Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-06 16:23
Mijn vraag
Sinds gisteren doet mijn GTX 670 raar. Na 2 minuten spelen (Cities skylines of BF4) wordt er geen signaal meer uitgezonden en de computer lijkt uit te gaan ondanks dat alles nog draait. Ik kan bijvoorbeeld via splashtop de pc ook niet benaderen en via event viewer zie ik dat hij gestopt is. Na een reset doet de vga het echter weer. En na wat puzelen met furmark lijkt de vga er mee te kappen wanneer hij 50 graden bereikt.

Vandaag wilde ik het probleem verder onderzoeken echter geeft hij nu helemaal geen beeld meer en kan ik alleen beeld krijgen via de intel gpu. De fans draaien echter als een malle.
Kijk ik in bios en windows dan wordt de gtx670 niet meer herkend.

De videokaart heeft het bijna 4 jaar lang probleemloos gedaan.
Hoe los ik dit nu op en zou ik nog iets van garantie kunnen claimen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10
asus gene iv
3770k

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Zie boven.
Ik ga zo dadelijk hem uit het slot halen en weer er in zetten om te kijken of dat iets uit haalt.
...

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10:30
klinkt eigenlijk meer als een voeding-probleem.
wat voor voeding heb je eigenlijk , en hoe oud is deze?
kijk voor de gein is in je bios naar je Voltages

12V
5V
3,3V

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-06 20:39
frankym schreef op zondag 12 juni 2016 @ 12:38:

12V
5V
3,3V
gallery: icecreamfarmer :)

Corsair AX650 zo te zien.

[Voor 3% gewijzigd door Paprika op 12-06-2016 12:43]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• frankym
Dankje Vipeax!

Ik heb een donkerbruin vermoede dat je even moet testen of het je voeding is , zo te zien heb je hier ook 7 jaar garantie hier op.

op je videokaart heb je maar 2 jaar garantie BTW

[Voor 14% gewijzigd door frankym op 12-06-2016 12:48]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• icecreamfarmer

12V
5V
3,3V
Voeding is vrij nieuw de oude was kapot heb nu van corsair een HX 750i gekregen.
Gisteren heb ik dat gecontroleerd maar er leek weinig miss mee te zijn.
Spanning was stabiel. Overigens als het de voeding is, hoe verklaart dat dat de videokaart de fans vol openzet en houdt?

Tevens net de kaart eruit gehaald maar valt niets aan te ontdekken. Als ik hem er weer terug in doe zelfde probleem.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online

12V
5V
3,3V
De voltages die je bios laat zien zijn leuk maar zeggen vrijwel niets, ze lezen op zeer beperkte wijze waarden van de voeding uit en zijn eigenlijk onbetrouwbaar. Het klinkt naar mijn mening ook niet als een voeding probleem, je zou dan eerder spontane uitvallers verwachten omdat de stroom toevoer plotseling in het geding komt.

Bij een 670 GTX van 4 jaar denk ik eerder aan een overleden kaart. Je kan geen garantie meer claimen omdat de GPU al ver over de garantieperiode zit.

Je krijgt 100% zekerheid door de GPU te testen in een ander systeem. Als hij daar immers ook niet goed werkt zal de GPU gestorven zijn. Werkt hij wonder boven wonder wel: dan kijken we weer verder :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• frankym
stin00 schreef op zondag 12 juni 2016 @ 13:19:
[...]

De voltages die je bios laat zien zijn leuk maar zeggen vrijwel niets, ze lezen op zeer beperkte wijze waarden van de voeding uit en zijn eigenlijk onbetrouwbaar. Het klinkt naar mijn mening ook niet als een voeding probleem, je zou dan eerder spontane uitvallers verwachten omdat de stroom toevoer plotseling in het geding komt.

Bij een 670 GTX van 4 jaar denk ik eerder aan een overleden kaart. Je kan geen garantie meer claimen omdat de GPU al ver over de garantieperiode zit.

Je krijgt 100% zekerheid door de GPU te testen in een ander systeem. Als hij daar immers ook niet goed werkt zal de GPU gestorven zijn. Werkt hij wonder boven wonder wel: dan kijken we weer verder :)
Heej stin, je hebt enigzins gelijk .
ik heb zelf al meerdere keren kunnen concluderen dat een voeding aan het einde van z'n leven is door in de bios de waardes af te lezen.

Wijkt deze te ver af van de 12 , 5, 3,3 V dan kan je enigzins zien of je voeding nog wel het voltage kan leveren.

Ik heb wel eens een voeding gehad die maar 10,59 V leverde. Na research blijkt er een condensator bol te staan.

