 7 uur en 53 min, terwijl ik hem net aanzette
Dat is normaal. :)

Windows 8.1 en Windows 10 gaan niet echt meer uit dankzij fastboot. De staat van de PC wordt weggeschreven naar de harde schijf en opnieuw ingeladen als de machine start. De up time blijft daarom doorlopen. Op dit moment heeft mijn laptop en desktop een up time van ruim 25 dagen. Die teller gaat pas weer naar nul toe als er patches worden geïnstalleerd en ik moet herstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 15:14

mrtnptrs

You idiot!

CMD-Snake schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 13:04:
[...]

Dat is normaal. :)

Windows 8.1 en Windows 10 gaan niet echt meer uit dankzij fastboot. De staat van de PC wordt weggeschreven naar de harde schijf en opnieuw ingeladen als de machine start. De up time blijft daarom doorlopen. Op dit moment heeft mijn laptop en desktop een up time van ruim 25 dagen. Die teller gaat pas weer naar nul toe als er patches worden geïnstalleerd en ik moet herstarten.
Niet lullig bedoeld, maar na de reactie van TommieW had de TS al heel gemakkelijk via Google zelf het antwoord kunnen vinden. In plaats daarvan negeert hij die reactie en klaagt weer opnieuw over zijn probleem om daarna toch uitgebreide uitleg te krijgen van CMD-snake (had de TS zelf kunnen Googelen, wat ik al tegen hem had gezegd). Daarnaast heeft de TS volgens mij helemaal niks opgezocht op Google hierover, aangezien het supermakkelijk te vinden is: https://www.google.nl/web...it%20niet%20compleet%20af

Ik vind dat de TS heel erg weinig moeite heeft gedaan om zelf het antwoord te vinden. Volgende keer als de TS een vraag heeft, moet hij dus eerst even gewoon Google gebruiken en niet hele nuttige reacties negeren. :) Kijk maar eens naar de tekst boven mijn avatar :P

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

Pagina: 1