Toon posts:

Pc start 2 seconden op, gaat weer uit, start weer op etc.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezers,

Ik heb na een desktopadvies de volgende pc laten samenstellen bij Azerty.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 198,-€ 198,-
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 81,95€ 81,95
1Cooler Master N300 (Closed)€ 38,95€ 38,95
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 50,95€ 50,95
1be quiet! Straight Power 10 400W€ 68,95€ 68,95
1Samsung 850 EVO 500GB€ 140,51€ 140,51
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 579,31

Vanochtend pc ontvangen in de doos.

Nu heb ik het probleem dat zodra ik de power aanzet, de pc probeert op te starten, ong. 2 seconden, dit niet lijkt te lukken (fans gaan wel draaien, eventjes), waarna de pc weer uit gaat, vervolgens probeert ie weer op te starten fans gaan weer eventjes draaien, lukt niet en gaat weer uit. En dit proces blijft ie herhalen...
Gek genoeg heeft de pc kort na het uitpakken het heel eventjes gedaan, uurtje, waarna hij uit viel en in dit patroon is terecht gekomen. Opstarten is te kort om in de bios te komen of signaal op de monitor te krijgen.

Alle onderdelen zijn dus nieuw.

Waar zou dit zo ineens aan kunnen liggen nadat ie toch even aan is geweest (nog geen windows, gewoon bios aan waar ik niets gewijzigd heb). ? Beetje lullig dat dit na 16.00 is gebeurd net nu de helpdesk dicht is bij Azerty vandaar hier mijn vraag. Hoop niet dat de hele boel weer terug moet, pfff.

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:12
In de BIOS de CPU-fan warning uitzetten, dat die bij (...) RPM niet doorstart.

Verwijderd

Topicstarter
timmert26 schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 16:41:
In de BIOS de CPU-fan warning uitzetten, dat die bij (...) RPM niet doorstart.
Dank voor je reactie. Maar ik kom dus niet in de bios aangezien de pc niet op kan starten....

Verwijderd

Dus je hebt het systeem kant en klaar geleverd gekregen zonder Windows installatie?
Is de behuizing verzegeld of kan je probleemloos het zijpaneel eraf halen?
Als het laatste het geval is, probeer eens met elk reepje geheugen apart.
Is de behuizing verzegeld, wacht dan tot maandag anders kan je fluiten naar garantie.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 16:47:
Dus je hebt het systeem kant en klaar geleverd gekregen zonder Windows installatie?
Is de behuizing verzegeld of kan je probleemloos het zijpaneel eraf halen?
Als het laatste het geval is, probeer eens met elk reepje geheugen apart.
Is de behuizing verzegeld, wacht dan tot maandag anders kan je fluiten naar garantie.
Dat klopt assemblage zonder windows, was net even bezig op een andere pc om windows op een usb stick te zetten.

Geen idee of de pc verzegeld is. Zie wel vrij hoge kruisschroefjes aan de achterkant, met ribbeltjes rondom....hoe ziet zo'n verzegeling eruit?

Verwijderd

Verzegeling is vaak een stickertje met in het midden een perforatierandje die breekt als je de behuizing opent.

Verwijderd

Topicstarter
heb de kast open gemaakt en even geprobeerd zonder geheugen kaartje 1 met 2 en andersom. Maakt helaas niet uit. Fan van moederbord/processor (geen idee) komt niet aan draaien toe, heel beetje beweging. Fans van kast worden wel heel eventjes gestart. Lampjes van moederbord (rondom) gaan wel heel even aan.

Moederbord probleem? Voeding? zoiets? Dit kan? terwijl hij dus wel even gedraaid heeft...uurtje bios.

