Acties:
  • 0 Henk 'm!

• couchsniffer
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-07 15:26
Hoi,

Ben bezig met de aanschaf van een nieuwe ketel, Intergas HReco gaat het geworden.
Nu nog een thermostaat erbij. Al die slimme thermostaten zie ik het nut niet zo van in.

Ik zat te denken aan Honeywell Round Modulation (werkt ansich, door iedereen te bedienen)
icm Intergas incomfort (LAN2RF gateway) deze laatste hoop ik in de toekomst te kunnen koppelen aan een domotica systeem en met de app schijn je de temperatuur en een weekprogramma te kunnen instellen, dat is voor mij voorlopig genoeg.
Ze worden vaker samen verkocht.

Vraag is nu, hebben mensen hier ervaring mee. Kan verder niet veel vinden over een api, behalve een pimatic plugin en zijn er verder nog goeie alternatieven?
honeywell round connected krijgt niet echt positieve reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:58
Ik vind honeywell niet heel denderend op intergas, heb nu al diverse setups gezien waar ik flink mocht prutsen aan instellingen op de ketel om het huis warm te krijgen.

Als je van tweaken houdt zou je ook een OpenTherm gateway kunnen gebruiken, als thermostaat zou je dan alsnog een honeywell kunnen gebruiken, kan je OTGW de narigheid (veel te laag setpoint waardoor ketel niet start) oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-07 23:10

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Betreffende de Round denk ik dat _JGC_ al genoeg zegt, mijn ervaring ook redelijk.

Heb een Incomfort met Round aan de 36/30 HRE, stuur er alleen 100 m2 vloerverwarming mee aan. Daardoor is het op afstand kunnen besturen voor mij minder interessant, door de tragere werkjng van vloerverwarming.

Gebruik de Incomfort wel om uit te lezen zodat ik de temperatuur in mijn domotica (Homeseer) kan zien, besturen gaat ook prima. Heb de documentatie van de API verkregen door een mailtje naar Intergas, support is best aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164223

Goed om te weten dat de API documentatie te krijgen is. Wellicht interessant voor meer tweakers, heb je zin om die delen?

Vreemd dat die Honywell matig werkt met Intergas, terwijl deze erbij wordt geadviseerd.
En zelfs wordt geleverd als je incomfort round neemt.
Zal nog eens wat rondkijken, maar vind de eenvoud van het ding mooi.

Verder vroeg ik me af, hoe het precies werkt. Stelt incomfort de temperatuur in op de round?
Als ik een weekprogramma maak, hoe zorgt het systeem er dan voor dat de boel op tijd op temperatuur is.
Er mist nu natuurlijk intelligentie die bijhoudt hoe lang het duurt voordat het huis verwarmt is.
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online
Ik heb de Honeywell Round Modulation op mijn Intergas HR 24/18 met alleen vloerverwarming en werkt perfect. Super simpel en doet precies wat ik er van verwacht. Prima met de app te bedienen, hoewel wat meer functionaliteit handig zou zijn.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Bij deze de documentatie van de API: http://www.filedropper.com/lan2rfgatewayhttpinterface

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 426952

Mijn ervaring met de Incomfort set van Intergas is nogal slecht. De server was vaak niet bereikbaar, instellingen kwijt en dat soort dingen. Dat is net een maand of 8 geleden geweest dat ik heb besloten (op kosten leverancier) om deze set in te ruilen voor een Honeywell Round Connected pakket. Bijna dezelfde thermostaat, andere gateway. De combinatie heeft wel veel minder mogelijkheden maar is wel een stuk stabieler en bereikbaarder. Want de app van Incomfort op Android was (is?) een drama toen ik deze nog in gebruik had. Crashen en niet reageren. Dit alles in combinatie met een gewone standaard CV (HREco 36).

[ Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 426952 op 13-06-2016 08:03 . Reden: duidelijker formuleren ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik heb nu ongeveer een jaar ervaring ermee, ook Android. App werkt altijd. Het heeft er 1 of 2 keer uit gelegen, toen bleek er onderhoud te zijn.

Nou moet ik wel zeggen dat ik de app niet bepaald dagelijks gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wisselende ervaringen dus, ik ga er toch maar voor.
Misschien later over op een OTGW.
Voor de round, zie ik ook geen mooi/goedkoop alternatief.

@freakster thnx voor het docje! Setpoint kun je ook gewoon instellen met een GET. Hmm zou toch met een POST moeten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik zit ook naar de Hreco 36 te kijken, eventueel icm met de Honeywell Round.

Nu heb ik nog een OTGW liggen (voor gebruik emt Domoticz).
Ik stond op het punt om deze weg te doen en Incomfort te kopen.

Maar als ik dit topic een beetje volg is het misschien juist aan te raden om het via OTGW te regelen in plaats van Incomfort?

