Korte introductie: Een tweetal weken geleden een Toshiba Chromebook 2 aangeschaf voor onderstaand gebruik. Een keertje dit prettige apparaat meegenomen naar mijn pa, nu wil hij er ook één. Helaas pindakaas voor hem, het product lijkt uitgefaseerd te zijn. Daarom nu de zoektocht naar een goed alternatief, voor een redelijke prijs.
Wat ga je met je laptop doen?
Stukjes tikken, mailen, enz.
Focus ligt op een prettig scherm en prettige build (behuizing/toetsenbord/touchpad).
Wat is je budget?
Zie titel, Toshiba Chromebook was rond de 300 euro beschikbaar, voor een mooi alternatief mag er tot 500 euro worden gegaan. Liefst richting de 300, mits er niet teveel moet worden ingeleverd.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, wordt bijvoorbeeld gebruikt in de trein voor ~2,5 uur om een tekst uit te werken.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen specifiek merk voorkeur.
Zelf gevonden als alternatief:
pricewatch: HP Chromebook 14 G4 P5T65EA (NL)
Deze kost aanzienlijk meer dan een Chromebook 2 van Toshiba, maar lijkt verder degelijk. Echter ik kan hier geen goede in depth reviews van lezen. Weet iemand de voor- en nadelen van dit apparaat?
Op het eerste gezicht lijkt de processor nét iets beter dan die van de Chromebook 2 van Tosh, een prettige upgrade.
http://www.norrod.nl/zkb-...2-chromebook/details.aspx
Goedkope versie, met als enige verschil (als ik kijk) 2GB Ram, geen full hd IPS.
Mijn vragen: 2GB voldoende voor een chromebook? Is de build kwaliteit anders van dit apparaat dan de chromebook 2?
Overige (betere) alternatieven zijn uiteraard welkom.
Wat ga je met je laptop doen?
Stukjes tikken, mailen, enz.
Focus ligt op een prettig scherm en prettige build (behuizing/toetsenbord/touchpad).
Wat is je budget?
Zie titel, Toshiba Chromebook was rond de 300 euro beschikbaar, voor een mooi alternatief mag er tot 500 euro worden gegaan. Liefst richting de 300, mits er niet teveel moet worden ingeleverd.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, wordt bijvoorbeeld gebruikt in de trein voor ~2,5 uur om een tekst uit te werken.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen specifiek merk voorkeur.
Zelf gevonden als alternatief:
pricewatch: HP Chromebook 14 G4 P5T65EA (NL)
Deze kost aanzienlijk meer dan een Chromebook 2 van Toshiba, maar lijkt verder degelijk. Echter ik kan hier geen goede in depth reviews van lezen. Weet iemand de voor- en nadelen van dit apparaat?
Op het eerste gezicht lijkt de processor nét iets beter dan die van de Chromebook 2 van Tosh, een prettige upgrade.
http://www.norrod.nl/zkb-...2-chromebook/details.aspx
Goedkope versie, met als enige verschil (als ik kijk) 2GB Ram, geen full hd IPS.
Mijn vragen: 2GB voldoende voor een chromebook? Is de build kwaliteit anders van dit apparaat dan de chromebook 2?
Overige (betere) alternatieven zijn uiteraard welkom.