Eerste game pc built (goed of niet goed)

Pagina: 1
Acties:

• merijnjo
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 29-11 20:34
na een tijdje gespeelt te hebben op een ´gaming laptop´ die nu het loodje heeft gelegd, heb ik maar besloten een game pc te gaan bouwen. dit zal mijn eerste echte pc worden en ben benieuwd of deze componenten goed zijn, goed samenwerken, en naar jullie mening en bevindingen!

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Voornamelijk wil ik gaan gamen op de pc, daarnaast wat surfen en eventueel schoolwerk doen.

Wat mag het systeem gaan kosten?

De pc mag maximaal 1400 kosten, incl monitor.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

dit is mijn eerste game pc en heb dus niks liggen aan componenten

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?

mijn voorkeur als gpu gaat uit naar amd, ik heb hier ervaring mee in een gaming laptop, andere componenten maken voor mij weinig tot geen verschil.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?

vrijwel niet, alles is beter als dat ik nu heb. ik hoop de meeste games gewoon te kunnen spelen met 60/80 fps op goede settings

Ga je overklokken?
in het begin niet maar wil de mogelijkheid zeker niet uitsluiten

Wat verwacht je van ons?[i]
de meesten hier hebben al wat ervaring, mijn vraag aan jullie is dan ook of er een kijkje genomen kan worden naar wat ik zelf al bij elkaar gezet heb en of dit goed samen gaat werken ja of te nee.

wat ik zelf al bij elkaar gezocht heb.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 239,70€ 239,70
1Asus Republic Of Gamers Z170 MAXIMUS VIII RANGER€ 173,95€ 173,95
1AMD Radeon RX 480 8GB€ 0,-€ 0,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 46,95€ 46,95
1Corsair Carbide Clear 400C Zwart€ 91,95€ 91,95
1AOC G2260VWQ6 Rood, Zwart€ 128,90€ 128,90
1Scythe Mugen 4€ 36,95€ 36,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M4A2400C14R€ 69,-€ 69,-
1Corsair CX600M€ 73,95€ 73,95
1Crucial BX200 240GB€ 59,95€ 59,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 921,30

alle meningen en voorstellen worden zeer op prijs gesteld!

[ Voor 5% gewijzigd door merijnjo op 12-06-2016 12:25 ]

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:52
Waarom wil je overclocken? Voor gamen? Bespaar je het geld. Dat is echt zonde voor die meerprijs.
Dus gewoon de niet K processor pakken en een niet Z moederbord.
600W voeding heb je niet nodig als je geen crossfire of sli gaat gebruiken of overclocken. 400W of 450W is meer dan genoeg.

[ Voor 52% gewijzigd door Arunia op 12-06-2016 12:27 ]

• merijnjo
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 29-11 20:34
Arunia schreef op zondag 12 juni 2016 @ 12:25:
Waarom wil je overclocken? Voor gamen? Bespaar je het geld. Dat is echt zonde voor die meerprijs.
Dus gewoon de niet K processor pakken en een niet Z moederbord.
600W voeding heb je niet nodig als je geen crossfire of sli gaat gebruiken of overclocken. 400W of 450W is meer dan genoeg.
zoals genoemd wil ik de pc bouwen en niets uitsluiten, zodat als het nodig is er al de juiste componenten in zitten. waaronder de voeding, ook die heb ik gekozen om sli niet uit te sluiten.

• TvanM
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 09-10-2022
16GB RAM is ook een beetje teveel zou ik zeggen, met 8GB kan je alle games goed draaien en voor schoolwerk voldoet dat makkelijk. En misschien zou je ook nog wat kunnen besparen op de case, maar dit is volledig aan jou. Voor de rest met de tips van hierboven prima lijstje. :)

• JesseMacaw
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17:12

JesseMacaw

Electronicafanaat

Je wilt de mogelijkheid voor overclocken niet uitsluiten, maar waarom dan niet? Als je kijkt naar de forums dan zie je dat je computer ongeveer zes maanden langer mee kan als je echt gaat overclocken, maar dan zou je nu beter die €100 kunnen besparen en die dan over een jaar of vijf uitgeven aan iets nieuws.
16GiB zou ik zelf wel aanraden: nu kan het nog, maar over een jaar is 8GiB wellicht niet meer genoeg voor alle spellen.
SLI/CrossFireX zou je prima kunnen uitsluiten. Je ziet wel vaker mensen langskomen die de optie open willen houden, maar ook hier geldt weer dat je beter later iets nieuws en beters kunt kopen. nVidia heeft al aangekondigd dat ze de SLI-ondersteuning voor spellen voor een deel laten vallen, dus daaruit blijkt ook wel dat SLI/CrossFireX niet echt meer een verstandige keuze is. Daarom kun je beter gewoon één videokaart nemen en dat ook zo houden. Dan is deze voeding bijvoorbeeld een goede keuze.

• robogeeka
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-06 18:10
merijnjo schreef op zondag 12 juni 2016 @ 12:34:
[...]

zoals genoemd wil ik de pc bouwen en niets uitsluiten, zodat als het nodig is er al de juiste componenten in zitten. waaronder de voeding, ook die heb ik gekozen om sli niet uit te sluiten.
En wat denk je ermee eruit te halen?

Daarnaast zou je dan met een veel goedkoper mobo weg kunnen komen dan deze dure z170... En qua voeding kan je gaan voor de cx450m, of de rm550x als je betere kwaliteit wilt(allebij van corsair, maar intern verschilt het.). Daarnaast een solide lijstje ;)

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-11 13:59
Je kunt beter gaan voor een i5 6500 + B150 mobo en een goedkopere kast. Dan zou je die ~120 € die je bespaart naar een betere monitor kunnen doen.
Pagina: 1