En ik zie dat de Honeywell niet echt aangeraden wordt voor de Intergas, hebben jullie anders suggesties welke thermostaten wél goed werken?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-07 00:48
Sinds 14-04 de kombi HRE 36/30 A , met Honeywell Round. Geen enkel probleem te melden.
Incomfort (op android) werkt gewoon. Kijk er eigenlijk niet meer naar om. :)

gewaarwordingshorizon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De ketel hangt er, met Incomfort en Honeywell Round werkt allemaal prima, wanneer begint de winter?

Ik heb nog getwijfeld tussen de Incomfort en Honeywell connected. Maar bij de Honeywell lijkt alle communicatie via een Honeywell server te gaan en krijg je niet zoveel data uit de ketel.
De Incomfort hangt in het lokale netwerk, via poort 80 krijg je wat info pagina's en met json kun je data uitvragen en ook de temperatuur / setPoint veranderen.

Ben even bezig geweest om de waardes uit te lezen met domoticz op mijn synology, intergas staat niet bij de hardware. Volgens mij moet ik er een lua script voor schrijven, ik zal dat later eens proberen.
Heeft iemand dat al gedaan?

De app is lekker simpel en je kunt er veel op instellen, een week programma is snel gemaakt.
Het vreemde is, dat ik in de installateurs app, wel mij als klant zie maar dat ik geen ketel heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:58
Ik heb de de LAN2RF gekoppeld aan Domoticz. Werkt perfect.

zie hier de link:

https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=7745

[ Voor 8% gewijzigd door Falcon Heavy op 26-06-2016 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Anoniem: 164223 schreef op zondag 26 juni 2016 @ 14:40:
De ketel hangt er, met Incomfort en Honeywell Round werkt allemaal prima, wanneer begint de winter?

Ik heb nog getwijfeld tussen de Incomfort en Honeywell connected. Maar bij de Honeywell lijkt alle communicatie via een Honeywell server te gaan en krijg je niet zoveel data uit de ketel.
De Incomfort hangt in het lokale netwerk, via poort 80 krijg je wat info pagina's en met json kun je data uitvragen en ook de temperatuur / setPoint veranderen.

Ben even bezig geweest om de waardes uit te lezen met domoticz op mijn synology, intergas staat niet bij de hardware. Volgens mij moet ik er een lua script voor schrijven, ik zal dat later eens proberen.
Heeft iemand dat al gedaan?

De app is lekker simpel en je kunt er veel op instellen, een week programma is snel gemaakt.
Het vreemde is, dat ik in de installateurs app, wel mij als klant zie maar dat ik geen ketel heb...
InComfort loopt ook via hun servers helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:45
Ik krijg de incomfort niet aan de praat met mij Netgear R7800. Iemand tips. Wanneer de gateway wordt aangesloten moeten er drie lampjes branden, bij mij slechts twee. Wat gaat er fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Hangt er een beetje vanaf welke van de ledjes niet brandt denk ik.

Er 1 voor voeding (die lijkt het wel te doen dus), 1 voor netwerk en 1 voor RF naar je ketel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Beekforel schreef op zondag 19 maart 2017 @ 11:34:
Hangt er een beetje vanaf welke van de ledjes niet brandt denk ik.

Er 1 voor voeding (die lijkt het wel te doen dus), 1 voor netwerk en 1 voor RF naar je ketel.
De middelste brand niet. Ook lekker dat in de beschrijving niet goed staat welk ledje waar voor is.

De voeding werkt en de gateway is aangesloten op de router (al zie ik op de router een rood lampje knipperen ipv wit :-( )

Ik kan via mijn PC echter obv IP de gateway wel benaderen, dus lijkt de aansluiting wel goed.
Beekforel schreef op zondag 19 maart 2017 @ 12:26:
Of je ketel ondersteunt de RF niet of de RF staat niet aan?
Wanneer de andere led (middelste) voor de connectie, dus RF met de ketel is dan staat deze uit en kan ik dus concluderen dat de Gateway al bij afleveren stuk is?

Ik heb op de dag van afleveren (afgelopen vrijdag) uiteindelijk na heel veel vijfen en zessen wel connectie met de ketel gekregen, maar de volgende ochtend was de connectie verdwenen en branden er op de Gateway (ook nadat ik deze uit en stopcontact en de router heb gehad) maar twee lampjes.

Maar hoe zit het eigenlijk: branden er drie lampjes omdat de RF op de ketel AAN staat? Of omdat RF op de Gateway aanstaat en er op die manier connectie gemaakt kan worden met de ketel via de IPad/Smartphone ?

Uiteindelijk moeten er toch vier lampjes branden wanneer de ketel connected is?

[ Voor 33% gewijzigd door Sjakie0101 op 19-03-2017 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Beekforel schreef op zondag 19 maart 2017 @ 12:26:
Wanneer de andere led (middelste) voor de connectie, dus RF met de ketel is dan staat deze uit en kan ik dus concluderen dat de Gateway al bij afleveren stuk is?

Ik heb op de dag van afleveren (afgelopen vrijdag) uiteindelijk na heel veel vijfen en zessen wel connectie met de ketel gekregen, maar de volgende ochtend was de connectie verdwenen en branden er op de Gateway (ook nadat ik deze uit en stopcontact en de router heb gehad) maar twee lampjes.

