Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schilpad2
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-05-2023
Ik ben een amateur op het fotografie gebied, maar hou mij de laatste tijd er meer mee bezig en wil mij ook meer hierin verdiepen.

Ik weet eigenlijk niet welk soort camera ik moet nemen aangezien ik verschillende reactie's krijg op mijn vragen ( in de winkels).

Ik heb gekeken voor een DSLR of een compact camera.

De camera's die mij toe werden aangeraden waren de volgende :

DSLR -

Nikon 3300 http://tweakers.net/price...f-35-56g-vr-ii-zwart.html
Nikon 5300 http://tweakers.net/price...f-35-56g-vr-ii-zwart.html

Compact -

Sony DSC-RX10 http://tweakers.net/price.../sony-dsc-rx10-zwart.html
Panasonic Lumix DMC-FZ1000 http://tweakers.net/price...mix-dmc-fz1000-zwart.html

Dit is wat ik aangeraden kreeg van verschillende winkels, zoals je al kan zien ziet er grof prijs verschil tussen de camera's. Ik heb zelf ook rond gekeken, maar het aanbod is zo gigantisch groot dat ik zelf niet kan oordelen wat handig is voor mij.

Eigenlijk wil ik aan het begin alleen maar leuke foto's maken van mijn vakanties of uitjes weg. Landschappen lijkt mij hartstikke leuk om te fotograferen, maar wil hier wel de juiste camera voor hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is je budget?
Moet het nog een beetje compact zijn of vind je niet erg om met een DSLR te lopen?
Heb je ook nog eisen aan het zoombereik?

Nu wat weinig informatie om een goed advies te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schilpad2
Ik vind het geen probleem om met een grote camera te lopen.

Ik zat meer tussen de 500-600 of is dit niet redelijk?

Ik hoef niet een extreem zoombereik.

Sorry voor de weinig info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind je het erg om verschillende lenzen mee te nemen op vakantie en tijdens jouw uitjes? Als je het niet erg vind om met een grote camera en 2 lenzen te lopen zou ik je aanraden om sowieso voor een DSLR te gaan.