Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke Generaal
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 25-07-2024
Hoi, ik ben nieuw bij tweakers.

Ik heb twee weken geleden een Macbook Pro 13" retina 2015 gekocht. Ik ben er verbaasd van hoe geweldig het product is. Geen minpunten of iets in die richting. Ik heb mijn laptop vrijwel altijd op mijn bureau staan, zodat er zo weinig mogelijk mee kan gebeuren.
Echter ben ik gister ook achter mijn macbook gaan zitten. Ik heb lekker gewerkt en genoten van de dag. Na het avond eten kwam ik terug en zag ik na enige tijd 3 kleine barsten in mijn scherm. Ik zou dus echt niet weten wat de oorzaak hiervan kan zijn. Misschien door de druk op het scherm?
Ik ben gaan slapen en werd vandaag wakker. En ben eens wat beter gaan kijken naar de barst. Maar na een tijdje begon ik lichte grijze horizontale lijnen op mijn scherm op te merken. Vandaag dat ik een topic schrijf. Heeft iemand enig idee of tips?

Alvast bedankt!

Afbeeldingslocatie: http://i1098.photobucket.com/albums/g366/Kay_Smits/IMG_20160611_100856938_zpskxcufhlz.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1098.photobucket.com/albums/g366/Kay_Smits/IMG_20160611_100951426_zpsom0n1i6l.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1098.photobucket.com/albums/g366/Kay_Smits/IMG_20160611_133723_zpsjwbdrt5g.jpg
je ziet de lijnen niet heel erg goed op de foto, maar ze zijn vrij goed te zien op mijn scherm.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben je al eens langs de winkel van aankoop gegaan?
Je hebt hem nog niet laten vallen op de linker hoek? Als daar geen gebruikssporen te zien zijn (of in het algemeen op de macbook) maak je misschien wel kans op een kosteloze vervanging.
Zeker en vast voor de strepen op je scherm.
Als ze echter bij herstel constateren dat het door gebruikersschade is dat je die barsten hebt dan kan je weinig doen en gaan ze ook niet het scherm vervangen door evt. horizontale strepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 13:43:
Je hebt hem nog niet laten vallen op de linker hoek? Als daar geen gebruikssporen te zien zijn (of in het algemeen op de macbook) maak je misschien wel kans op een kosteloze vervanging reparatie.
Een consument moet de verkoper eerst in staat stellen om een deugdelijk product te leveren. Mocht dit in eerste instantie niet het geval zijn in dan heeft de verkoper in ieder geval de verplichting om zich daarvoor in te spannen. Een reparatie behoort ook tot de mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke Generaal
Nee, ik heb hem niet laten vallen, want hij staat altijd op mijn bureau. Ik zie ook echt alleen die drie barsten in de hoek van het scherm. Geen deuken of beschadigingen buiten de barsten om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekke Generaal
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 13:43:
Je hebt hem nog niet laten vallen op de linker hoek? Als daar geen gebruikssporen te zien zijn (of in het algemeen op de macbook) maak je misschien wel kans op een kosteloze vervanging.
Zeker en vast voor de strepen op je scherm.
Als ze echter bij herstel constateren dat het door gebruikersschade is dat je die barsten hebt dan kan je weinig doen en gaan ze ook niet het scherm vervangen door evt. horizontale strepen.
Ik heb hem besteld via de website van apple. Ik kan met mijn laptop naar elke macstore gaan in Nederland neem ik aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

sypie schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 13:47:
[...]
Een consument moet de verkoper eerst in staat stellen om een deugdelijk product te leveren. Mocht dit in eerste instantie niet het geval zijn in dan heeft de verkoper in ieder geval de verplichting om zich daarvoor in te spannen. Een reparatie behoort ook tot de mogelijkheden.
Klopt, maar tenzij dat hij zo uit de doos is gekomen is dit natuurlijk een perfect voorbeeld van mogelijke gebruikssporen.
De fabrikant zal bij zo'n schade steeds proberen om de consument te laten opdraaien voor de kosten. Jij kan dan makkelijk het tegendeel bewijzen door te wijzen op geen externe schade op het toestel. Dan zijn je kansen veel groter om gewoon een reparatie onder garantie te krijgen. (en gezien de foto's lijkt het dat inderdaad ook te zijn). Apple heeft dan eigenlijk geen enkele reden om het op de consument te steken. Het kan dan bv komen door interne druk op het scherm die pas bij gebruik barstjes veroorzaakt.

Mocht de TS wél externe schade op het toestel hebben is dat natuurlijk niet het geval. Het is dat, dat ik probeerde te verduidelijken.

En je kan inderdaad bij alle resellers terecht. Evt. kan je eerst eens bellen met Apple en dan gaan ze je waarschijnlijk een winkel adviseren met hersteldienst.
De reseller zal vervolgens bij Apple garantie claimen en de herstelling (laten) uitvoeren.

(bron: ik werk zelf in een APR en weet hoe Apple omgaat met zo'n schade).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:40

MsG

Forumzwerver

Heb je wellicht de volle zon er aldoor op gehad? Vervelend dit, want dit wordt sowieso een heel gesteggel met de verkoper, die het heel gauw als gebruikersschade gaat zien. Heb je een rechtsbijstand verzekering?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppernerd
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13-09 18:40
Afspraak maken en langs de Apple store gaan als dat mogelijk is. Heel vreemd dat het scherm zomaar barst. Maar als er geen externe schade in die hoek te zien is (val of stoot schade), dan sta je best sterk in je schoenen. In de meeste gevallen doet Apple daar best makkelijk over.
Pagina: 1