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-12 23:38
Dat is gek. Ik zou aan de volgende dingen denken
- alle overbodige apparaten (videokaart, 2e hdd, cd/dvd-drives, vr-bril, whatever) loshalen indien aangesloten
- heel erg goed al je stekkers controleren met name vanaf voeding naar mobo en vanaf kast naar mobo
- handleiding mobo erbij pakken en kijken of er niet toch een mobo foutcode te ontwaren is met knipperende lampjes oid
- inderdaad ram proberen in verschillende slots

en dan begin je toch aan een hardwareprobleem te denken en wordt het ingewikkeld:

- andere voeding proberen
- batterijtje mobo vervangen (vreemd als het een nieuw mobo is)

Aangezien je hem bij Azerty hebt gekocht en dat een behoorlijk fijne shop is als ik het zo begrepen heb kan je hem geassembleerd daar op de toonbank zetten en je probleem formuleren - nadat je daarvoor een afspraak hebt gemaakt. De kans is groot dat ze hem aanpakken en het probleem voor je oplossen en evnetuele defecte hardware vervangen.

Ligt er dus maar net aan hoeveel mogelijkheden je thuis hebt om onderdelen zoals mobo te gaan vervangen om te testen en hoeveel zin je daarin hebt. Azerty kan dit oplossen.

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11 10:27

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik zou niet gaan 'klooien' heb je al contact gehad met Azerty? Anders gewoon retourneren voordat er iets defect is en ze gaan zeggen 'user abuse' oid. Speel het safe, kan je een hoop problemen schelen op een later moment.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Verwijderd

Topicstarter
Znorkus schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 18:29:
Dat is gek. Ik zou aan de volgende dingen denken
- alle overbodige apparaten (videokaart, 2e hdd, cd/dvd-drives, vr-bril, whatever) loshalen indien aangesloten
- heel erg goed al je stekkers controleren met name vanaf voeding naar mobo en vanaf kast naar mobo
- handleiding mobo erbij pakken en kijken of er niet toch een mobo foutcode te ontwaren is met knipperende lampjes oid
- inderdaad ram proberen in verschillende slots

en dan begin je toch aan een hardwareprobleem te denken en wordt het ingewikkeld:

- andere voeding proberen
- batterijtje mobo vervangen (vreemd als het een nieuw mobo is)

Aangezien je hem bij Azerty hebt gekocht en dat een behoorlijk fijne shop is als ik het zo begrepen heb kan je hem geassembleerd daar op de toonbank zetten en je probleem formuleren - nadat je daarvoor een afspraak hebt gemaakt. De kans is groot dat ze hem aanpakken en het probleem voor je oplossen en evnetuele defecte hardware vervangen.

Ligt er dus maar net aan hoeveel mogelijkheden je thuis hebt om onderdelen zoals mobo te gaan vervangen om te testen en hoeveel zin je daarin hebt. Azerty kan dit oplossen.
Dankjewel voor je uitgebreide reactie. Ik weet echter vrij weinig van pc's af, dus ik blijf er verder maar vanaf denk ik. Heb de geheugenkaartjes als enige wat geprobeerd maar dat maakt niets uit. Zal contact opnemen met Azerty per e-mail nu en maandag bellen. Woon ver van het bedrijf af dus dan zal het per post geretourneerd worden, wat een gedoe weer. Zijn nu tel. niet meer bereikbaar (na 16.00 uur, en is gebeurd om 16.08 uur...had de pc nodig dit weekend dus wel heel vervelend dit. Iig thanks.

Verwijderd

Topicstarter
prutser001 schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 18:32:
Ik zou niet gaan 'klooien' heb je al contact gehad met Azerty? Anders gewoon retourneren voordat er iets defect is en ze gaan zeggen 'user abuse' oid. Speel het safe, kan je een hoop problemen schelen op een later moment.
Hoi, inderdaad, ik weet er niets vanaf en blijf overal verder af. Zal maandag iig bellen om te horen of zij nog iets weten en hoe ik de boel kan retourneren zonder extra kosten voor mij.

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-12 23:38
Azerty kennende zullen zij dit voor je oplossen - maar wellicht iets rekenen, dat weet ik niet.

