Toon posts:

alle hardware aan als je je bak aanzet??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey!

Ik heb hier een creative speakersetje ( :) ) en heb geen zin om die iedere keer aan/uit te zetten als ik de pc aanzet, want die woofer staat nogal ongelukkig om bij de 8erkant te komen.

Kan je nou ook 220V schakelen met je ATX bak??
Heeft iemand dit??

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-03 09:38
je kan master/slave stopcontacten kopen. als je het master apparaat aanzet gaan alle andere stopcontacten die er op zitten vanzelf mee aan. kost wel wat, das het nadeel

Maak je eigen poll

Verwijderd

ik gebruik hier gewoon een grote stekkerdoos van APC voor

• Tupolev
  • Laatst online: 20-08 15:10
Hoe bedoel je? Ik heb wel mijn monitor op mijn voeding aangesloten omdat hier een 230V uitgang opzit. Maar deze doet het ook als de PC uitstaat dus dat is niet echt een oplossing.

Er bestaat wel een stekkerdoos die als je, je PC aanzet, alle hierop aangeloten apparaten ook aanzet. Daarvoor moet je effe zoeken op www.lenco.de

edit:

Kijk hier maar eens http://www.lenco.de/mm/multimedia.html
en dan moet je de MPS-95141 hebben

Engineering

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:43

Sjaak_Afhaak

Bleh!

je kunt beter een stekkerdoos met aan/uit knop kopen. werkt ook goed.

Hier staat tekst

Verwijderd

Topicstarter
maar met ATX is er dus niet meer zoiets mogelijk als je met AT altijd kon doen: alle apparaten aan die uitgang.
En als die boxenset nou gewoon 12V zuipt, kan ik em dan op een nette manier aan de voeding hangen, is daar een standaard voor??

• beerns
  • Laatst online: 30-07 18:40

beerns

it is I, Leclerc

koop toch gewoon een Surge Arrest van apc. Ben je in een keer klaar en je bent tevens beveiligt tegen piekstroom en onweer.

Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....

Verwijderd

Op maandag 25 juni 2001 16:07 schreef beerns het volgende:
koop toch gewoon een Surge Arrest van apc. Ben je in een keer klaar en je bent tevens beveiligt tegen piekstroom en onweer.
piekstroom oke, maar onweer zeker weten :'( niet

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Gewoon een stekkerblok met overspanningsbeveiliging (ja ik speel scrabble ;) )kost ke 2 tientjes ofzo, kun je ook alles in 1 keer aanzetten.

• LeonT
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op maandag 25 juni 2001 16:45 schreef KillerAce_NL het volgende:
Gewoon een stekkerblok met overspanningsbeveiliging (ja ik speel scrabble ;) )kost ke 2 tientjes ofzo, kun je ook alles in 1 keer aanzetten.
[/offtopic]
Hoeveel letters pak je dan wel niet met scrabble :? >:) :o :D ;)
[offtopic]

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Dit heb ik gebouwd voor m'n waterpomp. Heel eenvoudig, je koopt een relais die je op 12V aansluit. Als je bord stroom heeft schakelt de relais aan. Hiermee kan je 220V schakelen, die ik heb gaat tot 10 Ampere. Je pakt een ader uit een kabel (naar bijv. een stekkerdoos) en die sluit je op het relais aan. Done ! Wel uitkijken met 220 he !

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

bij Conrad hebben ze zo'n master slave gebeuren werk super relaxed pc uit alles uit echt top en als ik me niet vergis nog geen 5 tientjes

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 juni 2001 16:07 schreef beerns het volgende:
onweer knalt als het goed aankomt zonder moeite vol door alles heen :(

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 juni 2001 16:54 schreef FreeRider het volgende:
Dit heb ik gebouwd voor m'n waterpomp. Heel eenvoudig, je koopt een relais die je op 12V aansluit. Als je bord stroom heeft schakelt de relais aan. Hiermee kan je 220V schakelen, die ik heb gaat tot 10 Ampere. Je pakt een ader uit een kabel (naar bijv. een stekkerdoos) en die sluit je op het relais aan. Done ! Wel uitkijken met 220 he !
ja ok, ik heb t al es gevoeld :'(
maargoed, relais kan heel goed dus...
Maar ik zit nu 8er die bak, en ik zie dat die boxjes op 12V DC draaien, kan ik em dan niet gewon direct op de PSU doen??

• Fox-Web
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2024
Op maandag 25 juni 2001 16:54 schreef FreeRider het volgende:
En dan de aarde draad te pakken hebben |:(

Eat right. Stay fit. Die anyway.

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Ja, je kan die boxjes ook van de PC voeding halen (als ze niet teveel stroom trekken).

Ik heb een relais die in een voet zit, en die voet zit weer in m'n kast geschroefd. Als voeding heb ik een voedingssplitter verbouwd (van een Live!drive) Dit is een voedingskabeltje die je tussen je voeding en een apparaat kan zetten, waar dus een extra FDD stekkertje uitkomt. Van de 4 kabeltjes hiernaartoe heb ik de gele en de zwarte daarnaast gebruikt. (12V). De rest heb ik weggeknipt. Die voeden de relais (dus als je je PC aanzet hoor je "TIK" en schakelt de relais in. Aan de geschakelde zijde zet je dus de fase of de nul (geen AARDE !! ;) ) die naar je stekkerdoos gaat.

Concrete Loop Watercooling

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:19

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Ik heb een Solid State Relais gebruikt, dit is een electronisch relais die de laatste tijd erg goedkoop zijn.

De aanstuuring is niets anders dan een LED dus gewoon simpel een USB connector gebruikt om de geschakelde 5v af te tappen, dus geen rare kabels uit de PC laten komen :)

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• BOOTZ
  • Laatst online: 17-03 09:38
Op maandag 25 juni 2001 16:45 schreef KillerAce_NL het volgende:
nee kan goedkoper hoor: stekkerblok (7 stekkers) voor 6,95 en overspanningsbeveiliging (phew lang woord) voor 7,50
werkt prima

Maak je eigen poll

Pagina: 1