Aangezien dit 8 poorts 10/100Mbits switchje maar rond de FL 200,- wilde ik weten of dit wel een goed switchje is met name de snelheid en stabielliteit van het ontstane netwerk.
Ik gebruik hem al een maand of 4 zonder problemen. 8,5 MB/s haal ik makkelijk. Ik heb alleen geen idee wat er gebeurt als je 8 clients zeer druk met elkaar laat babbelen over 100 MBit Full Duplex
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.
Anoniem: 13874
Yep ik heb hem hier ook in het netwerk hangen en ik ben er ook heel tevreden over.
Het is nogal een dynamisch netwerk (veel laptops (met verschillende kaartjes)) en heb nooit problemen ermee (ook niet qua performance)
Het is nogal een dynamisch netwerk (veel laptops (met verschillende kaartjes)) en heb nooit problemen ermee (ook niet qua performance)
Anoniem: 13339
Net wat de anderen zeggen: Doet het goed voor wat ik ermee doe.
Maar ik heb verder ook geen drukke belasting voor dat ding...
Maar ik heb verder ook geen drukke belasting voor dat ding...
Anoniem: 4632
Mag ik een andere switch aanraden ?
Ik gebruik een Unex-tech NexSwitch SD080s.
Het is een 8 poorter en een echte switch.
Elke poort kan onafhankelijk van elkaar 100 of 10 mbit zit , Full duplex of halfduplex.
De 9e poort is de uplink poort (je kan poort 8 dan niet gebruiken).
De backplane heeft een max.capaciteit van 1.6Gigabit p.sec. waardoor elke poort tegelijkertijd op 100mbit/full-duplex kan draaien (=200 mbit in totaal op een poort) zonder dat de backplane verzadigd raakt en de performance dus ook niet in mekaar flikkert als iedereen begint te lurken tegelijkertijd.
Als je de specs. en marketing gezwam opzij legt en kijkt naar wat ie in de praktijk doet:
Op Clan Lan-game events waarbij ik en 7 andere bloedbroeders aan het raggen zijn blijft dit ding lopen als een trein. Hele directories e.d. worden over en weer geknald zonder dat dit switch'je er ook maar van onder de indruk raakt.
* Anoniem: 4632 is errug tervree over deze aankoop
Ik heb em voor 299 piek in een of andere vage hut hier in Veenendaal gekocht (de Hupra
).
Ik besef dat het 100 piek meer is dan je in gedachte had maar het is de poen waard.
* Anoniem: 4632 viel op dat deze switch qua behuizing erg lijkt op Sitecom hubs enz. Wie zou wie z'n spullen in wiens fabriek laten maken...
Het is een 8 poorter en een echte switch.
Elke poort kan onafhankelijk van elkaar 100 of 10 mbit zit , Full duplex of halfduplex.
De 9e poort is de uplink poort (je kan poort 8 dan niet gebruiken).
De backplane heeft een max.capaciteit van 1.6Gigabit p.sec. waardoor elke poort tegelijkertijd op 100mbit/full-duplex kan draaien (=200 mbit in totaal op een poort) zonder dat de backplane verzadigd raakt en de performance dus ook niet in mekaar flikkert als iedereen begint te lurken tegelijkertijd.
Als je de specs. en marketing gezwam opzij legt en kijkt naar wat ie in de praktijk doet:
Op Clan Lan-game events waarbij ik en 7 andere bloedbroeders aan het raggen zijn blijft dit ding lopen als een trein. Hele directories e.d. worden over en weer geknald zonder dat dit switch'je er ook maar van onder de indruk raakt.
* Anoniem: 4632 is errug tervree over deze aankoop
Ik heb em voor 299 piek in een of andere vage hut hier in Veenendaal gekocht (de Hupra

Ik besef dat het 100 piek meer is dan je in gedachte had maar het is de poen waard.
* Anoniem: 4632 viel op dat deze switch qua behuizing erg lijkt op Sitecom hubs enz. Wie zou wie z'n spullen in wiens fabriek laten maken...
Anoniem: 13874
Alles wat jij hier beschrijft kan die edimax-switch ook!!!!Op maandag 25 juni 2001 21:34 schreef SaintNightmare een heel verhaal
Het is een echte switch en geen (switching) hub.
Precies, ik zie geen opzienbarende feiten. Het zou me niks verbazen als het bijna dezelfde switch is met een ander labeltjeOp maandag 25 juni 2001 21:42 schreef nelske het volgende:
[..]
Alles wat jij hier beschrijft kan die edimax-switch ook!!!!
Het is een echte switch en geen (switching) hub.
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.
Anoniem: 13653
<edit>
</edit>
Waar kan ik hem vandaan halen?
</edit>
Waar kan ik hem vandaan halen?
Prima ding! zeer te vreden over!
ik heb um al iets van 5 maanden en draait nog steeds als een (snel
)trein! 
owja ik heb het oude (gruwelijk lelijke)model
http://www.edimax.com/Photo/HTML/ES3108P_E.htm de rechter
ik heb um al iets van 5 maanden en draait nog steeds als een (snel
owja ik heb het oude (gruwelijk lelijke)model
http://www.edimax.com/Photo/HTML/ES3108P_E.htm de rechter
|we live in the history of a mad man Mr. G |
Dat lelijke ding
draait ook in ons netwerk thuis. Prima switch, nooit problemen, lekker snel in vergelijking het hubje (10/100 switching hub) wat daarvoor dienst deed.
De specs van de unex www.unex-tech.com/products/switches/sd080s/index.html zijn bijna gelijk aan die van de edimax. Ik denk dat er weinig verschil in preformance is tussen die 2.
De specs van de unex www.unex-tech.com/products/switches/sd080s/index.html zijn bijna gelijk aan die van de edimax. Ik denk dat er weinig verschil in preformance is tussen die 2.
Pagina: 1