Vraag

• Oscar Whiskey
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 25-11-2024
Wanneer ik een Flirc ontvanger in mijn HTPC prik, hoe kan ik dan zorgen dat mijn TV niet op de gewone commando's reageert als hij de HDMI input van de HTPC weergeeft? En hoe kan ik zorgen dat de HTPC niet op de Flirc commando's reageert wanneer ik gewoon TV kijk via de kabel (direct, zonder tussenkomst van de HTPC)?

Ik zie deze vraag nergens terugkomen maar ik voorzie wel dat beide apparaten continue reageren op de AB, dit gaat natuurlijk problemen geven.

Beste antwoord (via Oscar Whiskey op 14-06-2016 14:46)

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Je Flirc is een IR-ontvanger he. Je kan dat ding elke willekeurige IR-afstandsbediening aanleren.

Alle reacties

• willemd
  • Niet online
Door niet dezelfde signalen te gebruiken voor de tv en de flirc. Kan je afstandsbediening niet schakelen tussen bijv tv-signalen en dvd-bediening? Dan leer je de flirc die tweede set commando's.

Als je per se dezelfde originele afstandsbediening wilt gebruiken kan je beter een CEC-adapter kopen, of anders een Logitech Harmony.

• Oscar Whiskey
Nee, mijn afstandsbediening kan niet schakelen tussen twee apparaten. Het enige dat de TV zelf kan is schakelen tussen input modes (kabel, HDMI, USB, etc) maar dit heeft volgens mij niets met de AB zelf te maken.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 13:27
Het Leoh-Paard schreef op zondag 12 juni 2016 @ 13:34:
Als je per se dezelfde originele afstandsbediening wilt gebruiken kan je beter een CEC-adapter kopen,
Dat dus... Controleer wel eerst even of je TV en/of receiver CEC ondersteund (afhankelijk van het merk is de naamgeving bedacht. Sony heeft BraviaLync, Samsung heeft Anynet+, Philips heeft EasyLink etc. Zie https://www.homecinemamag...ravia-sync-easy-link-etc/ voor een uitleg)

iRacing Profiel

• Oscar Whiskey
Nope, heeft mijn huidige TV niet helaas.

Volgens mij kom ik dan alleen maar uit bij een Logitech Harmony + USB IR receiver.

Acties:
  • Beste antwoord

• willemd
  • Niet online
Je Flirc is een IR-ontvanger he. Je kan dat ding elke willekeurige IR-afstandsbediening aanleren.

• Oscar Whiskey
Maar een Flirc is een IR ontvanger waarbij meteen software zit om welke AB dan ook te configureren, correct?

Ik hoopte eigenlijk een goedkopere IR ontvanger te vinden aangezien ik die software niet nodig heb, daar een Harmony met eigen programmeersoftware komt.

• Oscar Whiskey
Net ontdekt dat ik een AB van de Humax Set Top Box van Ziggo heb en die heeft twee modus: TV and PVR terwijl ik de PVR modus niet gebruik :) FLIRC is besteld.
Pagina: 1