Maar hoe zit het eigenlijk: branden er drie lampjes omdat de RF op de ketel AAN staat? Of omdat RF op de Gateway aanstaat en er op die manier connectie gemaakt kan worden met de ketel via de IPad/Smartphone ?

Uiteindelijk moeten er toch vier lampjes branden wanneer de ketel connected is?
Sjakie0101 wijzigde deze reactie 19-03-2017 12:30 (33%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:15

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Het rf lampje geeft aan dat er verbinding is met de ketel. Heb je al geprobeerd de ketel uit de app te verwijderen en opnieuw connectie te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Yep zeker. Maar krijg de ketel niet meer aangesloten. Mweeeeeeeeeh
Ik ga het nog eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
MikeyMan schreef op zondag 19 maart 2017 @ 12:48:
Het rf lampje geeft aan dat er verbinding is met de ketel. Heb je al geprobeerd de ketel uit de app te verwijderen en opnieuw connectie te maken?
het probleem zit niet in het connectie maken met de ketel... Het probleem zit in het feit dat het WAN-lampje niet brand.

Kijk ik in de instructie dan kan dit meerdere oorzaken hebben:
- Poort 4567 (UDP) staat niet open, dit heb ik echter op de router ingesteld. Zijn er andere zaken die deze poort kunnen blokken ?? Het modem van de provider ??
- Onderhoud aan de server van intergas.... maar zijn er dan meer mensen die dezelfde problemen ondervinden dit weekend?

Het is verdomde lastig dat je het niet aan de praat wil. Ik heb dit gekocht zodat ik een schema los kan laten en de ketel dus automatisch gaat verwarmen.

Mogelijk zie ik nu wel iets. Men gaat er van uit (in de instructie) dat de Gateway op IP http://192.168.1.101/
zit. Wanneer ik deze open in mijn browser dan opent er niets. Volgens mij is dit het IP van mijn router zelf... :-) Dat kan ik toch nooit voor elkaar krijgen??

De gateway zit op IP 192.168.1.105 van mijn router en dan kan ik de instellingen wel benaderen, maar wat dan aan te passen?

Eerlijk gezegd heb ik er weinig vertrouwen meer in dat ik het aan de praat ga krijgen.... Duur systeem maar het lijkt voor geen meter te werken.

[ Voor 5% gewijzigd door Sjakie0101 op 19-03-2017 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

De gateway zit hier op .118 en dat werkt ook prima. App en alles werkt op dit moment ook dus ik vermoed toch dat er bij jou in het netwerk iets niet goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJKroon
  • Laatst online: 07-12-2024

DJKroon

Fikkiestoker

Sjakie0101 schreef op zondag 19 maart 2017 @ 00:13:
Ik krijg de incomfort niet aan de praat met mij Netgear R7800. Iemand tips. Wanneer de gateway wordt aangesloten moeten er drie lampjes branden, bij mij slechts twee. Wat gaat er fout?
Misschien een domme vraag maar:
Heb je al een account aangemaakt?
Daar moet je de 2 code's onder de gateway bij invullen.
Zodra die gemaakt is wordt je account aan de gateway gekoppeld en gaat het lampje branden.

1530 wp SF @ SE2200 ZO en 765 wp @ Soladin 600 ZW PVOutput: http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=52736&sid=47955

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
DJKroon schreef op zondag 19 maart 2017 @ 15:06:
[...]

Misschien een domme vraag maar:
Heb je al een account aangemaakt?
Daar moet je de 2 code's onder de gateway bij invullen.
Zodra die gemaakt is wordt je account aan de gateway gekoppeld en gaat het lampje branden.
Ik kan geen codes invoeren, ik kan alleen de gateway maar kiezen.
Er gaat gewoon iets fout met het aanmelden op de WAN. Normaliter moeten gelijk drie lampjes branden, bij mij branden er maar twee. De ketel wordt bovendien telkens niet gevonden.
Ben klaar met dit systeem. Ik neem zelf aan dat dit onder de garantie valt en ik ga kijken naar een klokthermostaat die ik kan aansluiten via wifi....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJKroon

DJKroon

Fikkiestoker

Sjakie0101 schreef op zondag 19 maart 2017 @ 16:33:
[...]

Ik kan geen codes invoeren, ik kan alleen de gateway maar kiezen.
Er gaat gewoon iets fout met het aanmelden op de WAN. Normaliter moeten gelijk drie lampjes branden, bij mij branden er maar twee. De ketel wordt bovendien telkens niet gevonden.
Ben klaar met dit systeem. Ik neem zelf aan dat dit onder de garantie valt en ik ga kijken naar een klokthermostaat die ik kan aansluiten via wifi....
Hoe ben je er zo zeker van dat je WAN problemen hebt?

De linkse led is voor internet, deze knippert bij jou groen?
Dan is dat (nu) nog goed.
Na het aanmaken van een account blijft deze branden.