Maar wel gewoon Windows kunnen installeren alleen tijdens spellen valt de pc uit.

Naderhand wilde zelfs Windows niet meer opstarten.

Opzich is het handig om te checken in een andere pc , ben ik helemaal met je eens.
Je kan het in iedergeval uitsluiten of het wel/niet je videokaart is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Paprika
De HX750i heeft ook Corsair Link ondersteuning. Dan kun je beter de waardes daarmee uitlezen... Maar ik kan me bijna niet voorstellen dat het aan de voeding ligt eigenlijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• icecreamfarmer
Paprika schreef op zondag 12 juni 2016 @ 13:31:
De HX750i heeft ook Corsair Link ondersteuning. Dan kun je beter de waardes daarmee uitlezen... Maar ik kan me bijna niet voorstellen dat het aan de voeding ligt eigenlijk.
Werkt niet meer in windows 10.

Heb hem overigens in een ander systeem gezet, zelfde probleem.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Paprika
icecreamfarmer schreef op zondag 12 juni 2016 @ 14:51:
[...]
Werkt niet meer in windows 10.
Echt? Met mijn RM850i werkt het gewoon prima. Dat is wel jammer...
icecreamfarmer schreef op zondag 12 juni 2016 @ 14:51:
[...]
Heb hem overigens in een ander systeem gezet, zelfde probleem.
De videokaart? Dat had ik wel een beetje verwacht.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:48
Heb je de kaart al eens goed bekeken?
Ik had een GT8600 die het niet meer deed en daar bleken de condensatoren van te lekken.

Plaatje is van het net geplukt en dus niet van de GT8600

[Voor 19% gewijzigd door Leader98 op 12-06-2016 15:06]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• icecreamfarmer
Leader98 schreef op zondag 12 juni 2016 @ 15:05:
Heb je de kaart al eens goed bekeken?
Ik had een GT8600 die het niet meer deed en daar bleken de condensatoren van te lekken.

[afbeelding]

Plaatje is van het net geplukt en dus niet van de GT8600
Yep heb de caps bekeken maar daar was niets aan te zien.

Overigens heeft het wel gewerkt de ilink van corsair maar nu krijg ik van windows de melding dat het niet compatible is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• icecreamfarmer
Er moet dus een nieuwe komen, enige kaarten die aanraadbaar zijn?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• thomas1907
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-05 21:41
icecreamfarmer schreef op zondag 12 juni 2016 @ 20:18:
Er moet dus een nieuwe komen, enige kaarten die aanraadbaar zijn?
Ik wacht persoonlijk op de RX480, voor 200-250 euro word dat (als AMD niet liegt) een hele goede kaart voor die prijs.

Wat is je budget?

[Voor 4% gewijzigd door thomas1907 op 12-06-2016 21:15]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• icecreamfarmer
thomas1907 schreef op zondag 12 juni 2016 @ 21:15:
[...]

Ik wacht persoonlijk op de RX480, voor 200-250 euro word dat (als AMD niet liegt) een hele goede kaart voor die prijs.

Wat is je budget?
Eigenlijk de orginele prijs van de 670 dus rond de 350

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GTX404
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 03-06 20:01
icecreamfarmer schreef op zondag 12 juni 2016 @ 23:05:
[...]

Eigenlijk de orginele prijs van de 670 dus rond de 350
Misschien zakken de prijzen van de GTX1070 wel naar 350-400 als je een beetje wacht en geluk hebt.. Anders is de RX480 inderdaad ook een hele goede kaart :)

AMD Ryzen 9 5950X | EK Elite 360 D-RGB | 2x16GB Corsair Vengeance RGB Pro DDR4 @ 3200CL16 | ASUS X570 Dark Hero | Gainward GeForce RTX 4090 Phantom | Super Flower Leadex II Gold 1200W White | Corsair 5000D Black

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Paprika
Ik zou eerder naar AMD gaan kijken ja... 350-400 voor een GTX 1070, oftewel ruim onder de adviesprijs? Dat gaat echt nog heel lang duren.

