Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 20:19
Mijn vraag
...
Ik ben op zoek naar een Windows Phone. Ik heb hier op Tnet gelezen dat er nog wifi-issues zijn op windows 10. (wifi kan niet meer connecten en telefoon moet rebooten) Met mijn huidige telefoon is ook veel loos en dat irriteert me nogal. Dat maakt me dus best huiverig om een lumia 550 of 650 aan te schaffen, omdat ik graag een stabiele telefoon heb.

Ik ben dus aan het overwegen om een lumia 640 of een lumia 640XL aan te schaffen en deze pas te upgraden naar W10 als de issues eruit zijn. Echter hebben deze telefoons slechts 8GB ROM aangezien ik mijn telefoons altijd een tijdje gebruik, ben ik bang dat 8GB ROM aan de krappe kant gaat zijn. En dan natuurlijk OLED VS LCD... Tevens lijkt het erop dat sommige 640's last hebben van gele vlekken in het scherm. Opzich niet heel erg, omdat dat prima binnen de garantie gerepareerd schijnt te worden. Maar je bent je telefoon dan natuurlijk wel 1-2 weken kwijt. Moet er net als op de PC voor een bepaalde datum geüpgraded worden naar W10 of kan ik deze upgrade onbeperkt uitstellen?

Relevante software en hardware die ik gebruik

Momenteel gebruik ik een Huawei g700 (zelf aangeschaft) i.c.m. onbeperkt internet en 150 bel/sms van KPN.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb al het lumia 550, 650 en het lumia 640/640XL topic doorgelezen en het windows 10 ervaringen/discussie topic snel doorgebladerd. Daar lees ik dat veel mensen last hebben van "de wifi-issues" in windows 10 en dat enkele 640's een gele vlek in het scherm krijgen naar verloop van tijd.

Kort samengevat: Welke Windows Phone moet ik aanschaffen? De 550/650, of toch de 640/640XL en voor safe gaan? Ik ben denk ik wel van plan om een abonnement + telefoon te kopen, omdat dat én goedkoper is én de maandlasten lager zijn dan bij mijn huidige abonnement.

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: april 2010
  • Nu online
De meeste wifi problemen zijn allang verleden tijd. Ik zou mooi voor de Lumia 650 gaan, die ziet er ook nog eens fraai uit.
Eveneens het OLED scherm is toch wel een stuk fraaier t.o.v. het displays in de Lumia's 640 en 550.

Daarnaast is de kans dat de Lumia 650 of 550 nog firmware updates krijgen (toestel specifieke updates) veel groter dan bij de Lumia 640, omdat dit toestel met Windows Phone 8.1 is geleverd en dus ouder is en waarschijnlijk iets minder lekker met Windows 10 Mobile zal draaien dan de toestellen welke standaard zijn voorzien van Windows 10 Mobile.
Om er het langst plezier van te hebben zou ik in ieder geval een toestel kiezen met Windows 10 Mobile als release besturingssysteem.

Web Enrichment - regenthet.in - Vakantiehuisje Vasse

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 17:58
Heb je de lumia 730/735 al overwogen? Is al wat ouder dan de 650 maar heeft ook een OLED scherm, kan Windows Phone 10 draaien en heeft wel een kompas en draadloos opladen. Hij is ook goedkoper dan de 650 en met een SD kaart is 8gb makkelijk uit te bereiden.

Though we all crumble, we will still perpetuate,
Far beyond all in which, we can participate.
We will live on in all that, which we propagate,
Destined to always be heard, as we resonate.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hoi1234
quote:
dragonhaertt schreef op zondag 12 juni 2016 @ 10:21:
Heb je de lumia 730/735 al overwogen? Is al wat ouder dan de 650 maar heeft ook een OLED scherm, kan Windows Phone 10 draaien en heeft wel een kompas en draadloos opladen. Hij is ook goedkoper dan de 650 en met een SD kaart is 8gb makkelijk uit te bereiden.
730 heeft geen 4G en zover ik weet wordt de 735 niet meer verkocht. Bovendien boeit dat draadloos laden me eigenlijk helemaal niets. "s nachts slaap ik, dus dan wordt de telefoon opgeladen. Maakt het volgens mij ook vrij weinig uit of ik draadloos laad. Bovendien zit je toch nog steeds met een laadstation? Dus snap het praktisch nut niet helemaal van draadloos laden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 17:58
Het gebrek aan kompas is wel erg jammer. En de 730 is iets kleiner, wat ik zelf wel fijn vind. (er is naar mijn mening een gebrek aan <5 inch telefoons)

Though we all crumble, we will still perpetuate,
Far beyond all in which, we can participate.
We will live on in all that, which we propagate,
Destined to always be heard, as we resonate.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hoi1234
Ik zie dat de 730 wel 5GHz wifi heeft. Ik heb gelezen dat 5GHz minder last van storing zou moeten hebben, maar gebruik nu 2.4GHz en werkt prima. Dus is 5GHz meer een Nice to have of meer iets dat je echt wel wilt hebben?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 14:47

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

quote:
hoi1234 schreef op zondag 12 juni 2016 @ 12:45:
Ik zie dat de 730 wel 5GHz wifi heeft. Ik heb gelezen dat 5GHz minder last van storing zou moeten hebben, maar gebruik nu 2.4GHz en werkt prima. Dus is 5GHz meer een Nice to have of meer iets dat je echt wel wilt hebben?
Qua snelheid amper, als je dat tussen 2.4 en 5 keuze zou zijn, store etc zijn toch vaak gecapped op snelheid en vrij klein om een verschil te maken. Dus ja, meer een 'nice to have'.

