Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Problemen met dradloos netwerk met extender

Pagina: 1
Acties:

• daanh
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 29-07 13:49
Hallo,

Ik heb een Technicolor modem van Ziggo, en een TP-link 300M extender. Ik heb het probleem dat pagina's regelmatig een tijd lang niet willen laden. Als ik even switch naar 4g en weer terug na 5 minuten is het weer OK.

Nu had ik laatst de extender een andere netwerknaam gegeven. Toen waren vreemd genoeg alle problemen opgelost en liep de verbinding netjes door. Enige probleem: als ik van boven naar beneden ga, blijft mijn smartphone hangen bij het netwerk waar hij verbinding mee had, wat dan dus heel zwak wordt.

Ik heb daarom de extender maar weer in hetzelfde netwerk gezet, maar de problemen zijn weer terug.

Het moet toch mogelijk zijn om een strakke verbinding te krijgen met de extender als onderdeel van hetzelfde netwerk als het modem?

Ik hoop dat iemand kan helpen!

Bedankt, Daan

PS die technicolor is ongetwijfeld een slecht ding, maar ik stel geen hoge eisen en wil liever geen aparte router er achter hangen.

[ Voor 12% gewijzigd door daanh op 11-06-2016 11:48 ]

• VVV-007
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-11 21:42
Ook al Geef je beide dezelfde naam dan kan je nog hebben dat je tel nog verbonden is met het accespoint waar je het zwakste bereik van hebt. Als je beide een andere naam geeft is dat duidelijk zichtbaar (wat je dus ook hebt gezien) maar nu gebeurt precies hetzelfde alleen zie je dat niet. Even WiFi uit en dan weer aan lost het op omdat je tel dan de verbinding met het zwakke accespoint verbreekt en met de sterke verbind.

Je kan overwegen om te kijken of het met een ziggo accespoint (59 euro) beter wordt. Deze kun je gewoon direct op je router aansluiten en verandert verder niets. Het bereik daarvan is vaak beter dan van de router modem waardoor je mogelijk je repeater niet meer nodig hebt en van het probleem af bent. Bevalt het toch niet of werkt het niet(goed) dan binnen 30 dagen retour naar ziggo en je geld terug.

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:40
Staan de routers op verschillende kanalen? Probeer dat anders eens.

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:55

donny007

Try the Nether!

arvidbeheerder schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 14:37:
Staan de routers op verschillende kanalen? Probeer dat anders eens.
TS heeft een single-band range extender, die dingen zijn altijd actief op hetzelfde kanaal als het hoofdnetwerk (er zit maar één wireless transceiver in).

Waar TS nog wel naar kan kijken is of er andere netwerken in de buurt actief zijn op dit kanaal.

Je apparaten bepalen zelf wanneer ze omschakelen naar het 'betere' netwerk; het ene apparaat doet dit continue actief, terwijl het andere apparaat wacht tot het signaal echt helemaal wegvalt.

De makkelijkste oplossing is om beide netwerken een andere naam te geven, en dan handmatig schakelen tussen de twee.

Sommige geavanceerde access points en routers kunnen helpen bij het schakelen tussen netwerken, bijv. door de verbinding voortijdig af te kappen als het signaal te zwak wordt.

Edit: Het automatisch schakelen werkt ook niet lekker als de beveiligingsinstellingen (WPA/WPA2, TKIP/AES, WPS/geen WPS) anders zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door donny007 op 11-06-2016 15:18 ]

/dev/null

• daanh
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 29-07 13:49
Bedankt voor jullie antwoorden! Ik ga voorlopig gewoon voor twee verschillende netwerknamen.

Edit: ik heb wel regelmatig het probleem dat mijn phone geen ip kan verkrijgen op het netwerk van de extender.

Apart dat mijn verschillende zenders niet écht een gezamenlijk netwerk kunnen vormen. Zijn er andere systemen die dat wel doen?

[ Voor 20% gewijzigd door daanh op 11-06-2016 20:42 ]