Mijn vraag :
Mijn 2 dagen oude Sony Xperia M5 wil niet scherp stellen. Het lijkt wel of de autofocus het niet doet.
Daar dit mijn eerste android Phone is, is mijn kennis van android nog redelijk beperkt en kan ik enige hulp goed gebruiken. Als de M5 eventueel terug naar de winkel moet wil ik ook wel min of meer zeker zijn dat hij stuk is, en dat het niet een of andere (domme) setting is.
Relevante software en hardware die ik gebruik :
Sony Xperia M5
Android 5.1 (6 is er nog niet voor deze blijkbaar)
De standaard bijgeleverde camera app.
De "opencamera" app
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb :
Toestel gereset naar fabrieksinstellingen, en daarna terug geupdated.
Opencamera app. (Doet precies hetzelfde)
Bij het nemen van foto's dichtbij (bv fruitschaal) is de foto wel scherp. Fotografeer je iets 1 meter verder,
of naar het einde van een 25 meter lange straat , is alles wazig.
Camera settings van beide camera apps gereset.
Mijn zoon heeft de Z3 , als deze een foto neemt en hij drukt net als ik de knop half in , dan zie je in het beeld dat de camera scherp stelt , bij de mijne zie je totaal geen beweging.
Mijn 2 dagen oude Sony Xperia M5 wil niet scherp stellen. Het lijkt wel of de autofocus het niet doet.
Daar dit mijn eerste android Phone is, is mijn kennis van android nog redelijk beperkt en kan ik enige hulp goed gebruiken. Als de M5 eventueel terug naar de winkel moet wil ik ook wel min of meer zeker zijn dat hij stuk is, en dat het niet een of andere (domme) setting is.
Relevante software en hardware die ik gebruik :
Sony Xperia M5
Android 5.1 (6 is er nog niet voor deze blijkbaar)
De standaard bijgeleverde camera app.
De "opencamera" app
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb :
Toestel gereset naar fabrieksinstellingen, en daarna terug geupdated.
Opencamera app. (Doet precies hetzelfde)
Bij het nemen van foto's dichtbij (bv fruitschaal) is de foto wel scherp. Fotografeer je iets 1 meter verder,
of naar het einde van een 25 meter lange straat , is alles wazig.
Camera settings van beide camera apps gereset.
Mijn zoon heeft de Z3 , als deze een foto neemt en hij drukt net als ik de knop half in , dan zie je in het beeld dat de camera scherp stelt , bij de mijne zie je totaal geen beweging.