Acties:
  • 0 Henk 'm!

LootBoxSurvivor

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Ben op zoek naar een nieuwe videokaart, de huidige is kapot. Ik game eigenlijk op de standaardwaarden dat is 1080x1920, 4k is niet een droom maar ik zal wel misschien eens omhoog willen met resolutie. De videokaart die ik dan kopen ga is ook een beetje om future proof te zijn, maar het zijn klauwen met geld eigenlijk ik bedoel een 4k monitor is mega duur, en dan nog zo'n videokaart. Wellicht dat ik rond kerstmis naar Ultra HD move. De vraag is dus is een GTX 1070 of een GTX 1080 beter eigenlijk?

Wat is je budget?
700 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee zolang het maar een betrouwbaar goed merk is..

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Intel I5 6600K (skylake)
16 GB DDR4 ram, 1072 MHZ
Z170 ASUS PRO GAMING
Nu een GTX 670 van Asus
BENQ GL2450H op het moment.
En dat is het wel een beetje.

Mijn videokaart is op het moment aan het sterven, en de gtx 1070 heeft een zeer aangename prijs, echter ben ik in twijfel of die prijzen nu echt hoog worden gehouden door webshops en gaan zaken en hoelang dat zal duren. Ik ga op zich op vakantie over een week, dus dan heb ik een paar dagen dat ik weg ben, zou vervelend zijn als ik terugkom en ze zijn nog duurder.. De founders edition zou duurder moeten zijn dan de andere kaarten, maar een MSI Gaming kost fors meer bijvoorbeeld. Sommige webshops hanteren prijzen van in de 700-800 euro ergens.

Mijn vraag is dus: Zullen de prijzen zakken en zo ja wat kan ik het beste doen, zo nee kan ik dan gewoon beter voor een 1070 gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Natuurlijk gaan de prijzen zakken. Maar als je lang genoeg wacht stijgen ze ook weer vanwege slechte verkrijgbaarheid / nieuwe generaties :). Als je het allemaal zo duur vind, vooral voor een 1070 gaan. Een 1080 heeft al moeite met 4k om 60fps in games te houden (hoogste settings) dus daarvoor hoef je het niet te doen.

Gewoon nog een paar weken wachten totdat de kop eraf is. En anders heb je nog de optie om 2e hands een 980ti voor een lagere prijs te halen. Snel zat voor 1080p

[ Voor 12% gewijzigd door ToFast op 11-06-2016 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
ToFast schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 14:34:
Natuurlijk gaan de prijzen zakken.
Waarom?

Voor zoiets kijk ik graag naar de geschiedenis. Bijv de GTX970. Die kwam uit in oktober 2014 en kostte bij de introductie 340 euro. Een jaartje later was die gestegen naar 375 om vervolgens weer naar de 330 te kabbelen.

Maar voor de 1070/1080 gaat dat anders lopen denk je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Logico
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09-09 22:30
Reepje schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 15:55:
[...]

Waarom?

Voor zoiets kijk ik graag naar de geschiedenis. Bijv de GTX970. Die kwam uit in oktober 2014 en kostte bij de introductie 340 euro. Een jaartje later was die gestegen naar 375 om vervolgens weer naar de 330 te kabbelen.

Maar voor de 1070/1080 gaat dat anders lopen denk je?
Dat had meer te maken met de dollarkoers:

Afbeeldingslocatie: http://s33.postimg.org/ayodp12e7/eurodollar.png

De prijs in dollars is daarom wat betrouwbaarder, zie deze website voor het prijsverloop. De gemiddelde prijs verandert weinig, maar je ziet dat de bandbreedte wel een stuk naar beneden bijgesteld wordt en er dus geleidelijk steeds meer goedkopere exemplaren op de markt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NullBy7e
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 25-07 10:27
MSI GTX 1070 heb ik net besteld bij Alternate (is op voorraad!).
De 1080 is me net iets te duur haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smeldor
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:50
Ik zie de 1070 nog wel zakken naar 450 euro, lager zal het toch niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devrim
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-09 15:50
Als we het hebben over prijsverlagingen mbt de 1070 over wat voor tijdsperiode hebben we het dan?

1 week, 1 maand, 3 maanden, half jaar? Of is dat eigenlijk totaal niet in te schatten?

