Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn macbook pro is extreem traag geworden tijdens het video bewerken. Iedere klik of verplaatsing die ik doe kost me een aantal seconden. Ook een internet pagina openen is nu lastig.

Ik vraag me af of het zin heeft in mijn macbook een SSD kaart te plaatsen. Of ligt dit eerder aan mijn processor?

Wie helpt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JesseMacaw
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 00:41

JesseMacaw

Electronicafanaat

En welk exacte model hebben we het over? De Macbook Pro 2015 serie bevat alleen laptops mét een SSD, dus dat is niet die van jou?
Het klinkt wel als een tekortschietende processor of een vol geheugen. Heb je zelf al gekeken naar het geheugen- en processorgebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:44

nelizmastr

Goed wies kapot

We moeten inderdaad wel even het model weten. Voor hetzelfde geld is het een oud beestje met Core2Duo.

En met welk programma bewerk jij? Adobe Premiere draait niet lekker op pre-2011 modellen meer, dus dat raad ik af. Final Cut zou nog goed moeten gaan mits je niet met bestanden van meerdere gigabytes werkt waar je doorheen wil scrollen. Dan hoop ik niet dat je nog op een SATA niet-retina model werkt want dan kan je het helaas vergeten.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Sorry vergeten te vermelden: Dit gaat om een Pro uit 2009 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2016 @ 12:34:
Hi,

Sorry vergeten te vermelden: Dit gaat om een Pro uit 2009 ;)
Tja, dat verklaart een hoop. Daar zou ik geen HD video op bewerken dat meer is dan 720p. Daar is het beestje niet meer geschikt voor. En gebruik je nou Premiere of Final Cut?

Als je videobewerking serieus neemt zou ik richting een 15" quad core macbook pro gaan kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 00:02
Heb je al naar je RAM verbruik gekeken? Ik had dit soort problemen toen ik 4K materiaal op m'n laptop wou bewerken. Taakbeheer (Windows laptop) gaf aan dat het RAM geheugen continu tegen de max. van 8GB aanzat terwijl het processorgebruik ver onder de 100% bleef. Hierdoor bleef het beeld ook bij iedere beweging hangen. Na het RAM geheugen te hebben vervangen voor 16GB waren de problemen opgelost.

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

AdmiralSnipe schreef op zondag 12 juni 2016 @ 13:10:
Heb je al naar je RAM verbruik gekeken? Ik had dit soort problemen toen ik 4K materiaal op m'n laptop wou bewerken. Taakbeheer (Windows laptop) gaf aan dat het RAM geheugen continu tegen de max. van 8GB aanzat terwijl het processorgebruik ver onder de 100% bleef. Hierdoor bleef het beeld ook bij iedere beweging hangen. Na het RAM geheugen te hebben vervangen voor 16GB waren de problemen opgelost.
Maar: dit is een 2009, Core 2 Duo Macbook Pro. Waarschijnlijk met 4GB RAM. Upgraden naar 8 gaat het niet supersnel maken. Met een SSD erbij allicht, maar meer dan 720p zou ik me niet aan branden op een Core2 Duo. 4K is überhaupt onmogelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 00:02
nelizmastr schreef op zondag 12 juni 2016 @ 13:51:
[...]

Maar: dit is een 2009, Core 2 Duo Macbook Pro. Waarschijnlijk met 4GB RAM. Upgraden naar 8 gaat het niet supersnel maken. Met een SSD erbij allicht, maar meer dan 720p zou ik me niet aan branden op een Core2 Duo. 4K is überhaupt onmogelijk :)
Klopt, maar TS vroeg zich af waar het aan lag dat alles zo traag is, dan is het wel handig om verschillende dingen na te gaan. Je kunt er wel een SSD in gooien maar als het hier niet aan blijkt te liggen is het zonde van het geld.

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

AdmiralSnipe schreef op zondag 12 juni 2016 @ 14:16:
[...]

Klopt, maar TS vroeg zich af waar het aan lag dat alles zo traag is, dan is het wel handig om verschillende dingen na te gaan. Je kunt er wel een SSD in gooien maar als het hier niet aan blijkt te liggen is het zonde van het geld.
Klopt. Ik heb de nodige ervaring met videobewerking en ik kan met zekerheid zeggen dat je voor full hd video minimaal een 2011 13" model wil hebben. Daarnaast inderdaad met 8GB RAM, SSD is niet per se nodig. Is het 720p dan moet het wel kunnen op een Core2. 4K alleen op quad core 15".

Final Cut werkt het beste, premiere is over de gehele linie vrij sloom op MacBooks.

[ Voor 6% gewijzigd door nelizmastr op 12-06-2016 14:33 ]

Pagina: 1