ZANUSSI TCE 7114 warmte element vervangen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-05 00:27
Ik weet niet of dit de juiste plek is voor witgoed, maar kon er geen topic over vinden

Mijn vraag
Ik wil graag weten waar het warmte-element zich bevind, in een ZANUSSI TCE 7114
ik wil hem vervangen, en wil graag weten waar hij precies geplaatst is

Relevante software en hardware die ik gebruik
gereedschap gepakt en de machine op een bok geplaatst

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
https://www.onderdelenwin...evice_typenumber=TCE+7114
deze zal ik moeten bestellen

Waarom?
Omdat hij niet meer droogt wil ik dit zelf vervangen

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Beste antwoord (via Mel33 op 12-06-2016 15:32)

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:43

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Pagina 40 tekening G

Pagina 30 staan error codes E61, E62 en E63 zeggen iets over de heater.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
lees ik er overheen?, ik kan niet vinden waar hij in de machine geplaatst is, ik wil hem niet helemaal onnodig open schroeven.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-05 10:48

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Ja :P Nou ja, soort van, want de heater staat niet op de overzichtstekening

CTRL+F, zoeken op 'heater', eerste hit: "7.4 Heater unit, pagina 22", daar vind je een plaatje van hoe de heater er uit ziet, dus dan weet je waar je naar zoekt.

Constructie van die machines is 99% hetzelfde, sowieso eerst de bovenkant er af. Kun je dan nog niet bij het onderdeel waar je moet zijn, volgende stap achterkant er af. Meestal kun je dan al wel bij de heater komen. Zo niet, zij en / of voorkant er af, afhankelijk van waar de heater zit en in welke volgorde die panelen los kunnen.

[ Voor 5% gewijzigd door real[B]art op 12-06-2016 12:41 ]

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Me vraag was waar hij precies zit,pagina 22 had ik al gevonden (f3 drukken is makkelijker trouwens) en in mijn start post staat een link hoe hij eruit ziet,
ik kan alles wel open schroeven maar als er iemand weet waar hij precies zit scheelt dat heel wat schroeven.
bedankt

[ Voor 25% gewijzigd door Mel33 op 12-06-2016 12:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-05 14:34

Harrie

NederVlaming

mell33 schreef op zondag 12 juni 2016 @ 11:59:
[...]

lees ik er overheen?, ik kan niet vinden waar hij in de machine geplaatst is, ik wil hem niet helemaal onnodig open schroeven.
Is het niet pagina 16 - heat exchanger? Of is dat een ander stuk?

Edit: Nvm, dat is iets anders

[ Voor 5% gewijzigd door Harrie op 12-06-2016 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Harrie schreef op zondag 12 juni 2016 @ 12:49:
[...]

Is het niet pagina 16 - heat exchanger? Of is dat een ander stuk?

Edit: Nvm, dat is iets anders
Ha top, toch erover heen gelezen |:(

bedankt allen!

Idd dat is wat anders hahah ff te snel gekeken

[ Voor 9% gewijzigd door Mel33 op 12-06-2016 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-05 14:34

Harrie

NederVlaming

mell33 schreef op zondag 12 juni 2016 @ 12:51:
[...]

Ha top, toch erover heen gelezen |:(

bedankt allen!
Ik zou het nog eens goed controleren, want ze spreken over zowel een heat exchanger en eem heater, alsof het verschillende delen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Harrie schreef op zondag 12 juni 2016 @ 12:53:
[...]