Zit er aan te denken een mooie 1070 van Zotac of Inno3D te halen (beide 3 fans en overgeclocked)
pricewatch: Zotac GeForce GTX 1070 AMP Extreme 8GB
pricewatch: Inno3D iChill GeForce GTX 1070 X4 8GB

Ik heb momenteel een GTX680 die duidelijk aan vervanging toe is. Als de 1070 binnen een paar weken met 50-70 euro daalt wacht ik wel even, hebben het over een paar maanden is dat het mij niet echt waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-09 22:34
Ik denk niet dat je de eerste tijd een prijsverlaging moet verwachten. De GTX 970 was goedkoper en werd ook goedkoper gehouden door de concurrentie van de R9 290. Nu heeft AMD niets tegenover de GTX 1070 staan (daarvoor is het wachten op Vega), dus er is weinig reden om een lagere prijs te hanteren, behalve misschien een dalende vraag, maar momenteel is de vraag nog wel groter dan het aanbod.

Dus ik zou me er maar bij neerleggen dat €450-500 de prijs is voor een GTX1070 de komende maanden en meer dan €600 voor een GTX1080, ook al betaal je dan in mijn ogen minimaal €100 teveel. Er zijn mijns inziens 2 zaken die de prijs van een GPU bepalen (behalve dan de concurrentiekracht): die size en R&D, qua materialen kost een GPU weinig tot niets. Grotere die sizes zijn moeilijker te maken, maar GP104 is kleiner dan GM204, niet zo bijzonder moeilijk te maken dus (behalve dat het een eerste generatie is voor dit productieproces, dus laten we zeggen ongeveer even moeilijk of iets moeilijker). En verder zijn er niet echt spannende nieuwigheden aan de Pascal GPU's die nu beschikbaar zijn, het is vooral een doorontwikkeling van Maxwell 2 maar dan op een kleinere schaal zodat hogere kloksnelheden mogelijk zijn. Er wordt nog steeds GDDR5 gebruikt, etc. Nvidia heeft even de luxe te kunnen vragen wat ze willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 20:12

Nemesizz

Untouchable

MacPoedel schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 10:51:
. Nvidia heeft even de luxe te kunnen vragen wat ze willen.
Vraag ik me af, krijg nVidia echt dat geld, of blijft (wat ik eerder vermoed) de hoge meerprijs gewoon bij de verkoper (shop) hangen?

Het is een gevalletje vraag en aanbod, maar ik denk dat nVidia gewoon een vaste prijs krijgt en dat shops metname nu de meeste winst binnen strijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devrim
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-09 15:50
MacPoedel schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 10:51:
Ik denk niet dat je de eerste tijd een prijsverlaging moet verwachten. De GTX 970 was goedkoper en werd ook goedkoper gehouden door de concurrentie van de R9 290. Nu heeft AMD niets tegenover de GTX 1070 staan (daarvoor is het wachten op Vega), dus er is weinig reden om een lagere prijs te hanteren, behalve misschien een dalende vraag, maar momenteel is de vraag nog wel groter dan het aanbod.

Dus ik zou me er maar bij neerleggen dat €450-500 de prijs is voor een GTX1070 de komende maanden en meer dan €600 voor een GTX1080, ook al betaal je dan in mijn ogen minimaal €100 teveel. Er zijn mijns inziens 2 zaken die de prijs van een GPU bepalen (behalve dan de concurrentiekracht): die size en R&D, qua materialen kost een GPU weinig tot niets. Grotere die sizes zijn moeilijker te maken, maar GP104 is kleiner dan GM204, niet zo bijzonder moeilijk te maken dus (behalve dat het een eerste generatie is voor dit productieproces, dus laten we zeggen ongeveer even moeilijk of iets moeilijker). En verder zijn er niet echt spannende nieuwigheden aan de Pascal GPU's die nu beschikbaar zijn, het is vooral een doorontwikkeling van Maxwell 2 maar dan op een kleinere schaal zodat hogere kloksnelheden mogelijk zijn. Er wordt nog steeds GDDR5 gebruikt, etc. Nvidia heeft even de luxe te kunnen vragen wat ze willen.
Hmm duidelijk, ik heb de Gigabyte G1 versie besteld, hopelijk geen last van coil whine, ben benieuwd, heb momenteel een GTX680, die komt net wat kracht tekort voor 1080P, kan niet wachten :).
Pagina: 1