Beste Tweakers
na enkele jaren alleen gewerkt te hebben met een laptop kreeg ik steeds meer de behoefte aan een pc. Nu ben wil ik voor het eerst in mijn leven een pc gaan bouwen. Ik heb inmiddels al een redelijk idee van wat ik uiteindelijk wil gaan bouwen maar kan op enkele punten nog wat advies gebruiken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De nieuwe pc is voornamelijk bedoeld om op te gamen, denk hierbij aan games zoals Gta v en Ark. Ik zou dit graag doen in ultra settings. Het kunnen spelen in 4K is niet vereist maar zou leuk zijn. Daarnaast maak ik voor mijn studie gebruik van Solidworks en vergelijkbare software. Vooralsnog redt mijn Asus N56 het maar ik wil dit ook kunnen gebruiken op mijn nieuwe pc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Voor de pc(exclusief monitor) heb ik een budget van ongeveer 1700 euro. Er is hierbij wat ruimte maar ik wil hier niet teveel overheen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Gezien dit mijn eerste pc wordt heb ik geen onderdelen die meegaan naar de nieuwe pc. Wel ben ik al in het bezit van een Razer muis en toetsenbord welke ik ook bij de nieuwe pc wil gebruiken. Ik heb ook nog een setje Dell speakers staan welke ik voorlopig nog wil gebruiken.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Na wat puzzelen en vergelijken ben ik tot de volgende samenstelling gekomen:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur gaat uit naar: Intel CPU
Nvidia GPU
Wanneer iemand suggesties heeft voor iets anders sta ik hiervoor open.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het is helaas niet mogelijk om internet via een kabel te krijgen dus het gebruik kunnen maken van de wifi is vereist. Welke opties heb ik om gebruik te kunnen maken van wifi.
Mijn huidige router is cisqo EPC3928.
Ga je overklokken?
Dit word mijn eerste echte game pc en ik ga er daarom vooralsnog niet vanuit dat ik ga overklokken.
Wat verwacht je van ons?[i]
Gezien ik niet al teveel weet van het samenstellen van een pc had ik gehoopt dat jullie mij kunnen helpen met het volgende:
- gaan alle gekozen componenten samen?
- wat raden jullie mij aan voor het internet(netwerk? en zo ja welke zijn dan geschikt?)
- zijn er nog aanpassingen die jullie mij aanraden.
Als er nog andere informatie nodig is om mij te kunnen helpen wees vrij om hier naar te vragen. Ik zal dan zo snel mogelijk antwoord proberen te geven.
alvast bedankt
na enkele jaren alleen gewerkt te hebben met een laptop kreeg ik steeds meer de behoefte aan een pc. Nu ben wil ik voor het eerst in mijn leven een pc gaan bouwen. Ik heb inmiddels al een redelijk idee van wat ik uiteindelijk wil gaan bouwen maar kan op enkele punten nog wat advies gebruiken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De nieuwe pc is voornamelijk bedoeld om op te gamen, denk hierbij aan games zoals Gta v en Ark. Ik zou dit graag doen in ultra settings. Het kunnen spelen in 4K is niet vereist maar zou leuk zijn. Daarnaast maak ik voor mijn studie gebruik van Solidworks en vergelijkbare software. Vooralsnog redt mijn Asus N56 het maar ik wil dit ook kunnen gebruiken op mijn nieuwe pc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Voor de pc(exclusief monitor) heb ik een budget van ongeveer 1700 euro. Er is hierbij wat ruimte maar ik wil hier niet teveel overheen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Gezien dit mijn eerste pc wordt heb ik geen onderdelen die meegaan naar de nieuwe pc. Wel ben ik al in het bezit van een Razer muis en toetsenbord welke ik ook bij de nieuwe pc wil gebruiken. Ik heb ook nog een setje Dell speakers staan welke ik voorlopig nog wil gebruiken.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Na wat puzzelen en vergelijken ben ik tot de volgende samenstelling gekomen:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-6700K Tray | € 349,- | € 349,- |
| 1 | Asus Republic Of Gamers Z170 MAXIMUS VIII RANGER | € 173,95 | € 173,95 |
| 1 | Asus ROG STRIX-GTX1070-O8G-GAMING | € 538,99 | € 538,99 |
| 1 | WD Green HDD, 3TB | € 95,93 | € 95,93 |
| 1 | Anidees AI7 Zwart | € 75,- | € 75,- |
| 1 | Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM | € 37,95 | € 37,95 |
| 1 | Noctua NH-D15 | € 84,91 | € 84,91 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport LT BLS4C8G4D240FSB | € 116,95 | € 116,95 |
| 1 | Corsair RM650x | € 99,95 | € 99,95 |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 88,95 | € 88,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.661,58 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur gaat uit naar: Intel CPU
Nvidia GPU
Wanneer iemand suggesties heeft voor iets anders sta ik hiervoor open.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het is helaas niet mogelijk om internet via een kabel te krijgen dus het gebruik kunnen maken van de wifi is vereist. Welke opties heb ik om gebruik te kunnen maken van wifi.
Mijn huidige router is cisqo EPC3928.
Ga je overklokken?
Dit word mijn eerste echte game pc en ik ga er daarom vooralsnog niet vanuit dat ik ga overklokken.
Wat verwacht je van ons?[i]
Gezien ik niet al teveel weet van het samenstellen van een pc had ik gehoopt dat jullie mij kunnen helpen met het volgende:
- gaan alle gekozen componenten samen?
- wat raden jullie mij aan voor het internet(netwerk? en zo ja welke zijn dan geschikt?)
- zijn er nog aanpassingen die jullie mij aanraden.
Als er nog andere informatie nodig is om mij te kunnen helpen wees vrij om hier naar te vragen. Ik zal dan zo snel mogelijk antwoord proberen te geven.
alvast bedankt