Acties:
  • +2Henk 'm!
frankym schreef op zondag 12 juni 2016 @ 13:29:
[...]

ik heb zelf al meerdere keren kunnen concluderen dat een voeding aan het einde van z'n leven is door in de bios de waardes af te lezen.
Nee dat heb je nog nooit kunnen concluderen. Het is namelijk zo dat de spanning die het BIOS weergeeft eigenlijk in bijna alle gevallen verkeerd is, vaak is de afwijking klein, maar ook vaak genoeg is de afwijking heel groot. Maar je kunt het alleen controleren hoeveel het BIOS er naast zit door de multimeter te pakken en omdat je de multimeter moet pakken kun je dus ook net zo goed niet naar het BIOS kijken krijg je toch alleen maar een cijfer te zien waarvan je onmogelijk weet of die klopt.
Wijkt deze te ver af van de 12 , 5, 3,3 V dan kan je enigzins zien of je voeding nog wel het voltage kan leveren.
Het gebeurt eigenlijk nooit dat de spanning uit de bocht schiet bij een defecte voeding. Ik heb heel wat defecte voedingen gezien, maar geen één had een vreemde spanningen.
Ik heb wel eens een voeding gehad die maar 10,59 V leverde. Na research blijkt er een condensator bol te staan.
Dit is dus precies wat ik bedoel, hier zat het BIOS er ook weer naast. Met 10,59V op de 12V gaat de PC niet eens aan, dus kun je niet eens de spanning in het BIOS checken (gelijk ook nog een reden waarom het nutteloos is).

Daarnaast zorgen defecte condensators ook helemaal niet voor een afwijkende spanning, maar juist voor een extreme ripple, iets wat je trouwens ook niet kunt meten met een multimeter, daarvoor heb je een oscilloscoop nodig.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• icecreamfarmer
Ik heb bericht ontvangen van Gigabyte ontvangen dat ik hem onder coulance mag terugsturen _/-\o_ .
NU gok ik dat ik een vergelijkbare kaart terug krijg van een latere serie, heeft iemand een idee met welke courante kaart de gtx 670 te vergelijken is?

• Leader98
Heb je op een videokaart van 4 jaar oud nog enige vorm van garantie?

• icecreamfarmer
Leader98 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 09:22:
Heb je op een videokaart van 4 jaar oud nog enige vorm van garantie?
Nope.

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Nou, niet helemaal. Volgens het Nederlands recht heb je zolang recht op garantie als dat je van een product kunt verwachten dat het mee gaat. Zie ook uitleg van de consuwijzer. Van een GPU moet je kunnen verwachten dat hij toch wel 4 jaar mee gaat dus zou je in principe nog garantie moeten krijgen. Helaas zit er nogal een verschil tussen zou moeten en de realiteit

• Leader98
Waar komt die coulance dan vandaan?
Klinkt erg klantvriendelijk van de fabrikant!

• icecreamfarmer
Gropah schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 09:55:
[...]

Nou, niet helemaal. Volgens het Nederlands recht heb je zolang recht op garantie als dat je van een product kunt verwachten dat het mee gaat. Zie ook uitleg van de consuwijzer. Van een GPU moet je kunnen verwachten dat hij toch wel 4 jaar mee gaat dus zou je in principe nog garantie moeten krijgen. Helaas zit er nogal een verschil tussen zou moeten en de realiteit
Dat moet de winkelier verzorgen echter is deze failliet gegaan.
Ik heb nog geen nieuwe kaart maar het stemt mij wel hoopvol.

• icecreamfarmer
Leader98 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 10:00:
Waar komt die coulance dan vandaan?
Klinkt erg klantvriendelijk van de fabrikant!
Geen idee had het gewoon gevraagd onder het mom niet geschoten is altijd mis.

• Leader98
Goeie actie!

• icecreamfarmer
Ok hij is onder coulance geruild tegen een: GV-N760OC-2GD _/-\o_
Volgens mij moet die ongeveer gelijkwaardig presteren (model lager maar generatie later).

Iemand daar ideeën over?

• steff85
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18:42
icecreamfarmer schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 16:32:
Ok hij is onder coulance geruild tegen een: GV-N760OC-2GD _/-\o_
Volgens mij moet die ongeveer gelijkwaardig presteren (model lager maar generatie later).

Iemand daar ideeën over?
Van de Nvidia website:
GTX670 1344 cores @ 980MHz, 2GB 256bit 6GHz
GTX760 1152 cores @ 1033MHz, 2GB 256bit 6GHz

De 760 is gebaseerd op zeer vergelijkbare GPU (soort rebrand), iets minder cores maar hogere klokfrequentie ter compensatie. Met het blote oog zul je geen verschil kunnen aanwijzen in de praktijk, zeer vergelijkbaar.

[Voor 20% gewijzigd door steff85 op 21-06-2016 16:45]

• GromuhlDjun
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-06 22:33
Hele relaxte service. De GTX760 zit qua prestatie tussen de 660ti en de 670 in (wat al een klein gat is)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee