PIII 700 Overclocken

Pagina: 1
Acties:

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-09 13:28
Kan ik deze overclocken...zo ja tot hoever??
p3 700

Ik weet het ligt van het mobo af, maar wat voor koeler heb ik dan nodig. En de belangrijkse vraag..HOE??

alvast bedankt

Greetz,
RMX

Verwijderd

Het belangrijkste is inderdaad de koeler met fan, ik persoonlijk vind de ALPHA/DELTA combo goed, maar er zijn meer smaken...

Hij zou makkelijk de 900 moeten kunnen halen, aangezien mijn 550E 825MHz loopt op 150FSB.

HOE is sterk afhankelijk welk systeem je moederbord hanteerd, bij mij gaat dat via een softFSB die dit aan de BIOS onder het draien van Windows door geeft.

Maar er zijn de gewonere systemen die met jumpers en/of dipswitches werken...

Dan gaat het er om de FSB van je systeem te verhogen, hoe dat bij jou moet, staat in je boekje. http://HardwareXpo.hypermart.net

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Als je een goeie 700 hebt haalt ie de 933, als je een slechtere hebt ergens tussen de 700 en de 933 ;). De enige manier om erachter te komen is proberen. Mijn pIII 550 loopt op 907, dus een 700@933 moet te doen zijn.

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 04-09 19:44

Daniel

Kapitein NCC-1701
Hell yeah Copper, we weten van jouw krankzinnig hoge FSB etc. :) :)

Tja, moeilijk te zeggen...je kan het slecht treffen (mijn PIII 700 komt niet verder dan ongeveer 800 MHz) maar gooi die FSB eens naar 120 ofzo en kijk of ie stabiel blijft. Check even het boekje van je mobo om te kijken hoe je de FSB moet veranderen (dipswitch of in BIOS) en hoe je het BIOS moet resetten als je iets te hoog geklokt hebt (en je dus niet meer in het BIOS kan komen om het te veranderen)

• Unico
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-07-2025
Ik heb ze zelfs op 1ghz zien draaien
good luck
die alpha koelers met deltafans zijn
altijd goed kan je eventueel ook nog
een peltiersetje op kopen

• Ritch
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 28-08 17:03
Ik ben dus ook van plan een p3-700 te kopen, hoever die komt zien we wel. Maar uit overclock oogpunt gezien, is een 750 of 800 misschien interessanter? of zijn die minder over te clocken? (ff niet naar de prijs kijken dan)

Verwijderd

Op mijn 'oude' BE6-2 kwam ik tot 7x140 op default voltage . Alle FSB's hoger waren niet stabiel . Op mijn niewe Asus CUSL2 kom ik tot 7x144 stabiel op 1.7 volt . Das dus 1008 Mhz . Ik kan tot 7x147 ofzo en heb per ongeluk wel eens een benchmark kunnen draaien op 7x150 , maar die 1008 is echt rocksolid . Heb nu 3 dagen uptime met continue RC5 , Internet en Gamen . Ik heb alleen de standaard koeler vervangen door een Golden Orb . Temperatuur is 37C ongeveer .
Pagina: 1