Het middelste led is voor RF communicatie met je RF module die aan de ketel zit.
Of heb je een Intergas met RF?
Zet je RF module bij de ketel, of de intergas met RF in de pair mode (snel knipperde led of RF - in keteldisplay).
Druk nu onderop de gateway op het 'verzonken' knopje aan de onderkant.

Rechterled is voor de voeding.

Als je je ketelmodule, thermostaat en gateway is gepaired, moet je naar de site van honeywell om een account te registreren (adhv de 2 codes/cijfercombinatie op de onderkant van de gateway).

En als je dat hebt gedaan, heb je er waarschijnlijk veel plezier van!

En als ik zo teruglees is jouw middelste led niet groen, wat duidt op dat er nog niet gepaired is.
Probeer het pair-proces nog is opnieuw.
Anders blijf je zoeken ;)

Althans, ik heb wel veel plezier met me Evohome systeem ;)

1530 wp SF @ SE2200 ZO en 765 wp @ Soladin 600 ZW PVOutput: http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=52736&sid=47955

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
DJKroon schreef op zondag 19 maart 2017 @ 22:25:
[...]

Hoe ben je er zo zeker van dat je WAN problemen hebt?

De linkse led is voor internet, deze knippert bij jou groen?
Dan is dat (nu) nog goed.
Na het aanmaken van een account blijft deze branden.

Het middelste led is voor RF communicatie met je RF module die aan de ketel zit.
Of heb je een Intergas met RF?
Zet je RF module bij de ketel, of de intergas met RF in de pair mode (snel knipperde led of RF - in keteldisplay).
Druk nu onderop de gateway op het 'verzonken' knopje aan de onderkant.

Rechterled is voor de voeding.

Als je je ketelmodule, thermostaat en gateway is gepaired, moet je naar de site van honeywell om een account te registreren (adhv de 2 codes/cijfercombinatie op de onderkant van de gateway).

En als je dat hebt gedaan, heb je er waarschijnlijk veel plezier van!

En als ik zo teruglees is jouw middelste led niet groen, wat duidt op dat er nog niet gepaired is.
Probeer het pair-proces nog is opnieuw.
Anders blijf je zoeken ;)

Althans, ik heb wel veel plezier met me Evohome systeem ;)
Ik heb een intergas met RF en een Intergas Incomfort gateway. Ik heb dus alleen rode ledjes, drie moeten bij in gebruik name knipperen (naast elkaar), waarbij de middelste voor de WAN is. Daarna moet je de intergasketel koppelen (maar zo ver kom ik dus niet) dan brand het vierde ledje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJKroon

DJKroon

Fikkiestoker

Sjakie0101 schreef op zondag 19 maart 2017 @ 23:06:
[...]

Ik heb een intergas met RF en een Intergas Incomfort gateway. Ik heb dus alleen rode ledjes, drie moeten bij in gebruik name knipperen (naast elkaar), waarbij de middelste voor de WAN is. Daarna moet je de intergasketel koppelen (maar zo ver kom ik dus niet) dan brand het vierde ledje.
Als ik het dan goed begrijp heb je niet deze onderstaande set dus?
https://www.google.nl/sea...r=3#imgrc=JPcV0Il2uaEA8M:

Ik kan helaas niet veel vinden over een gateway met 4 ledjes.
Jammer, ik had je graag verder geholpen.

Bel anders morgen even met Intergas, ik denk dat hun je vast verder kunnen helpen, of anders omruilen.
(helaas zijn er naar mijn mening weinig goede wifi thermostaten, maar mocht bedraad geen probleem zijn, dan is een Remeha eTwist wel een mooie ;))

Edit: Ik kwam dit nog tegen als melding, misschien heb je er wat aan.

Voor de juiste werking van het Intergas incomfort systeem dient u thuis te beschikken over een eigen netwerk en een bijbehorende router en/of modem. De netwerk aansluiting zou bij voorkeur moeten voldoen aan de volgende eisen:
een vrije ethernet poort op een switch of router
een netwerk bij voorkeur geconfigureerd met DHCP (vrijwel standaard), maar statisch instellen (handmatig) is ook mogelijk
uitgaande poort 4567 (UDP), niet geblokkeerd door een firewall

[ Voor 20% gewijzigd door DJKroon op 19-03-2017 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 426952

Ik had ook de Lan2RF gateway met 4 ledjes en mijn vriendin heeft deze nog. Ze doet nooit iets met de app dus geen problemen. Firewall instellingen zijn niet nodig in zijn algemeenheid. Wat in mijn geval vaak het probleem was, was de stabiliteit en beschikbaarheid van de servers van Intergas. En dan vindt de app het ook niet oke. De Honeywell oplossing is overigens wel iets beter maar niet veel. Daar moet ik mijn accountgegevens opnieuw intoetsen na een update van de app. Maar het hele schema weg heb ik bij Intergas vaak en bij Honeywell nog niet meegemaakt. Of de Lan2RF nieuwe stijl beter werkt ? Als je niet of minder afhankelijk bent van servers van Intergas is het al snel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
DJKroon schreef op zondag 19 maart 2017 @ 23:28:
[...]