In elk geval handig om te weten is dat Azerty, als ik het me goed herinner, ook de assemblage voor je kan doen. Als je dan een complete PC besteld in onderdelen, dan koop je die service er gewoon bij, ik dacht ca 50 euro, en dan zetten zij hem voor je in elkaar. Ik weet niet of ze ook windows-installaties doen, maar dat is dan ook wel handig voor de 'leek' ;-)

Verwijderd

Topicstarter
Znorkus schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 21:36:
Azerty kennende zullen zij dit voor je oplossen - maar wellicht iets rekenen, dat weet ik niet.

In elk geval handig om te weten is dat Azerty, als ik het me goed herinner, ook de assemblage voor je kan doen. Als je dan een complete PC besteld in onderdelen, dan koop je die service er gewoon bij, ik dacht ca 50 euro, en dan zetten zij hem voor je in elkaar. Ik weet niet of ze ook windows-installaties doen, maar dat is dan ook wel handig voor de 'leek' ;-)
Hallo, thanks voor je reactie. Ik heb de pc volledig door hen in elkaar laten zetten, assemblage pakket + 1 jaar garantie (59 Euro), op de site te lezen hebben ze de pc dan ook uitgebreid getest voor verzending als onderdeel van dit pakket...dus heel vreemd, wellicht door het vervoer? Dus neem in ieder geval aan dat het mij dan niets meer gaat kosten. Krijg simpelweg een niet werkende pc thuis. Windows kan ik nog net zelf installeren, tot nu toe tenminste altijd gelukt :). Zal afwachten over hoe en wat nu, wel knap vervelend. groet!

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-11 23:06
Lijkt verdacht veel op mijn probleem.
Heb vorige maand ook een soortgelijk systeem in elkaar gezet met hetzelfde moederbord.
Deze ging vanaf dag 1 al een aantal keren opnieuw opstarten nadat je hem had aangezet.
Ik kon wel op een gegeven moment door en had Windows kunnen installeren.
Ik zette de PC niet vaak uit (wel slaapstand), totdat deze andere kuren gaf zoals toetsen die niet goed reageerden, vastlopers.
In de tussentijd wel een bios update gedaan, ander geheugen geprobeerd maar gaf hetzelfde.
Toen moest die wel een keer uit. Nog een paar keer die constante restarts gehad en daarna was het over.
Alles ging wel aan en draaien maar geen beeld, geen bios post scherm.
De gebruikelijke stappen gedaan, geheugen verwijderd, cpu gecheckt, alles uit de kast etc maar mocht niet baten. Ook geen enkele system beep te horen.
Mij leek het meest logische het moederbord, andere gehaald (msi b150 gaming m3) en geen enkel probleem meer gehad. Afsluiten en opstarten gaat gewoon goed, geen vastlopers of toetsten die niet reageren.
Ik had geen zin om alle spullen terug te sturen (toevallig ook bij Azerty gekocht).

Ik zeg niet dat dit in jouw geval ook zo is maar het om de 2 seconden restarten komt me wel heel bekend voor.
Hoop dat dat Gigabyte moederbord voor veel mensen geen probleem gaat geven want hij wordt volgens mij het meest aanbevolen bij de desktop advies thread.

[ Voor 3% gewijzigd door Tadream op 12-06-2016 08:57 ]

Verwijderd

Tadream schreef op zondag 12 juni 2016 @ 08:55:
Lijkt verdacht veel op mijn probleem.
Heb vorige maand ook een soortgelijk systeem in elkaar gezet met hetzelfde moederbord.
Deze ging vanaf dag 1 al een aantal keren opnieuw opstarten nadat je hem had aangezet.
Ik kon wel op een gegeven moment door en had Windows kunnen installeren.
Ik zette de PC niet vaak uit (wel slaapstand), totdat deze andere kuren gaf zoals toetsen die niet goed reageerden, vastlopers.
In de tussentijd wel een bios update gedaan, ander geheugen geprobeerd maar gaf hetzelfde.
Toen moest die wel een keer uit. Nog een paar keer die constante restarts gehad en daarna was het over.
Alles ging wel aan en draaien maar geen beeld, geen bios post scherm.
De gebruikelijke stappen gedaan, geheugen verwijderd, cpu gecheckt, alles uit de kast etc maar mocht niet baten. Ook geen enkele system beep te horen.
Mij leek het meest logische het moederbord, andere gehaald (msi b150 gaming m3) en geen enkel probleem meer gehad. Afsluiten en opstarten gaat gewoon goed, geen vastlopers of toetsten die niet reageren.
Ik had geen zin om alle spullen terug te sturen (toevallig ook bij Azerty gekocht).

