Recovery win 8.1 zonder cd.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadeddy
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20-04 17:02
Mijn vraag

Ik heb geen cd/dvd drive en nu ik de boel wil recoveren / soort van factory reset, krijg ik bij de recovery modus de pop up dat er media mist.
Kan ik dit verhelpen door via microsoft win8.1 op een usb te downloaden. (weet niet of dit dan een bootable usb is.) zie deze link: http://windows.microsoft....x2S01jJ7dURfo3zEKlPKvQ)()

vergeten te vermelden:

ik heb de 5x5 code uit het systeem gepeurd en de originele product key (4x5) of is dat niet van belang?

alvast bedankt

[ Voor 12% gewijzigd door Kadeddy op 11-06-2016 21:06 ]

Beste antwoord (via Kadeddy op 13-06-2016 12:14)

• mrtnptrs
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 15:14

mrtnptrs

You idiot!

Waarom upgrade je niet gelijk gelijk naar Windows 10? Dat is een nieuwere en over het algemeen meer gewaardeerde versie. Zie hier: https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10 Dit werkt dus hetzelfde als voor Windows 8.1 in die bovenstaande link van je staat vermeld. Je zou ook voor Windows 8.1 kunnen kiezen i.p.v. Windows 10 natuurlijk. Ervan uitgaande dat je een OEM-versie gebruikt, hoef je geen key te hebben voor je installatie en wanneer dit toch gevraagd wordt tijdens de installatie moet je zeggen dat je dit later wil invoeren en dan zou Windows na install zichzelf gewoon moeten activeren.

Voer dus de tool van jouw link (voor Windows 8.1) uit of voer de tool uit de link van mij (voor Windows 10) uit en dan volgt de rest vanzelf, aangezien de instructies erg helder zijn.

Wat ik mij wel afvraag: je geeft eigenlijk al antwoord op je hoofdvraag en het antwoord op de vraag die je daarna stelde, is zo via Google te vinden. Het is niet erg dat je het vraagt, maar zoek de volgende keer eerst even wat beter op Google, vooral als je zelf al het antwoord geeft :) Ik snap dus wel dat je het zeker wilt weten, maar eh... deze vraag staat al honderden keren op het internet :P

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Waarom upgrade je niet gelijk gelijk naar Windows 10? Dat is een nieuwere en over het algemeen meer gewaardeerde versie. Zie hier: https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10 Dit werkt dus hetzelfde als voor Windows 8.1 in die bovenstaande link van je staat vermeld. Je zou ook voor Windows 8.1 kunnen kiezen i.p.v. Windows 10 natuurlijk. Ervan uitgaande dat je een OEM-versie gebruikt, hoef je geen key te hebben voor je installatie en wanneer dit toch gevraagd wordt tijdens de installatie moet je zeggen dat je dit later wil invoeren en dan zou Windows na install zichzelf gewoon moeten activeren.

Voer dus de tool van jouw link (voor Windows 8.1) uit of voer de tool uit de link van mij (voor Windows 10) uit en dan volgt de rest vanzelf, aangezien de instructies erg helder zijn.

Wat ik mij wel afvraag: je geeft eigenlijk al antwoord op je hoofdvraag en het antwoord op de vraag die je daarna stelde, is zo via Google te vinden. Het is niet erg dat je het vraagt, maar zoek de volgende keer eerst even wat beter op Google, vooral als je zelf al het antwoord geeft :) Ik snap dus wel dat je het zeker wilt weten, maar eh... deze vraag staat al honderden keren op het internet :P

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Bij Windows 8.1 zit de key in je UEFI. Deze zal door de setup uitgelezen worden.

Verder kan je Windows 8.1 vanuit Windows laten resetten naar een schone staat. Zie hier hoe het moet beschreven door Microsoft: http://windows.microsoft..../restore-refresh-reset-pc

Je hoeft dan geen key in te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadeddy
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20-04 17:02
Dank je mrtnptrs, afgelopen zondag uitgevoerd en het werkt idd zoals je zegt.

Laten we het erop houden dat ik dingen vaker opgezocht heb en het dan toch verknalde omdat ik het net wat anders las dan anders. Wilde gewoon 200% zeker zijn dat het goed ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs

mrtnptrs

You idiot!

Kadeddy schreef op maandag 13 juni 2016 @ 12:13:
Dank je mrtnptrs, afgelopen zondag uitgevoerd en het werkt idd zoals je zegt.

Laten we het erop houden dat ik dingen vaker opgezocht heb en het dan toch verknalde omdat ik het net wat anders las dan anders. Wilde gewoon 200% zeker zijn dat het goed ging.
Zekerheid is altijd goed. Je geeft aan het een en ander opgezocht te hebben en dat is waar het om gaat. Ik heb ook hier wel eens iets gevraagd wat gewoon via Google te vinden was, maar door de Google-bomen zag ik het Tweakersbos niet meer :P I was my pleasure :) Heb je dus de volgende keer weer zo'n vraag..... :)