Welke muis te kopen voor Overwatch met een muisarm

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Reconhell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-10-2018
Ik heb last van rsi nu wil ik toch gedoseerd Overwatch kunnen spelen nu het weer wat beter gaat. Ik heb een xbox 360 controller geprobeerd en ik kan NIKS raken. Dan zou ik alleen support kunnen spelen.

Nu heb ik een gaming stoel besteld de AKRacing Premium V2 die arbo EN 1355 1/ 2 gecertificeerd is.
En heb ik een Micorsoft Ergo 4000 die ik heel fijn vind.

Echter gebruik ik nog steeds een Razer Abyssus muis die voor mijn rsi klachten niet zo goed zijn.

Deze muis heb ik gezien:
pricewatch: Evoluent VerticalMouse 4 Right
Deze lijkt me vrij goed mee te gamen.

Nu heb je ook bijv de Logitech m570 trackbal. Maar dat lijkt me toch geen doen met een FPS shooter? Kan iemand daarover praten?

Wat is nu het beste RSI gezien? Want je heb qua muis best veel verschillende mogelijkheden.
Beste mogelijkheid voor desktop werk en voor FPS gaming..

Alle reacties

• ard1998
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08-12-2025
Aangezien dat ik uit de TS opvat dat de rsi nog niet helemaal weg is Geef ik het advies om de volgende text te lezen https://www.rsi-verenigin...utergebruik/290-muis.html

Zelf raad ik aan om gamen uit te stellen tot een later moment. Zeker omdat gamen wel eens het gevoel geeft om na een potje toch door te gaan. Ondanks dat je van plan bent om te stoppen. Op die manier heb je sneller de kans om weer rsi te krijgen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Serieus gamen met een trackball is niet te doen. Ik heb wel eens UT99 gespeeld met een trackball, maar echt vrolijk wordt je daar niet van kan ik je zeggen. Met genoeg oefening is spelen tegen bots te doen, maar meer dan dat moet je niet verwachten.

• XpanD
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:16
De VerticalMouse 4 zou ik niet direct aanraden, heb hem zelf gehad maar de coating op het plastic kwam na een paar jaar helemaal los en werd een kleverige bende. Ik heb nu sinds kort de VerticalMouse C, een nieuwer model waarbij dit opgelost is. Ik vind de hoek van deze muis persoonlijk iets te stijl, maar er is wel fijn mee te werken. Geen idee hoe dit werkt met RSI, overigens.

De M570 (en zijn voorloper, de Trackman Wheel) heb ik overigens ook gehad, en ik kon daar nog best aardig shooters mee spelen. Je speelt absoluut niet op topniveau, maar voor een niet al te serieus potje hier en daar werkt het wel. Het duurt wel een flinke tijd om te wennen (veel langer dan bij een verticale muis, imho), en ik heb persoonlijk de M570 een aantal keer terug moeten sturen vanwege een kapot scrollwiel.

• Reconhell
Ik heb het gelezen en ja ik wist dat er verschillende opties zijn. Maar dan nog kan ik niet kiezen..
pricewatch: BakkerElkhuizen Evoluent C
pricewatch: Evoluent VerticalMouse C Right

Zijn deze 2 muis exact hetzelfde hierboven?

[ Voor 16% gewijzigd door Reconhell op 11-06-2016 11:18 ]

• Reconhell
XpanD schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 11:16:
De VerticalMouse 4 zou ik niet direct aanraden, heb hem zelf gehad maar de coating op het plastic kwam na een paar jaar helemaal los en werd een kleverige bende. Ik heb nu sinds kort de VerticalMouse C, een nieuwer model waarbij dit opgelost is. Ik vind de hoek van deze muis persoonlijk iets te stijl, maar er is wel fijn mee te werken. Geen idee hoe dit werkt met RSI, overigens.

