Gaming pc voor +/-1700 euro

Pagina: 1
Acties:

• cilapino
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 06-11 17:48
Beste Tweakers

na enkele jaren alleen gewerkt te hebben met een laptop kreeg ik steeds meer de behoefte aan een pc. Nu ben wil ik voor het eerst in mijn leven een pc gaan bouwen. Ik heb inmiddels al een redelijk idee van wat ik uiteindelijk wil gaan bouwen maar kan op enkele punten nog wat advies gebruiken.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De nieuwe pc is voornamelijk bedoeld om op te gamen, denk hierbij aan games zoals Gta v en Ark. Ik zou dit graag doen in ultra settings. Het kunnen spelen in 4K is niet vereist maar zou leuk zijn. Daarnaast maak ik voor mijn studie gebruik van Solidworks en vergelijkbare software. Vooralsnog redt mijn Asus N56 het maar ik wil dit ook kunnen gebruiken op mijn nieuwe pc.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Voor de pc(exclusief monitor) heb ik een budget van ongeveer 1700 euro. Er is hierbij wat ruimte maar ik wil hier niet teveel overheen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Gezien dit mijn eerste pc wordt heb ik geen onderdelen die meegaan naar de nieuwe pc. Wel ben ik al in het bezit van een Razer muis en toetsenbord welke ik ook bij de nieuwe pc wil gebruiken. Ik heb ook nog een setje Dell speakers staan welke ik voorlopig nog wil gebruiken.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Na wat puzzelen en vergelijken ben ik tot de volgende samenstelling gekomen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Tray€ 349,-€ 349,-
1Asus Republic Of Gamers Z170 MAXIMUS VIII RANGER€ 173,95€ 173,95
1Asus ROG STRIX-GTX1070-O8G-GAMING€ 538,99€ 538,99
1WD Green HDD, 3TB€ 95,93€ 95,93
1Anidees AI7 Zwart€ 75,-€ 75,-
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 37,95€ 37,95
1Noctua NH-D15€ 84,91€ 84,91
1Crucial Ballistix Sport LT BLS4C8G4D240FSB€ 116,95€ 116,95
1Corsair RM650x€ 99,95€ 99,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 88,95€ 88,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.661,58

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur gaat uit naar: Intel CPU
Nvidia GPU

Wanneer iemand suggesties heeft voor iets anders sta ik hiervoor open.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het is helaas niet mogelijk om internet via een kabel te krijgen dus het gebruik kunnen maken van de wifi is vereist. Welke opties heb ik om gebruik te kunnen maken van wifi.
Mijn huidige router is cisqo EPC3928.

Ga je overklokken?
Dit word mijn eerste echte game pc en ik ga er daarom vooralsnog niet vanuit dat ik ga overklokken.

Wat verwacht je van ons?[i]
Gezien ik niet al teveel weet van het samenstellen van een pc had ik gehoopt dat jullie mij kunnen helpen met het volgende:
- gaan alle gekozen componenten samen?
- wat raden jullie mij aan voor het internet(netwerk? en zo ja welke zijn dan geschikt?)
- zijn er nog aanpassingen die jullie mij aanraden.

Als er nog andere informatie nodig is om mij te kunnen helpen wees vrij om hier naar te vragen. Ik zal dan zo snel mogelijk antwoord proberen te geven.

alvast bedankt

• mcmlevi
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 09-01-2022
oke aangezien je niet gaat overclocken iz een z170 mobo niet nodig ga voor een mooie b150 of h170. Het zelfde geld voor je proccesor sinds je niet gaat overlocken heb je geen -k proccesor nodig. Het zelfde geld ook voor je cooler je gaat niet overclocken dus waarom een dikke cooler? je kan makkelijk wegkomen met bijvoorbeeld een pricewatch: Scythe Mugen 4 PCGH Edition als stilte erg belangrijk is zo niet is de stock cooler al genoeg.

-verder is een i7 voor gaming ook zwaar overbodig een i5-6600 is voor jou denk ik al meer dan genoeg. (tenzij je nog gaat editen ofzo?).