Als ik het dan goed begrijp heb je niet deze onderstaande set dus?
https://www.google.nl/sea...r=3#imgrc=JPcV0Il2uaEA8M:

Ik kan helaas niet veel vinden over een gateway met 4 ledjes.
Jammer, ik had je graag verder geholpen.

Bel anders morgen even met Intergas, ik denk dat hun je vast verder kunnen helpen, of anders omruilen.
(helaas zijn er naar mijn mening weinig goede wifi thermostaten, maar mocht bedraad geen probleem zijn, dan is een Remeha eTwist wel een mooie ;))

Edit: Ik kwam dit nog tegen als melding, misschien heb je er wat aan.

Voor de juiste werking van het Intergas incomfort systeem dient u thuis te beschikken over een eigen netwerk en een bijbehorende router en/of modem. De netwerk aansluiting zou bij voorkeur moeten voldoen aan de volgende eisen:
een vrije ethernet poort op een switch of router
een netwerk bij voorkeur geconfigureerd met DHCP (vrijwel standaard), maar statisch instellen (handmatig) is ook mogelijk
uitgaande poort 4567 (UDP), niet geblokkeerd door een firewall
Vandaag heeft de installateur de gateway vervangen en hop meteen verbinding. Ik vraag me nu af voor hoe lang. Voor alle duidelijkheid heb ik het Incomfort Intergas systeem.
http://www.intergas-verwa...neywell-round-modulation/
Die gaat over de servers van intergas zelf en heeft een andere gateway dan van Honeywell zelf (op zich vreemd dat dit niet een setje is, maar dat zal wel met de ketel te maken hebben??

Ik ben benieuwd hoe lang ik verbinding houdt.... Ik had al bijna een Remeha klokthermostaat laten aanrukken om er vanaf te zijn. Dan maar niet op afstand.

maar goed, het werkt nu weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ljsquare
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-07 00:23
Zou je hem nogmaals willen delen, @Beekforel ?

Tnx :+ :)

Laurens-Jan Merkx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Leuke kick :)

Maar de apps lijken met de laatste updates wel betrouwbaarder te worden.
Mis nog wel e.e.a., maar kan ermee uit de voeten zover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

ljsquare schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 14:06:
[...]

Zou je hem nogmaals willen delen, @Beekforel ?

Tnx :+ :)
Zeker, link doet het weer!

Ben wel benieuwd wat er echt veranderd is in de laatste update. Ik heb de app al heel lang niet gebruikt, ik heb de temperatuur altijd op vaste waarde ivm vloerverwarming. Ik kijk af en toe naar de waarden via de installateursapp.

Wat is bij jullie de build date van de gateway? Bij mij Oct 20 2014 00:08:00. Kun je vinden via http://x.x.x.x/index.htm. Vraag mij af of ze die ook eens bijwerken.

[ Voor 15% gewijzigd door Beekforel op 30-10-2017 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ljsquare
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-07 00:23
Dankjewel :)

Laurens-Jan Merkx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Beekforel schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 15:15:
[...]

Zeker, link doet het weer!

Ben wel benieuwd wat er echt veranderd is in de laatste update. Ik heb de app al heel lang niet gebruikt, ik heb de temperatuur altijd op vaste waarde ivm vloerverwarming. Ik kijk af en toe naar de waarden via de installateursapp.

Wat is bij jullie de build date van de gateway? Bij mij Oct 20 2014 00:08:00. Kun je vinden via http://x.x.x.x/index.htm. Vraag mij af of ze die ook eens bijwerken.
Web interface version:

1.1
Firmware version:

IC3-ICN-V1.13
Build date:

Sep 22 2016 00:08:00

Maar ik heb begin dit jaar ook een ander kastje gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Firmware version: IC3-ICN-V1.06

Ik loop achter! ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-07 22:27
Zou de incomfort ook werken met mij ruimte gestuurde thermostaten?

http://www.watts-klimaatr...ad-systeem-24-v-verwarmen

Snap dat ik niet iedere thermostaat kan instellen maar zou al handig zijn om een programma te kunnen maken die alle toevoer stopt bv. s'nachts, thermostaten allemaal op de gewenste temperatuur en dmv. programma alles uit of aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diehard
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-06 23:00
Sorry voor de necro, maar ik heb echt lopen klooien de afgelopen 2 dagen met intergas incomfort en weet het echt even niet meer.

2 dagen geleden is alles geinstalleerd hier (niet een eigen installatie dus), ze zijn alleen vergeten de app te testen.

Ik heb zo een incomfort set met honeywell round modulation maar krijg die app met geen mogelijkheid aan de praat.

De eerste 3 leds van de gateway branden maar zodra ik de ketel probeer toe te voegen krijg ik de melding "geen gateway gevonden".

Ik heb al van alles geprobeerd, andere kabels, andere (wifi)netwerken, gateway naast de ketel zetten, 100x opstarten, firewalls aan en uit, upnp aan en uit, port forwarding (4567 etc), twee verschillende apps van intergas....maar met geen mogelijkheid zie ik mijn ketel. Ik kan verder wel vanuit mijn lan op de gateway komen door naar het ip adres te browsen.