De laatste updates van Win10 gaan best hard, zeker op de insider wordt nu aan de lopende band zaken gefixed en toegevoegd, maar ook de normale build is redelijk kinderziekte vrij.

Geen idee wat er precies aan hardware in de 550, maar de 640 (XL) heeft afaik dezelfde specs als de 830 en die draait Win10 best rap.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Balance
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 14:33
quote:
Even terug naar de basis: :)
  1. Wat is je budget?
  2. Hoe groot scherm wil je?
  3. Wat vindt je belangrijk aan een smartphone? (schermkwaliteit, accuduur, belkwaliteit, camera etc.)

• hoi1234
quote:
Balance schreef op maandag 13 juni 2016 @ 12:38:
[...]

Even terug naar de basis: :)
  1. Wat is je budget?
  2. Hoe groot scherm wil je?
  3. Wat vindt je belangrijk aan een smartphone? (schermkwaliteit, accuduur, belkwaliteit, camera etc.)
Budget ongeveer 200 euro
Scherm +- 5 inch (heb nu 5 inch)

Belkwaliteit maakt niet uit. Ik heb bij mijn g700 dat ik mensen heel zacht hoor. Als ik de mensen wat harder hoor is het al goed.

Camera boeit me niet. Moet gewoon redelijke plaatjes kunnen schieten, maar dat doen ze allemaal.

Accuduur maakt ook niet uit. Ik laad m'n telefoon iedere nacht op.

Software is wel heel belangrijk. Ik krijg nu telkens meldingen dat processen/apps/toetsenbord zijn vastgelopen, dat moet anders kunnen.

Oja en goeie updates. Ik hoef geen halve Windows XP.

Dan kom ik dus uit op de door mij aangedragen smartphones. Alleen vroeg ik me af hoe het met Windows 10 zit en met slechts 8GB ROM

• swhnld
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 20:41
In mijn omgeving zijn een 535 (8GB), 640 (8GB) en 650 (16 GB), en zelf heb ik een 950xl. Allemaal draaien ze op W10 en sinds eind maart is dat ook stabiel voor iedereen (alleen op de 640 was bleuthooth een keer uitgevallen en moest toestel een keer uit en aan gezet worden om dat op te lossen).

Of 8 of 16 GB is wat jij zoekt hangt van de Apps af en of je het op je SD kaart kan / wil installeren en je data gebruik wel of niet wil beperken (waardoor data in de cloud blijft).
Wel is de ervaring dat met W10 het OS nogal kritisch is op hardware, dus een haperende SD kaart, SIM kaart of wat dan ook merk je gelijk met klachten in performance.

Ik zou serieus voor de 650 gaan met jou budget, de 16 GB is gewoon lekker en je hoeft minder te rommelen met Apps verplaatsen of na te denken. Plus het toestel smoelt ook gewoon goed.

• hoi1234
quote:
swhnld schreef op maandag 13 juni 2016 @ 15:07:
In mijn omgeving zijn een 535 (8GB), 640 (8GB) en 650 (16 GB), en zelf heb ik een 950xl. Allemaal draaien ze op W10 en sinds eind maart is dat ook stabiel voor iedereen (alleen op de 640 was bleuthooth een keer uitgevallen en moest toestel een keer uit en aan gezet worden om dat op te lossen).

Of 8 of 16 GB is wat jij zoekt hangt van de Apps af en of je het op je SD kaart kan / wil installeren en je data gebruik wel of niet wil beperken (waardoor data in de cloud blijft).
Wel is de ervaring dat met W10 het OS nogal kritisch is op hardware, dus een haperende SD kaart, SIM kaart of wat dan ook merk je gelijk met klachten in performance.

Ik zou serieus voor de 650 gaan met jou budget, de 16 GB is gewoon lekker en je hoeft minder te rommelen met Apps verplaatsen of na te denken. Plus het toestel smoelt ook gewoon goed.
Dankje voor de reactie.

Fijn om te horen dat Windows 10 zo goed bij jou werkt. Opzich heb ik geen problemen met apps op SD-kaarten of data in de cloud. Wat bedoel je trouwens precies met kritisch op hardware? Werkt WM10 maar met beperkte SD-kaarten en SIM-kaarten of wat bedoel je?