-32 gb ram is ook veels te veel tenzij je weer zoiets als video editing gaat doen dan kan het nut hebben. 16gb is al meer dan genoeg.

-ik zou eerder naar de rm550x gaan levert ook al meer dan genoeg stroom en is ook iets goedkoper.

-ook zou ik met jouw budget minimaal een 500gb ssd of mischien zelfs een 1tb ssd nemen.

Dit zou het ongeveer gaan schelen.
cpu: - 130
mobo: -70
cooler: -50 of -85 als je voor stock gaat
ram: -45
powersuply : -8
ssd: + 50
__________+
-255 op je gehele build

Wat je ook kan doen ipv wifi is internet over het stroomnet? ben ik persoonlijk best wel van te spreken. Wifi heb zelf nooi ideaal gevonden heb nu een tp-link kaart in mn pc en werkt echt niet fijn.
mischien zoiets als deze? pricewatch: Netgear Powerline PL1200 ik weet je up en down niet dus moet je zelf maar effe kijken of het je aanspreek.

[ Voor 15% gewijzigd door mcmlevi op 11-06-2016 18:24 ]

• RaaFkOnIjN
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 24-09 20:04
Zo te zien heb je al aardig wat kennis aangezien het een prima set-up is vind ik. En dat overklokken is ook echt niet nodig. Met alles wat je er nu in wilt, word het een beast.

Denk je toch te willen overklokken kan je misschien beter een ander mobo'tje gebruiken, aangezien deze wel prijzig is. Bv deze pricewatch: MSI Z170A TOMAHAWK maar ben je helemaal niet van plan dat te gaan doen kan je bv deze nemen pricewatch: Gigabyte GA-B150-HD3P

De i7 die je nu hebt gekozen is een K versie. Betekend dus dat je die kan overklokken. Wil je nou de zelfde prestaties maar dan goedkoper neem dan deze pricewatch: Intel Core i7-6700 Boxed Dus geen K versie. Aangezien je wel 3D programma's gebruikt is dit zeker wel een goede processor.

De processorkoeler die je hebt gekozen is misschien iets te veel van het goede maar dat kan geen kwaad. Als jij er een dikke koeler op wilt is dat jou keus. Als je een goedkopere wilt neem dan deze pricewatch: Noctua NH-D14 Een 140mm in plaats van een 150mm. Daar zal je niks van merken.

De ssd die je hebt gekozen gebruik ik zelf ook en heb er geen spijt van. Super snel en heeft nog geen één keer gefaald.

En check even of je programma's inderdaad die 32GB ram nodig hebben. Neem anders gewoon 16GB, dan ben je weer wat goedkoper uit.

En om het af te ronden. De voeding is ook prima. Misschien iets te veel van het goede maar dat maakt niet zo veel uit.

• cilapino
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 06-11 17:48
Bedankt voor de snelle reacties
mcmlevi schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 18:17:
Wat je ook kan doen ipv wifi is internet over het stroomnet? ben ik persoonlijk best wel van te spreken. Wifi heb zelf nooi ideaal gevonden heb nu een tp-link kaart in mn pc en werkt echt niet fijn.
mischien zoiets als deze? pricewatch: Netgear Powerline PL1200 ik weet je up en down niet dus moet je zelf maar effe kijken of het je aanspreek.
Bedankt voor het meedenken.Mijn huidige internet is 40mbs down en up 4 mbs maar dit gaat binnenkort omhoog. Ik weet alleen niet internet via het stroomnet samengaat met de 50 jaar oude kabels die door het huis lopen vandaar de wens voor een netwerkkaart. De stopcontacten in huis zijn nieteens geaard dus ondanks dat de Netgear powerline er netjes uitziet kan ik deze nieteens tot zijn volle potentie gebruiken. Ik heb een vriend gevraagd of ik zijn kastjes een keer kan lenen om dit eens te testen.
RaaFkOnIjN schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 19:45: De processorkoeler die je hebt gekozen is misschien iets te veel van het goede maar dat kan geen kwaad. Als jij er een dikke koeler op wilt is dat jou keus. Als je een goedkopere wilt neem dan deze pricewatch: Noctua NH-D14 Een 140mm in plaats van een 150mm. Daar zal je niks van merken.
Een stapje terug naar de 140mm lijkt me geen slecht idee.