De ketel zelf geeft in het menu aan dat er geen rf koppeling is, is ook logisch want die is er ook niet natuurlijk.

Iemand enig idee wat ik verder nog kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Moet je niet een knop op de ketel ingedrukt houden om rf koppeling te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diehard
Ik heb werkelijk geen idee, ik heb een Intergas Kombi Kompakt HRE 24/18A.

Ik kan niets vinden in de handleiding over een koppel stand ofzo.

Dit staat wel in de handleiding en zo staat mijn cv nu....ongekoppeld:

• Eén van de volgende codes zal op het display van het toestel worden weergegeven:
1. rF en L / - : het display boven de toets laat wisselend een L en een – zien
rode led : knipperend
De CV-ketel en de kamerthermostaat zijn niet gekoppeld. Een toestel in deze
bedrijfstoestand, kan worden gekoppeld d.m.v. de methode van de desbetreffende
kamerthermostaat.
De methode van toewijzing is afhankelijk van het soort kamerthermostaat en
wordt beschreven in de installatie- en bedieningsvoorschriften van de draadloze
kamerthermostaat.

Maar ik koppel het niet met een thermostaat, maar met een gateway maar ik ga er even van uit dat dit hetzelfde is.

[ Voor 108% gewijzigd door diehard op 04-02-2018 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Volgens mij moest ik dat menutje oproepen en dan pas de koppeling in de app uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diehard
Ok moet hij dan op een L, T of een C staan?

Ik heb ze alle drie geprobeerd maar de app zegt nog steeds "geen gateway gevonden".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Geen gateway gevonden zou geen issue tussen ketel en gateway, maar tussen gateway en netwerk moeten zijn denk ik... Omruilen dan maar zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diehard
Ja ik denk ook dat de gateway niet helemaal lekker is, ik zal morgen bellen. Gekke is dat wel de 3 leds op de gateway branden (dit zouden er 4 moeten worden na succesvolle link met cv) en de webserver van de gateway werkt en laat een netwerk zien etc.

Welcome!
To the web interface of the incomfort® Internet Gateway.

With this interface it is possible to:

View the current software version
Change the network settings
Operate the room thermostat
View the current status of your heater
Gateway properties:
Timestamp: Day: 0 Hour: 0 Minute: 0
Web interface version: 1.1
Firmware version: IC3-ICN-V1.15
Build date: Feb 10 2017 00:08:00

[ Voor 25% gewijzigd door diehard op 04-02-2018 11:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diehard
Probleem is opgelost, lag aan de kant van intergas, ik weet niet wat ze exact hebben gedaan maar ze moesten de gateway aan hun kant opnieuw registeren, vervolgens moest ik een keer of 30 op de sleutelknop van de ketel drukken om de koppeling te maken.

Alles werkt naar behoren nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
ik heb nu een RF module icm een honeywell evo home thermostaat. Kan ik ook los de de gateway van incomfort kopen en ook gebruik maken van die app. De app van incomfort heeft weer wat interessantere functies die de honeywell niet heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nylezz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-07 19:59
harrybeuker schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 12:12:
ik heb nu een RF module icm een honeywell evo home thermostaat. Kan ik ook los de de gateway van incomfort kopen en ook gebruik maken van die app. De app van incomfort heeft weer wat interessantere functies die de honeywell niet heeft
kick, ik heb dezelfde vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
nylezz schreef op maandag 19 februari 2018 @ 20:30:
[...]

kick, ik heb dezelfde vraag
lees veel negatieve reacties over de intergas incomfort. Ik sla hem effe over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton_adam
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:13
Beekforel schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 17:27:

Ik loop achter! ;(
Ik zit op de dezelfde versie:

IC3-ICN-V1.06 / Oct 20 2014

Is de firmware te updaten?

Gr. Ton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
ton_adam schreef op zondag 8 april 2018 @ 14:54:
[...]

Ik zit op de dezelfde versie:

IC3-ICN-V1.06 / Oct 20 2014

Is de firmware te updaten?

Gr. Ton.
Die vraag heb ik eens aan Intergas gesteld via de Google Play Store, antwoord was NEE. Echter, ik geloof dat niet, volgens mij willen ze gewoon niet zeggen hoe. Intussen zitten ze op versie 1.12

Ze hebben ook een nieuwe app uitgebracht: https://play.google.com/s...com.intergas.comforttouch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:58
Kan niet is heel normaal bij Intergas en Honeywell. Bij hun ketels en thermostaten kan je alleen de firmware updaten door het vervangen van de branderautomaat of het vervangen van de thermostaat.
Wel jammer dat ze bij een internet connected ding nog steeds zo kortzichtig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davegriffejoen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:22
Toch vreemd dat je op http://intergas-ip/mpfsupload wel nieuwe software kan uploaden. Ik heb helaas geen image wat dan geupload moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-07 12:07
Hoi,

Net een nieuwe installatie met de 36 30 en de gateway van Intergas.

De app vind de gateway en ik kan ook bij alle instellingen etc.

