Vraag

• Oscar Whiskey
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 25-11-2024
Allen

Ik lees verschillende antwoorden en zelfs meningen dus ik raak nogal verward...

Concreet, kan een Intel NUC box DTS, DTS-HD, DD, en DD TrueHD via HDMI doorgeven naar een AV receiver?
En kan een Intel NUC box deze formaten zelf decoden (met bijv. Kodi) en downmixen naar 2.0 en via HDMI doorgeven aan een TV?

Beste antwoord (via Oscar Whiskey op 12-06-2016 12:42)

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Is ook mogelijk om die tussenstap over te slaan, je kunt ervoor kiezen om het geluid vanuit je TV te laten horen. Dat het dan allemaal zowat hetzelfde zal klinken is dan begrijpelijk denk ik. Maar het gaat erom dat je het geluid ook te horen krijgt indien het media voorzien is van een DTS(HD) geluid spoor bedoel je dan? Ook geen probleem, als je de instellingen voor je geluid maar goed hebt ingesteld. Voor Kodi bijvoorbeeld, niet aanvinken wat je TV niet kan laten horen.

Testing, one, two ...

Alle reacties

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Er is niet "een NUC", er zijn diverse modellen, waarbij met het ene model meer mogelijk is dan met het andere. Je zult dus ietsje specifieker moeten zijn met je vraagstelling.

Testing, one, two ...

• Oscar Whiskey

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01-2025
Volgens mij kunnen ze dat allemaal en ben je in de war met hardware acceleratie van videoformaten (X264/h265). Software matig sowieso en voor audio is dat absoluut geen probleem qua CPU kracht.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ToFast schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 14:37:
Volgens mij kunnen ze dat allemaal en ben je in de war met hardware acceleratie van videoformaten (X264/h265). Software matig sowieso en voor audio is dat absoluut geen probleem qua CPU kracht.
Nee, er zijn er een paar bij waarbij Intel heeft gekozen om er geen ondersteuning voor te bieden, maar dat zijn maar enkele modellen. Toch is het een stuk helderder om direct een bepaald type aan te geven, dan kan er achteraf ook geen reactie meer komen als van "oh dat model NUC, nee die kan het inderdaad niet".
Staat keurig bij de specificaties vermeld, die kan het wel.

[ Voor 19% gewijzigd door hardware-lover op 11-06-2016 14:45 ]

Testing, one, two ...

• Oscar Whiskey
OK helder, het is dus type specifiek. Het hangt vermoedelijk af van de audio chipset/audio kaart, correct?

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Oscar Whiskey schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 14:44:
OK helder, het is dus type specifiek. Het hangt vermoedelijk af van de audio chipset/audio kaart, correct?
En juiste drivers en codecs, afhankelijk van welke afspeel Media software wordt gebruikt, maar theoretisch is het geen probleem. Om de audio formaten werkelijk zo te laten horen zoals ze bedoelt zijn, dient er aan de NUC ook nog wel een apparaat (receiver) te hangen om het te kunnen laten horen.

Testing, one, two ...

• Oscar Whiskey
Ja begrijp ik, helemaal mee eens. DTS komt natuurlijk nooit to zijn recht op 2.0 blaat speakertjes van een TV. Maar, om de investering in een AVR + 5.1 set of 2.1 soundbar set uit te stellen is het voor mij een belangrijk punt dat de HTPC tot die tijd het geluid kan laten afspelen op de TV, zonder dat ik zelf eerst het bestand moet gaan hercoderen naar een simpeler audio formaat.

Acties:
  • Beste antwoord

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Is ook mogelijk om die tussenstap over te slaan, je kunt ervoor kiezen om het geluid vanuit je TV te laten horen. Dat het dan allemaal zowat hetzelfde zal klinken is dan begrijpelijk denk ik. Maar het gaat erom dat je het geluid ook te horen krijgt indien het media voorzien is van een DTS(HD) geluid spoor bedoel je dan? Ook geen probleem, als je de instellingen voor je geluid maar goed hebt ingesteld. Voor Kodi bijvoorbeeld, niet aanvinken wat je TV niet kan laten horen.

Testing, one, two ...

• Oscar Whiskey
Dat is precies wat ik bedoel ja. Ik kan Kodi vertellen dat hij DTS-HD bijv. gewoon als 2 kanaals PCM naar mijn TV moet sturen. Maar dat was dus mijn vraag, ook al heb ik iets als Kodi, kan mijn hardware dat dan :)
Pagina: 1