Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:49
Ik ben bezig met mijn scriptie, daarvoor wil ik een aantal boxplots maken. Een van de boxplots bevat 30 onderdelen. Met Word2016 wordt dat heel lelijk omdat deze allemaal horizontaal komen te staan. Ik ben nu bezig met plot.ly, deze maakt wel mooie boxplots alleen worden de labels afgekort tot niet zeggende teksten. Heeft er iemand ervaring met een bepaald product wat wel mooie boxplots maakt? Of weet een mogelijkheid om de boxplots verticaal te maken in word2016?

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Heb je Excel algeprobeerd, dat lijkt me een logische keuze, ook in spss kun je grafische representaties van je data maken.

[ Voor 38% gewijzigd door Henk007 op 12-06-2016 11:40 ]

Verwijderd

Gnuplot of matplotlib van python. Kan je alles mee en is alles wel over te vinden op google ;-)

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:49
Spss heb ik geen ervaring mee, en word/excel krijg ik niet hoe ik het wil. Zal even vragen of een bekende misschien de boxplots voor mij kan genereren in spss. Dat Gnuplot ziet er wel heel ingewikkeld uit.

• mcbacon0
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-11 07:04
Met OriginLab kan je boxplots maken met een legenda. Programma is ook vrij gemakkelijk te begrijpen.

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11 15:14

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Probeer Rstudio eens. Kan ongeveer alles, maar heeft wel een hele steile learning curve..

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-11 17:14
Ik kies voor Matlab. Maar als je daar nog nooit mee gewerkt hebt moet je dat lekker links laten liggen!

Always look on the bright side of life.

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Aangezien je al met Plot.ly bezig bent helpt het misschien om handmatig de labels aan te passen?
https://plot.ly/python/figure-labels/

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• Logico
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 00:57

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Heb het zelf altijd in Matlab gedaan, maar sinds ik daar geen toegang meer toe heb, vind ik de workaround van Microsoft ook prima werken:
https://support.microsoft.com/en-us/kb/155130

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Pagina: 1