Echter de connectie maken met de ketel functioneert niet. Elke keer moet ik verbinding maken door op het gereedschap knopje te drukken en dan na een minuut ofzo krijg ik de melding geen CV gevonden.

Op de gateway brand geregeld lampje 1 tot 4... Echter is het niet zichtbaar in de app omdat die connectie blijkbaar niet goed gevonden wordt.

Iemand nog tips?

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddie_
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 07:43
Ik heb sinds kort ook de beschikking gekregen over de Incomfort gateway. Connecten had wat voeten in de aarde maar is ondertussen gelukt. Via de webinterface krijg ik ook toegang tot de gateway. Maar via Domoticz lukt het mij niet om het apparaat toe te voegen. Bij Hardware heb ik de incomfort toegevoegd met zijn vaste ip adres. Domoticz blijft maar roepen:"Error: InComfort: Error getting current state!".

Ik wil dan ook graag hier wat dieper in willen duiken en zou graag de beschikking willen hebben over de API documentatie. Helaas zijn de genoemde links op Internet allemaal niet meer werkbaar. Wie zou deze voor mij beschikbaar willen stellen?

Gecertificeerd Enphase/Solaredge/Goodwe installateur

• p_e_p_i_j_n
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-05 12:53
@Beekforel Zou je hem nog een keer willen delen ? Thanks !

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

p_e_p_i_j_n schreef op woensdag 25 september 2019 @ 16:47:
[...]

@Beekforel Zou je hem nog een keer willen delen ? Thanks !
Volgens mij doet het linkje het nu weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 15:30
furian88 schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 18:07:
Hoi,

Net een nieuwe installatie met de 36 30 en de gateway van Intergas.

De app vind de gateway en ik kan ook bij alle instellingen etc.

Echter de connectie maken met de ketel functioneert niet. Elke keer moet ik verbinding maken door op het gereedschap knopje te drukken en dan na een minuut ofzo krijg ik de melding geen CV gevonden.

Op de gateway brand geregeld lampje 1 tot 4... Echter is het niet zichtbaar in de app omdat die connectie blijkbaar niet goed gevonden wordt.

Iemand nog tips?
Mocht iemand hier via Google terecht komen:

Dit bleek bij mij op te lossen door de gateway te resetten. Om dat te doen moet je de voeding er uit halen, even wachten, deze er weer in steken en als dan alle vijf de ledjes branden de voeding er weer uit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:32
Heeft iemand een voorbeeldje wat er beschikbaar is via de API?

Ik heb hem zelf niet, bekende van me wel. Waarschijnlijk ook met authenticatie erop.
Vroeg me af of er ergens de documentatie of een voorbeeldje van de API output te vinden is.

Kun je dan temperatuur zetten maar ook OpenTherm achtige zaken uitlezen? Waarschijnlijk niet exact, maar meer om te zien hoe hard hij aan het werk is? Vermoedelijk alleen status denk ik.

Anders ga ik namelijk de API niet gebruiken en voor een OpenThermGateway om echt alles uit te lezen.

Edit: Ah, hier een voorbeeld gevonden van de beschikbare data:
https://community.home-as...rt-lan2rf-gateway/23967/8

Dus je kunt wel CV temperatuur en druk zien. Dat is wel iets, maar dan is het beter om naar de slimme meter of OTGW te kijken of iets over verbruik en toegepast vermogen te leren.

[ Voor 24% gewijzigd door !null op 13-01-2022 17:48 ]

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Sinds een tijdje lijkt mijn incomfort af en toe vast te lopen oid, steeds vaker heb ik de indruk. Hij is dan onbereikbaar en ik moet de stroom eraf/erop doen om hem weer tot leven te wekken. Hebben meer mensen hier last van?
Web interface version: 1.1
Build date: Oct 20 2014 00:08:00

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Het vastlopen wat ik hierboven beschrijf is een bekend probleem bij Intergas en hun remedie is: koop maar een nieuwe. Updaten is niet mogelijk.

Beetje treurig dat ze het onderhouden van zo'n gateway nooit serieus genomen hebben. Geen idee hoe dat nu met de nieuwe versie gaat?

Aangezien dit de laatste winter voor m'n Intergas is doen we het maar even zonder gateway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelha
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 22-05 16:54
Zoekende naar een mogelijke API voor de intergas/incomfort kwam ik hier terecht.
Ik lees hier dat @Beekforel een beschrijving heeft.

