Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KinG PopLa
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 08:13
Voor mijn werk moet ik vaak een grote groep van mensen smssen. Hiervoor zou ik graag een lijst met mobiele nummers direct willen pasten naar het 'ontvanger' veld in de SMS app. Wanneer je zelf contacten toevoegt dan ziet het format er als volgt uit;

06-xxxxxxxx; 06-xxxxxxxx; (puntkomma-spatie-spatie)

Echter wanneer ik een lijst maak in word en deze kopieer naar het ontvangers veld dan komt ieder nummer behalve de eerste dubbel in de lijst met ontvangers, dus:

06-xxxxxxxx; 06-11111111; 06-11111111; 06-22222222; 06-22222222 etc etc.

Ik heb verschillende formats geprobeerd, geen spaties achter de puntkomma, enters tussen de verschillende nummers maar het helpt niet. Het probleem doet zich voor in zowel WP 8.1 als WP 10.

De nummers kopieer ik uit een wordbestand wat ik open met de office app.
De nummers staan niet als contacten in de telefoon.

Er is een app die deze functionaliteit wel biedt (bulk sms caster) maar deze werkt niet onder WP 10. Ook is het gebruik hiervan ietswat omslachtig omdat je de lijst eerst moet opmaken naar het formaat van deze app. Ik vraag mij af hoe deze app het voor elkaar krijgt om een sms bericht met xxx ontvangers klaar te zetten?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:09

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
KinG PopLa schreef op zondag 12 juni 2016 @ 12:45:
Ik vraag mij af hoe deze app het voor elkaar krijgt om een sms bericht met xxx ontvangers klaar te zetten?
Probeer eens een lijst te maken in kladblok o.i.d., zodat je de opmaak van Word in ieder geval al kwijt bent.

Verder kan je geen groep maken in de contacten app, waarbij je al deze contacten in toevoegt en wil je dan een sms sturen, kan je deze in zijn geheel selecteren.

[ Voor 52% gewijzigd door rens-br op 13-06-2016 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KinG PopLa
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 08:13
Helaas, ook het kopieren vanuit een txt file werkt niet

Werken met groepen is wat omslachtig. Ik moet dan eerst contactpersonen aanmaken en dan met de hand contacten toevoegen aan een groep (die uit max 25 contacten kan bestaan). Ik hoop dat iemand nog een ingeving heeft!