• swhnld
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 20:41
Met kritisch op hardware bedoel ik dat veel klachten in de diverse fora opgelost worden voor mensen die hun SD kaart of SIM kaart vervangen, ondanks dat het een SD kaart of SIM kaart was die het in hun vorige toestel wel gewoon deed (en ja, er is wel degelijk dan iets mis met die kaartjes als je het onderzoekt alleen is W10 minder fout tolerant daarin dan Android lijkt het).

• RobinHood
  • Registratie: augustus 2011
  • Niet online
Zelf zou ik de 650 pakken, vooral vanwege zijn scherm.

Mijn pa heeft een 640, en hoewel dat een prima telefoon is, is het scherm vergeleken met mijn 950 gewoon ronduit matig.

W10M is bij hem en mij overigens gewoon prima. Ik ben een 950 gebruiker van het eerste uur, en ja, bij launch waren er problemen, maar die zijn allemaal opgelost. En W10M vind ik zelf echt veel lekkerder werken dan WP8.1.

Etcetera: Mijn Tweakblog over Chinese meuk, kartonnen games en misschien wel meer!

• hoi1234
Bedankt allemaal voor de hulp. Ik ga nog even nadenken over de keuze. Misschien ga ik volgend jaar dichterbij huis studeren, dus dan zou ik geen abonnement meer nodig hebben. (NS wifi is gewoon bagger)

• P_Tingen
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 21:53

P_Tingen

omdat het KAN

Ik heb zelf een 735, mijn dochter een 925, mijn vrouw een 532 en mijn schoonmoeder een 550. Allemaal werken ze prima, dus dat is het probleem niet.

Het scherm van mijn 735 is OLED en persoonlijk vind ik dat een enorme plus. Zo erg dat het voor mij op de lijst van must-haves komt voor een nieuwe telefoon. Het geheugen van 8GB is wel wat aan de krappe kant. En ik heb ook wel een sd kaart erin, maar iets meer geheugen in de telefoon is wel zo prettig. Mijn dochter heeft een 925 met 32GB geheugen, heeft hem nu 2 jaar in gebruik en nog nooit 1 geheugenprobleem gehad. Dus iets meer staat ook op het lijstje.

Als ik dan naar de 650 kijk, dan is die wel pretty much complete. En met €164 ook nog eens voor een mooie prijs.

... en gaat over tot de orde van de dag

• hoi1234
De 650 is ondertussen vanaf 142 euro te verkrijgen. Een mooie prijs lijkt mij!

Echter heb ik nog wel een vraag. Weet iemand hoe lang microsoft deze telefoon gaat ondersteunen (Dus vooral beveiligingsupdates uitbrengen)? Ik vind up-to-date software namelijk heel belangrijk, vandaar dat ik mijn huawei ook vervang. Ik kon op internet niet zo heel veel vinden. Alleen dat de 950 minimaal 24 maanden ondersteunt wordt. Maarja, die telefoon is meer dan 2x zo duur, dus of de 650 ook zo lang beveiligingsupdates blijft krijgen?

• Wietsee.
  • Registratie: april 2010
  • Nu online
quote:
hoi1234 schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 22:19:
De 650 is ondertussen vanaf 142 euro te verkrijgen. Een mooie prijs lijkt mij!

Echter heb ik nog wel een vraag. Weet iemand hoe lang microsoft deze telefoon gaat ondersteunen (Dus vooral beveiligingsupdates uitbrengen)? Ik vind up-to-date software namelijk heel belangrijk, vandaar dat ik mijn huawei ook vervang. Ik kon op internet niet zo heel veel vinden. Alleen dat de 950 minimaal 24 maanden ondersteunt wordt. Maarja, die telefoon is meer dan 2x zo duur, dus of de 650 ook zo lang beveiligingsupdates blijft krijgen?
Toestel blijft minstens even lang ondersteund.

Web Enrichment - regenthet.in - Vakantiehuisje Vasse

• hoi1234
quote:
Wietsee. schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 23:20:
[...]

Toestel blijft minstens even lang ondersteund.
Dus tot december 2017? Dat is niet heel lang, maar moet voor de prijs wel te doen zijn. Zie ik dan wel weer wat de markt dan biedt.

• Marly
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 23:41
quote:
hoi1234 schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 00:46:
[...]

Dus tot december 2017? Dat is niet heel lang, maar moet voor de prijs wel te doen zijn. Zie ik dan wel weer wat de markt dan biedt.
Met 'net zo lang' bedoelt Wietsee volgens mij: eveneens 24 maanden. Zover ik weet, heeft Microsoft tot nu toe geen onderscheid gemaakt, qua ondersteuning, tussen goedkopere en high-end toestellen.

• hoi1234
Heb de telefoon net ontvangen. Ga hem nu opladen en uitproberen. De verpakking is trouwens niet heel handig. Verschrikkelijk om open te maken .

Grrr... Blijkbaar moet je er eerst een simkaart instoppen. Helaas heb ik alleen een normale simkaart..

hoi1234 wijzigde deze reactie 14-08-2016 17:41 (27%)

Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True