Ik ben onlangs begonnen met het boek Netwerk beheer met windows server 2012 van Jan Smeets.
Ondertussen ben ik bij hoofdstuk 3 en alles ging aardig goed.
Ik heb via virtual box 2 servers draaien die die gezamenlijk foutolerant zijn.
Nu heb ik op de eerste server (PFSV1) de optie replication veranderd naarto all domain controllers in this domainn, als ik server PFSV2 opstart en via tools>DNS wil kijken of deze daar zijn aangepast geeft hij aan..
Connect to DNS server als ik kies voor this computer of wil connecten met PFSV1 werkt het niet.
als ik wil connecten met domain poliforma.nl geeft hij aan acces denied,
als ik wil conntecten met poliforma geeft hij aan dat server is unavailable
ik log wel in als adminstrator op het netwerk poliforma\administrator (het opstarten van de server duurt vrij lang)
ik kan ook pingen van de ene server naar de andere.
Ik weet niet hoe ik het beter kan omschrijven..
Vandaag heb ik wel ene upgrade van windows 8.1 naar windows 10 op mijn laptop gedaan, heeft dat enige invloed op de server? Naar mijn mening niet.
wat kan ik doen om het probleem op te lossen.
Ondertussen ben ik bij hoofdstuk 3 en alles ging aardig goed.
Ik heb via virtual box 2 servers draaien die die gezamenlijk foutolerant zijn.
Nu heb ik op de eerste server (PFSV1) de optie replication veranderd naarto all domain controllers in this domainn, als ik server PFSV2 opstart en via tools>DNS wil kijken of deze daar zijn aangepast geeft hij aan..
Connect to DNS server als ik kies voor this computer of wil connecten met PFSV1 werkt het niet.
als ik wil connecten met domain poliforma.nl geeft hij aan acces denied,
als ik wil conntecten met poliforma geeft hij aan dat server is unavailable
ik log wel in als adminstrator op het netwerk poliforma\administrator (het opstarten van de server duurt vrij lang)
ik kan ook pingen van de ene server naar de andere.
Ik weet niet hoe ik het beter kan omschrijven..
Vandaag heb ik wel ene upgrade van windows 8.1 naar windows 10 op mijn laptop gedaan, heeft dat enige invloed op de server? Naar mijn mening niet.
wat kan ik doen om het probleem op te lossen.