Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AKOEL
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 13:31
Mijn vraag
Ik wilde laatst eens via mijn Sony Xperia Z3 Compact met de Youtube app een filmpje casten naar mijn TV, maar dat lukte niet. Na even gekeken te hebben in de youtube app op mijn telefoon bleek dat ik de TV moest pairen met de youtube app op de TV. Maar ik kan de app nergens meer vinden.

Ik meen in het verleden wel meer apps te hebben gezien in het app menu, maar nu heb ik alleen degene nog die ik toendertijd als favoriet heb gezet, en verder niets meer.

Hoe kan ik de youtube app weer op mijn TV krijgen?

(ik meen me te herinneren dat er ergens een nieuwsitem was waarin stond dat de ondersteuning voor apps voor smart TVs is opgehouden??? dat zou wel erg slecht nieuws zijn...)

Relevante software en hardware die ik gebruik
Sony Xperia Z3 Compact
Sony KDL-50W828B

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
internet content refreshen
de play memories app doet t ook niet meer > resulteert in een 'refresh internet content scherm'
een foto of filmpje streamen via de TVremote app werkt wel, dus tis niet de internet connectie of wifi...

[ Voor 5% gewijzigd door AKOEL op 12-06-2016 13:33 . Reden: TVremote app toegevoegd ]

Beste antwoord (via AKOEL op 12-06-2016 17:09)

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02:37
Ik heb het even gekeken op hoe een en ander werkt met mijn KDL-55W815B (ietsjes andere uitvoering maar exact dezelfde firmware). Daar krijg ik bij de YouTube-app op mijn telefoon een cast-icoon in beeld als de TV aanstaat, heb ik nooit iets hoeven pairen en ook staat de YouTube-app op de TV niet bij de favorieten. Als ik op het cast-icoon drukt wordt netjes de YouTube-app op de TV gestart en wordt de rest van het filmpje op de TV afgespeeld.

Het zou dus allemaal automatisch moeten werken. Misschien de TV eens terugzetten naar de fabrieksinstellingen.

(De play memories app lijkt hier overigens ook niet te werken, maar ik geloof niet dat ik daar iets mee mis.)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gyrrack
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-06 15:55
De support voor de youtube app is alleen beëindigd voor tv's die vóór 2012 op de markt zijn gekomen, deze hadden een andere interface en youtube vond het kennelijk niet de moeite om deze apps te updaten. Beetje sneu inderdaad om zo'n veelgebruikte app een dusdanig korte levensduur te geven... |:(
De W828b is uit modeljaar 2014 en zou dus niet getroffen moeten zijn door deze stap van youtube.

Je hebt al in de store gekeken of de app daar nog beschikbaar is? Ik meen dat deze te bereiken is via de SEN (Sony Entertainment Network) knop op de afstandsbediening of via my apps en daarna op het + teken klikken en je ziet een lijst met beschikbare apps. Willekeurig video voorbeeld, let niet op de stem. :+

Ik heb even snel gezocht op AVforums in het topic van bezitters van W7/W8 modellen uit 2014 en er wordt niet genoemd dat youtube of andere apps niet langer werken (ik heb ctrl-f gedaan vanaf de laatste pagina tot aan mei 2015, toen de support voor pre-2012 youtube werd beëindigd).

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02:37
Ik heb het even gekeken op hoe een en ander werkt met mijn KDL-55W815B (ietsjes andere uitvoering maar exact dezelfde firmware). Daar krijg ik bij de YouTube-app op mijn telefoon een cast-icoon in beeld als de TV aanstaat, heb ik nooit iets hoeven pairen en ook staat de YouTube-app op de TV niet bij de favorieten. Als ik op het cast-icoon drukt wordt netjes de YouTube-app op de TV gestart en wordt de rest van het filmpje op de TV afgespeeld.

Het zou dus allemaal automatisch moeten werken. Misschien de TV eens terugzetten naar de fabrieksinstellingen.

(De play memories app lijkt hier overigens ook niet te werken, maar ik geloof niet dat ik daar iets mee mis.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AKOEL
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 13:31
Bedankt voor de reacties heren!

Met tegenzin toch maar teruggezet naar fabrieksinstellingen, en zie daar: ik vind inderdaad weer een heel bende apps!

nu weer alle beeld instellingen terugzetten :/

[ Voor 14% gewijzigd door AKOEL op 12-06-2016 17:11 ]