Ik zeg niet dat dit in jouw geval ook zo is maar het om de 2 seconden restarten komt me wel heel bekend voor.
Hoop dat dat Gigabyte moederbord voor veel mensen geen probleem gaat geven want hij wordt volgens mij het meest aanbevolen bij de desktop advies thread.
Een veel voorkomend probleem is dat te snel geheugen in het Gigabyte bord geprikt wordt. 2666 MHz kan het bord helemaal niet mee overweg en met 2400 MHz is het erg kieskeurig en dat terwijl het nooit sneller gaat draaien dan 2133 op en H110, B150 en H170. Daarom bij het Gigabyte bord nooit sneller dan 2133 nemen om issues te voorkomen of het geheugen moet toevallig op de QVL staan.
In dit topic is bovenstaande overigens niet aan de orde.

• Tadream
Klopt, maar daar had ik ook rekening mee gehouden, plus voor m'n 2e setje geheugen had ik speciaal op die QVL gekeken. Maar gaf hetzelfde.
Voordeel wel nu bij het nu goedwerkende system is dat er 16GB inzit ipv 8, ook al was dat niet helemaal de planning.
Ben benieuwd wat er voor de TS'er uitkomt.

[ Voor 7% gewijzigd door Tadream op 12-06-2016 23:13 ]

• LostInNight
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-12 23:27
Ik heb hetzelfde gehad en een tweaker in dit topic geeft aan dat na het vervangen van zijn moederbord het verholpen was. Bij mij was er ook iets met het moederbord. Het moederbord was uit het niets gaan kortsluiten en werd er een chip te heet. Ik heb exact dezelfde symptomen gehad. Ik zou er niet teveel mee gaan spelen en de deskundige van Azerty dit voor je laten oplossen.

Verwijderd

Topicstarter
LostInNight schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 16:00:
Ik heb hetzelfde gehad en een tweaker in dit topic geeft aan dat na het vervangen van zijn moederbord het verholpen was. Bij mij was er ook iets met het moederbord. Het moederbord was uit het niets gaan kortsluiten en werd er een chip te heet. Ik heb exact dezelfde symptomen gehad. Ik zou er niet teveel mee gaan spelen en de deskundige van Azerty dit voor je laten oplossen.
Even een update, ik heb zelf niets gewijzigd of gedaan. Terug gestuurd, en wacht nu af wat het probleem is, zal idd wel in het moederbord zitten of voeding zoals hier aangegeven.

Groet en dank voor jullie reacties.

Probeer te onthouden dat ik hier nog de eindconclusie plaats, wel zo handig voor een ander die dit ook overkomt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2016 14:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels de pc terug. Het moederbord moest vervangen worden. Wat er precies aan mankeerde was niet duidelijk/is niet duidelijk. PC draait tot nu toe goed, hopelijk blijft dat zo...gelukkig nog wel wat garanties e.d.

Nog even aanvullend: Service van Azerty erg tevreden mee hoe dit tot nu toe allemaal is gegaan, retournering, verrekening verzendkosten etc. In lijn met de positieve reviews hier.

Groet. Hans.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2016 16:28 ]

• Tadream
Dank je voor de eindconclusie. Vaak zie je inderdaad dat als het voor iemand opgelost is dat men niet meer reageert op de thread.
Nu hebben anderen misschien hier wat aan.
Raar hoor met die moederborden.
Pagina: 1