Ik zou het nog eens goed controleren, want ze spreken over zowel een heat exchanger en eem heater, alsof het verschillende delen zijn.
klopt ik besef me dat ook..

ik heb wel iets aan dat plaatje
volgensmij is hij bij punt 17 (die rechthoekinge bak) te zien maar niet beschreven.

edit:
hm nee ook niet dan is het water ressevoir en het filter

[ Voor 7% gewijzigd door Mel33 op 12-06-2016 12:56 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• memphis

memphis

Pagina 40 tekening G

Pagina 30 staan error codes E61, E62 en E63 zeggen iets over de heater.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Ok ik heb de diagnose doorlopen en er is een E32 fout
E32: Conductimetric sensor
Possible fault: signal frequency too low. Wiring faulty. Brushes worn/faulty. Electronicboard faulty.
Action/machine status :Cycle interrupted

wat kan ik hiermee en is dit een groot probleem? (koolstofborstels schoonmaken?)

[ Voor 4% gewijzigd door Mel33 op 12-06-2016 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Oke ik heb het borsteltje schoongemaakt
http://www.txrx.nl/henri/droger/TCE7114.pdf (p46)

maar nu geeft hij een E51 Motor power triac short-circuited.

hm hij word nu wel weer goed heet nadat ik het metaal heb schoongemaakt.
maar ik krijg nu dus E51 (p30)

hij gaat wel gewoon aan maar na 1minuut ong krijg ik weer de 3 piepjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-05 10:48

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Dat borsteltje voor de aarding van de trommel heeft niks van doen met de koolborstels in de motor, maar dat had je inmiddels al gevonden zo te zien :)

Ik heb een vergelijkbare droger (Zanussi ZTE280 met verdacht veel overeenkomsten in foutcodes, pcb layout, vorm van bepaalde componenten etc) en daar heb ik een E5* fout opgelost door de triac voor de motorsturing op de pcb te vervangen.
Zanussi ZTE280 motor triac.

In mijn geval ging het om de T435-700B (die niet meer verkrijgbaar was) en die heb ik vervangen door een T435-600B. Doet het daar sinds januari 2014 prima mee :)

Maar het kan natuurlijk ook iets veel simpelers zijn, dus eerst even checken of alles stekkers goed aangedrukt zijn en meet de aanloopcondensator van de motor even door (kapotte aanloopcondensator kan ouderdom zijn, kan ook duiden op problemen met triac).

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
real[B]art schreef op zondag 12 juni 2016 @ 14:48:
Dat borsteltje voor de aarding van de trommel heeft niks van doen met de koolborstels in de motor, maar dat had je inmiddels al gevonden zo te zien :)

Ik heb een vergelijkbare droger (Zanussi ZTE280 met verdacht veel overeenkomsten in foutcodes, pcb layout, vorm van bepaalde componenten etc) en daar heb ik een E5* fout opgelost door de triac voor de motorsturing op de pcb te vervangen.
[afbeelding].

In mijn geval ging het om de T435-700B (die niet meer verkrijgbaar was) en die heb ik vervangen door een T435-600B. Doet het daar sinds januari 2014 prima mee :)

Maar het kan natuurlijk ook iets veel simpelers zijn, dus eerst even checken of alles stekkers goed aangedrukt zijn en meet de aanloopcondensator van de motor even door (kapotte aanloopcondensator kan ouderdom zijn, kan ook duiden op problemen met triac).
Ja idd de aarding (helemaal schoongemaakt, vijzel weggehaald) Dacht dat het een koolstofstaafje was (borstel is woord niet nee) kheb er nu een natte handdoek indraaien en hij schijnt weer aardig zijn werk te doen.

Goh wat hou ik van computers in apparaten, de trobleshoot begint eigenlijk altijd met een herstart en daarna het "log" of "diagnose systeem" heerlijk...love to be a thinker like a tweaker (scheelt me weer een bom duiten) _/-\o_

bedankt voor het pdfje en de hulp _/-\o_

laat hem nog maar even open, als het kan, hij draait nog haha

Edit1
ps. iemand een voorstel voor het beste antwoord!! ;)

Edit2
Na het terug lezen is het toch "memphis" geworden, de juiste richting sturen kan ook het beste antwoord zijn thanks memphis

[ Voor 4% gewijzigd door Mel33 op 12-06-2016 15:32 ]

Pagina: 1