Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Ik zit met het degelijk leeghalen en backuppen van data op mijn telefoon.
Ik weet het, daar zijn vast tools voor. Als ze eenvoudig en goedkoop zijn, mag je ze aanraden. :)

Maar tot dusver wil ik dat gewoon via Windows zelf regelen. Het liefst met een vast batchbestandje of een backuptooltje.

Dat lukt niet, omdat Windows mijn Android-smartphone niet als echte harde schijf ziet.
Het ding kan ik benaderen, heel knullig, met '\Computer\MijnTelefoon\ ... ' waarbij 'MijnTelefoon' dus de naam van mijn smartphone is.

TotalCommander snapt dat pad al niet, mijn backuptool Cobian Backup ook niet. Ik heb diverse manieren van schrijven geprobeerd, zoals \\MijnTelefoon\ (netwerkpad, won't work). Je kunt ook een padnaam opbouwen vanaf \%SystemRoot%\ ofzo maar dat leidt tot je Windows-folder, en dat werkt dus ook niet. Verder heb ik niet geGoogled. Het moet zo makkelijk zijn denk ik.

Wat ik wil bewerkstelligen, is het snel files moven uit een lijstje mappen dat ik heb staan.
Dat zijn bijvoorbeeld de mapjes \DCIM\ , \Download\, \Sounds\ en alle WhatsApp-subfolders.
Het is nu al een voordeel dat ik dat lijstje (in kladblok) af kan gaan en weet dat ik dan alles gehad heb, maar het zou nog sneller zijn als ik er een *.bat van kon schrijven die alles gewoon weg xcopiet naar de juiste folders op mijn harde schijf.

Cobian Backup leek me daar prima geschikt voor, met handmatige acties dan, mits ik die padnaam maar aan hem kan voeren. Cobian vindt simpelweg dat het pad \MijnTelefoon\ niet bestaat. Terwijl er vast wel een weg naartoe is.

En er zal wellicht ook wel een tooltje zijn, maar ik ken het niet. En ik wil zoveel mogelijk automatiseren, niet alsnog handmatig via een tooltje blij alle mapjes af. :)

Wie helpt mij met het vinden van die padnaam?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat je kan doen is een FTP-server installeren (ik gebruik deze altijd omdat hij netjes gelimiteerd kan worden tot de vertrouwde netwerkverbindingen) en dan kun je hem in Cobian via ftp://.... benaderen.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-08 21:50
En andersom gedacht ? Met een syncapp op je Android toestel de mappen naar een UNC-pad op de PC syncen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Ik heb ook al eens een tooltje proberen te programmeren dat een digitale camera benadert via het PTP-protocol, maar dat is een stuk moeilijker dan transacties op je filesysteem. Je telefoon werkt via het vergelijkbare Media Transfer Protocol wat betekent dat alle bestandstoegang gebaseerd is op handshaking tussen Android op je telefoon en bijvoorbeeld Explorer op je PC.
Die calls zijn niet zomaar compatibel met de gewone file-dingen. Hoe dat qua architectuur zit weet ik niet, maar dat het niet zomaar werkt is zeker.
Andere applicaties moeten dus specifiek MTP-support hebben, en dat hebben TC en Cobian dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
BèR schreef op zondag 12 juni 2016 @ 20:33:
Ik heb ook al eens een tooltje proberen te programmeren dat een digitale camera benadert via het PTP-protocol, maar dat is een stuk moeilijker dan transacties op je filesysteem. Je telefoon werkt via het vergelijkbare Media Transfer Protocol wat betekent dat alle bestandstoegang gebaseerd is op handshaking tussen Android op je telefoon en bijvoorbeeld Explorer op je PC.
Die calls zijn niet zomaar compatibel met de gewone file-dingen. Hoe dat qua architectuur zit weet ik niet, maar dat het niet zomaar werkt is zeker.
Andere applicaties moeten dus specifiek MTP-support hebben, en dat hebben TC en Cobian dus niet.
Hoewel ik hier echt geen hout mee kan begrijp ik wel exact wat je bedoelt en is dit een super antwoord :)
ParaNoiMia schreef op zondag 12 juni 2016 @ 20:23:
En andersom gedacht ? Met een syncapp op je Android toestel de mappen naar een UNC-pad op de PC syncen ?
Dit is interessant. Aangezien ik maar 2 devices heb (een S4 mini en een S4, met nagenoeg dezelfde apps) is dat nog wel eens te overzien...

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Woohoo, vandaag pas tijd gehad om mijn op zondag geïnstalleerde appjes te proberen.

FolderSync is een aardig appje, maar ik heb het slechts even geïnstalleerd. Volgens mij heeft het te veel restricties naar wat ik wil.

MTP-Alternative is een leuke app die doet wat ik wil - en wat ParaNoiMia suggereert!
Ik krijg er een netwerkapparaat op mijn interne netwerk bij op poort 8081. Daar heb ik nu gewoon een Verkenner-snelkoppeling naartoe, en ik kan overal bij! Wel het appje laten draaien voor zolang ik ermee bezig ben, maar dat is voor mij geen probleem. Ik zal eerdaags eens even kijken of Cobian hiermee uit de voeten kan.

Bedankt!

Pagina: 1