Ik ga nog even verder kijken naar het moederbord om te kijken wat hier verder voor opties voor zijn.
Mocht het niet werken om internet te verkrijgen via het stroomnetwerk heeft er iemand nog een idee voor een netwerkkaart.

Bedankt voor het meedenken,
Cilaspino

• mcmlevi
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 09-01-2022
volgensmij is deze erg goed:
pricewatch: Asus PCE-AC68

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Dat kan veel goedkoper.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 178,50€ 178,50
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 81,95€ 81,95
1Fractal Design Define R5 Blackout Edition€ 104,-€ 104,-
1Asus PCE-AC68€ 71,95€ 71,95
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 37,95€ 37,95
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 44,80€ 44,80
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 50,95€ 50,95
1Corsair RM550x€ 91,95€ 91,95
1Crucial BX200 960GB€ 232,85€ 232,85
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 894,90
Dit is exclusief videokaart.
- Een i5 is meer dan genoeg voor een gaming PC. Overklokken ga je niet doen dus dan hoef je ook geen unlocked (K) processor te nemen. Als die software van jou intensief is en goed kan omgaan met hyperthreading kun je probleemloos voor de pricewatch: Intel Core i7-6700 Boxed kiezen, dat moet je even uitzoeken.
- Daarbij hoeft dan ook geen duur Z170 bord, een B150 volstaat ook. Gekozen bord heeft veel aansluitingen.
- Als je echt op zoek bent naar stilte is de Define R5 de beste oplossing. Afgezien van de goede geluidsproductie is het ook gewoon een erg mooie, stevige, koele, luxe en ruimte kast en wat mij betreft een no-brainer met dit budget.
- De Mugen 4 PCGH is de stilste nog redelijk leverbare koeler van dit moment volgens de test van de buren: http://nl.hardware.info/r...sultaten-geluidsproductie. Koelt wat minder dan de normale Mugen 4, maar aangezien je niet gaat overklokken zin temperaturen van minder belang.
- Aangezien De R5 een gesloten kast is (er is een windowed versie, maar je wilt geen window, dan offer je een geluidsdempende zijkant op) hoef je geen "mooi" RAM te kiezen. 32GB is sowieso veel te veel, hedendaags is 8GB al genoeg maar raden we 16 aan omdat het weinig extra kost. Tenzij jouw software een uitzondering is?
- 550W is nog steeds meer dan zat voor een pc met 1 videokaart.
- Qua opslag moet je even kijken hoeveel je nu in gebruik hebt/had op je laptop. Je kan wel voor 3,25TB aan opslag kiezen, maar als je maar (bijvoorbeeld) 500GB in gebruik hebt is dat natuurlijk zinloos. Ik heb er nu een SSD van bijna 1TB in gezet omdat dat makkelijk met dit budget kan. Dan hoef je geen trage en lawaaierige HDD in je systeem te hebben.

Nu heb je een basis waar je nog een flinke tijd mee vooruit kan. Er is zelfs nog €800 over voor een videokaart dus je zou een GTX1080 kunnen kiezen... al denk ik dat een 1070 ook al meer dan genoeg is. Investeren in andere onderdelen heeft weinig tot geen zin aangezien je daar toch geen merkbare prestatie-/stiltewinst van gaat krijgen. Houd dat geld dus lekker in je zak of op je rekening. of geef het aan mij :+

Informaticus of vakkundig Googler?

• RaaFkOnIjN
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 24-09 20:04
Volgens mij zien mensen over het hoofd dat de TS zegt: Daarnaast maak ik voor mijn studie gebruik van Solidworks en vergelijkbare software. Beter gezegd, het renderen van 3D creaties. Ik denk dat je dan eerder moet gaan kijken naar een i7 processor of een xeon.

Verbeter me als ik het verkeerd heb.
Pagina: 1