Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor studie Technische Natuurkunde

Pagina: 1
Acties:

• thijs99
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-10 00:03
Wat ga je met je laptop doen?
De laptop is bedoelt voor de studie, maar af en toe een spelletje speel ik er ook graag op. (LoL, Hearthstone, Dark souls 3). Ik weet niet precies welke programmas we gaan gebruiken bij TN.

Wat is je budget?
Ongeveer 1000 tot 1300 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Elke dag neem ik mijn laptop in principe mee naar de uni. Portability en een goede accuduur is niet een must, maar wel handig.

Voorkeuren/opmerkingen
Qua grootte wil ik het liefst een 14,0 of een 15.6 inch laptop. Ik heb zelf gekeken naar een y700-series. Lijkt mij een decent laptop, maar wel aardig dik. Misschien wil ik een clevo barebone, waar ik zelf een hdd/m.2-ssd in zet.

bijv van deze site:
http://www.mifcom.de/prod...x-970m-(14.0).html?config, maar is wel duits.. weet niet zeker of dat verstandig is.. zeker wel een goede prijs/kwaliteit verhouding.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:13
Bij de meeste universiteiten kun je als student via de uni goedkoop een laptop kopen.
Ze garanderen dan meteen dat die geschikt is voor het werk dat je voor je studie moet doen. En vaak ook nog eens 30-40% onder de retail prijs.

Dus waar ga je studeren?

TheS4ndm4n#1919

• Hufter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-11-2024
Bij Technische Natuurkunde in Enschede wordt in ieder geval niet een hele zware laptop verwacht. Qua vakspecifieke software zit je te denken aan Matlab, Labview en Wolfram Mathematica. Met een i5 en 8GB werkgeheugen moet dat makkelijk draaien. Daarnaast is een SSD inderdaad erg fijn, want dit zijn nogal grote softwarepakketten.

Delft, Eindhoven en Twente hebben elk hun eigen notebookproject. Je kunt hier zakelijke laptops kopen voor de prijs van een consumentenlaptop. Vaak is er een soort ultrabook van 700 à 800 euro en een high-end van rond de 1000 euro. Als je wilt gamen, dan kun je beter een eigen laptop kopen. De videokaart in de high-end laptop is namelijk wel erg goed voor 3d-modelling (Quadro of Firepro), maar je kunt voor dezelfde prijs een betere videokaart krijgen voor games in het consumentsegment (GeForce of Radeon). Je kunt in ieder geval de modellen van de universiteiten nog even afwachten om te zien of het wat is.

• thijs99
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-10 00:03
dankjewel voor de snelle reacties.

Ik heb zelf nog even gekeken, en ze hebben dezelfde laptop als die van de duitse site ook bij laptopplus.nl:
https://www.laptopplus.nl...nch-clevo-p640re-gtx-970m

Ik denk dat ik deze dan ga nemen, of de versie met een 965m.
De laptops die de universiteit aanbieden hebben vaak een quadro videokaart, die puur gericht is op de studie, terwijl ik er ook graag op game :).

enige probleem van deze laptop is de accu.. (45Wh, 3cells.)

Hoop dat er genoeg mogenlijkheden zijn om de laptop op te kunnen laden.