Op dinsdag 26 juni 2001 15:10 schreef FCA het volgende:
De waarde van een mens bestaat niet, want als er geen vraag en aanbod is, is er ook geen prijs.
Ai...of je het leuk vindt of niet, er is wel degelijk mensenhandel. Er is vraag en aanbod. Soms eenvoudig: Mijn baas wil dat er werk gedaan wordt en heeft daar geld voor over. Ik lever het werk en krijg het geld. Als hij veel goedkoper uit kan zal hij dat niet nalaten.
Of wat denk je van Poolse bruiden die naar het westen komen?
Maar kan nog grover. Als je het echt wilt kan ik je wel een vrouw leveren. Ik meen dat de prijs (In Azie) zo rond de 1000 piek ligt. Maar dan heb je ook een redelijke en ze is volledig je eigendom. Wil je een maagd, dan loopt de prijs snel op. Maar ook mannen en kinderen zijn leverbaar.
Het laten vermoorden van mensen is nog veel goedkoper. Ik heb ooit eens gelezen dat in Cambodia een handgranaat 2.50 kost. En een vent die hem gooit daar waar jij hem hebben wilt rekent er 1.50 voor.
Pas als je een markt opzet voor medische hulp met als motto: de hoogste bieder wint, dan krijg je een prijs voor die hulp.
Dat is ook al het geval. In de VS is het normaal. En in Azie ook. Maar ook in Nederland. Je denkt toch zeker niet dat als iemand 50 miljoen op de bank heeft. En zijn nieren geven het op, dat hij dan op de wachtlijst gaat staan he? Laat me eens raden...heel 'per ongeluk' kan het in India voor 40.000 gulden geregeld worden.
Leuk zijn deze dingen niet, maar wel bittere realiteit.