Versterker cq hdmi circuit opgeblazen .. speakers ook ??

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-10 17:48
Mijn vraag
...
ik zat lekker te gamen en had de versterker redelijk hard staan.. op 45 ofzo ... en plots was het een soort pats.. en viel beeld uit en knipperde de versterker op standby rood... weer even aangedaan maar geen beeld... ook even de setup mic er in gedaan zodat deze alles overruled maar niks te zien !

Ben bang dat ik mijn hdmi board heb opgeblazen .. nu is dat nog niet een grote ramp omdat bij de inbraak tijdje geleden de subwoover ingang vernaggeld is (lees tulpstekker afgebroken in de ingang bij harde rukken aan kabels )

Zijn mijn speakers nu ook opgeblazen ? ik denk het niet omdat er een soort zekering in de versterker zit en ik dreunde ook niet echt de huiskamer uit ofzo .. maar ik ben niet super technisch op dit gebied.. vandaar de vraag...

Relevante software en hardware die ik gebruik
..Ik heb een Onkyo sr 508 versterker met daaraan 4x klipsch f1 speakers een klipsch centerspeaker en 2x hele goedkope rear back speakers van Pioneer .

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:29

kraats

Ik rol

Tja.. of je speakers het nog goed doen weet je alleen als je ze op een werkende versterker aansluit. Ik gok uit je verhaal dat er geen grote knal of brom is geweest en de eindversterker van je Onkyo niet kapot is gegaan. Dan zullen je speakers ook geen gevolg daarvan hebben ondervonden

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-10 17:48
absoluut geen brom gehoord, dan had ik hem wel uit gedaan, opeens lag beeld en geluid er uit ! oke, beetje goede hoop gekregen dat speakers heel zijn gebleven...

Dan nog maar even wachten op de nieuwe Denon versterker...die ik eind van jaar ga kopen (eerst maar belasting betalen en vakantie ... :( )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:08

FeaR

In GoT we trust

Stand "45" zegt niets. Dat hangt van zo veel factoren af: aansloten speakers, ingestelde waardes voor de speakers, akoestiek, bron track, et cetera. Maar dat terzijde.

HDMI board opgeblazen is misschien wat extreem gezegd. Je hebt een Onkyo uit de reeks met veel problemen met de HDMI boards dus een stervend HDMI board is zeker niet uitgesloten. Als je op een luider volume speelt zal de versterker ook warmer worden en daarmee ook onder andere het HDMI board. Warmte kan leiden tot het sterven van de boards door het loslaten van de verbindingen. De receiver gewoon aanmelden bij Onkyo, je hebt verlengde garantie tot 2018.

Een eindversterker kan je opblazen. Maar dan zou je nog wel beeld moeten hebben.

Hoe knippert de versterker eigenlijk? Door het ritme van knippering kan je ook foutcodes aflezen. Zie ook de handleiding.

[ Voor 35% gewijzigd door FeaR op 12-06-2016 21:47 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnie vd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:47
Vermoeden gaat richting eindtrap.

Tijdens het opstarten kijkt je receiver eerst naar de protectie circuits. Is hier wat mis dan start hij niet door. Tevens gaat het powerledje knipperen.

De 508 heeft 2 hybride modulen als eindtrap.

Die zijn niet heel dol op langdurige hoge belasting en staan niet bekend als heel erg degelijk.
Daar is er vast 1 van overleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-10 12:37

donny007

Try the Nether!

Heb je alle speakerkabels al een keer gecontroleerd of ze nergens zijn kortgesloten? Het kan zijn dat door de vibraties ergens een draadbrugje is ontstaan op een van de speakerterminals, dan gaat hij in protectie om (hopelijk) de output-ICs te sparen.

Check ook of de versterker normaal opstart zonder de speakers aangesloten, dan weet je al wat meer.

[ Voor 17% gewijzigd door donny007 op 12-06-2016 22:41 ]

/dev/null

Pagina: 1