@Beekforel Zou je deze nog een keertje willen delen?
Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
Toestellenlijst ophalen
Href = <ip adres>/heaterlist.json
Method = GET
Beschrijving:
Een lijst met toestellen opvragen van de gateway.
Response:
Format: json

{"heaterlist":
[ <serie nummer 0>,
<serie nummer 1>,
<serie nummer 2>,
<serie nummer 3>,
<serie nummer 4>,
<serie nummer 5>,
<serie nummer 6>,
<serie nummer 7>]}

ketel status ophalen
Href = <ip adres>/data.json?heater=<nr>
Method = GET
Beschrijving:
Status data ophalen per ketel.
Response:
Format: json

{"nodenr": <value>,
"ch_temp_lsb": <value>,
"ch_temp_msb": <value>,
"tap_temp_lsb": <value>,
"tap_temp_msb": <value>,
"ch_pressure_lsb": <value>,
"ch_pressure_msb": <value>,
"room_temp_1_lsb": <value>,
"room_temp_1_msb": <value>,
"room_temp_set_1_lsb": <value>,
"room_temp_set_1_msb": <value>,
"room_temp_2_lsb": <value>,
"room_temp_2_msb": <value>,
"room_temp_set_2_lsb": <value>,
"room_temp_set_2_msb": <value>,
"displ_code": <value>,
"IO": <value>,
"serial_year": <value>,
"serial_month": <value>,
"serial_line": <value>,
"serial_sn1": <value>,
"serial_sn2": <value>,
"serial_sn3": <value>,
"room_set_ovr_1_msb": <value>,
"room_set_ovr_1_lsb": <value>,
"room_set_ovr_2_msb": <value>,
"room_set_ovr_2_lsb": <value>,
"rf_message_rssi": <value>,
"rfstatus_cntr": <value>}

2

Versie 1.3

* temperatuur(°C) = (value_lsb + value_msb * 256) / 100.0
** cv druk(bar) = (ch_temp_lsb + ch_temp_msb * 256) / 100
***Als storing aan/uit ( IO[0] ) = 1, dan is de storingscode: <displ_code> .
Opbouw serienummer: <serial_year> <serial_month> <mont.lijn> <serial_sn1> <serial_sn2> <serial_sn3>
<mont.lijn> = “0123456789abcdefghijklmnopqrstuvwxyz” index = <serial_line>

3

Label omschrijving
nodenr RF node nummer
ch_temp_lsb CV aanvoer temperatuur lsb (lsb = least significant byte) *
ch_temp_msb CV aanvoer temperatuur msb (msb = most significant byte) *
tap_temp_lsb Warmwater temperatuur lsb *
tap_temp_msb Warmwater temperatuur msb *
ch_pressure_lsb CV water druk lsb **
ch_pressure_msb CV water druk msb **
room_temp_1_lsb Gemeten temperatuur Kamerthermostaat 1 lsb *
room_temp_1_msb Gemeten temperatuur Kamerthermostaat 1 msb *
room_temp_set_1_lsb Ingestelde temperatuur Kamerthermostaat 1 lsb *
room_temp_set_1_msb Ingestelde temperatuur Kamerthermostaat 1 msb *
room_temp_2_lsb Gemeten temperatuur Kamerthermostaat 2 lsb *
room_temp_2_msb Gemeten temperatuur Kamerthermostaat 2 msb *
room_temp_set_2_lsb Ingestelde temperatuur Kamerthermostaat 2 lsb *
room_temp_set_2_msb Ingestelde temperatuur Kamerthermostaat 2 msb *

displ_code ***

IO
serial_year Serienummer jaar
serial_month Serienummer maand
serial_line Serienummer montage lijn
serial_sn1 Serienummer volgnr1
serial_sn2 Serienummer volgnr2
serial_sn3 Serienummer volgnr3
room_set_ovr_1_msb Remote ingestelde temperatuur Kamerthermostaat 1 lsb *
room_set_ovr_1_lsb Remote ingestelde temperatuur Kamerthermostaat 1 msb *
room_set_ovr_2_msb Remote ingestelde temperatuur Kamerthermostaat 2 lsb *
room_set_ovr_2_lsb Remote ingestelde temperatuur Kamerthermostaat 2 msb *
rf_message_rssi RF sterkte
rfstatus_cntr Interne waarde RF
85='sensortest'
170='service'
204='tapwater'
51='tapwater int.'
240='boiler int.'
15='boiler ext.'
153='postrun boiler'
102='central heating'
0='opentherm'
255='buffer'
24='frost'
231='postrun ch'
126='standby'
37='central heating rf'
bit 0=storing aan/uit ***
bit 1=pomp aan/uit
bit 2=tapfunctie aan/uit
bit 3=brander aan/uit
bit 4=-
bit 5=-
bit 6=-
Bit 7=-

Versie 1.3

Thermostaat setpunt wijzigen
Href = <ip adres>/data.json?heater=<nr>&setpoint=<setpoint>&thermostat=<thermostat>
Method = GET
Beschrijving:
Thermostaat setpunt instellen.
Berekening setpunt:
Tg = Gewenste temperatuur in °C
setpoint = ( Tg – 5 ) * 10
Response:
Zelfde als bij GET <ip adres>/data.json
Voorbeeld:
Kamerthermostaat instellen op 20 °C:
ketelnummer: 1
thermostaatnummer: 1
De gateway heeft het ip adres: 192.168.1.145
setpointberekening: (20 – 5) * 10 = 150
GET http://192.168.1.145/data.json?heater=1&setpoint=150&thermostat=1

Er is overigens ook een Home Assistant integratie, https://www.home-assistant.io/integrations/incomfort/, die alles gebruikt.
Pagina: 1