De M570 (en zijn voorloper, de Trackman Wheel) heb ik overigens ook gehad, en ik kon daar nog best aardig shooters mee spelen. Je speelt absoluut niet op topniveau, maar voor een niet al te serieus potje hier en daar werkt het wel. Het duurt wel een flinke tijd om te wennen (veel langer dan bij een verticale muis, imho), en ik heb persoonlijk de M570 een aantal keer terug moeten sturen vanwege een kapot scrollwiel.
Ah dankje wel.. dit is het antwoord wat ik zocht.. Zoiets vermoedde ik al dat je toch wat gaat inleveren ookal ben je het gewend... Dan ga ik toch voor de Vertical Mouse C. Alleen zijn er 2 versies in de pricewatch?

Misschien dat ik later nog de trackball probeer maar nauwkeurigheid is belangrijk anders kan ik netzgoed helemaal stoppen wat mij betreft.

Hmm:
https://evoluent.com/products/vmcr/
https://www.bakkerelkhuiz...c-mice/evoluent-mouse-c-/

[ Voor 4% gewijzigd door Reconhell op 11-06-2016 11:25 ]

• XpanD
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:16
Ik heb zo het vermoeden dat beide links over dezelfde muis gaan, maar ik weet niet precies wat voor verhaal daar achter zit.

Er is trouwens ook nog een draadloze variant:
pricewatch: Evoluent Vertical Mouse C Right Wireless

Die heb ik hier nu staan, en ik merk geen vertraging of iets dergelijks. Daar moet ik dan wel bij zeggen dat ik weinig echt snelle spellen speel, dus misschien is het daarbij wel te merken. Batterij gaat ook lekker lang mee, toch een paar weken bij zo'n 5-6 uur gebruik per dag.

• Reconhell
Ja idd ze lijken exact hetzelfde maar toch 40 euro verschil.. Dusja ik ga dat maar even uitzoeken door een webshop te bellen.
Draadloos is nooit mijn ding geweest, batterijen opladen enzo.

Bedankt voor je informatie!
Het is wel denk ik dat met de Evoluent dat je nog steeds moet bewegen met je hand voor positie en dus stress krijgt, al is deze stress waarschijnlijk dan minder dan een normale muis door de manier waarop je arm strekt en rust.
Maarja trackball of touchpad is t enige alternatief en daar kun je lastig een shooter meespelen.

Ik ben heel benieuwd of dit genoeg gaat helpen :)

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-02 11:15
Overwatch is er toch ook op XB One en PS4? Daarop speelt iedereen met controller, zal ook wel wat meer op gemist worden.

Ik weet niet of het wijs is om nog een FPS met muis te spelen als je erg last hebt van RSI. Het is afhankelijk van de klachten of zo'n VerticalMouse wat helpt. Je kunt misschien ook de muisgevoeligheid wat hoger zetten, dan moet je minder met de muis bewegen (al zal dat voor je nauwkeurigheid ook niet zo goed zijn).

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
YouTube: How does Overwatch play on consoles? (PS4/Xbox One Gameplay & Comparison)

Misschien die even kijken en dan naar de MM een console halen.

• Reconhell
Dat is dus wat ik zeg. ik kan niet richten met een controller ik weet niet wat het is vreselijk!!! Ik kan geen kills maken ermee :( Normaal haal ik heel vaak silver en goude medialle eliminations..

Helaas :( want anders zou ik het doen.

En Macpoedel ja ik heb rsi. maar de klachten waren verdwenen zo goed als toen 2.5 week overwatch actief gespeeld en nu heb ik weer last. Dusja nog beter doseren en gameplek nog meer verbeteren. En nu voorlopig weer gewoon geen games en overwatch.. Ik wacht zowiezo tot ranked mode komt.

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Als iemand die ook kampt met RSI in de polsen kan ik je aanraden het gamen voorlopig achterwege te laten en ook medische hulp in schakelen en kijken naar je houding en apparatuur die gebruikt om het probleem nog verder te proberen te voorkomen.

RSI is niet iets wat je te licht op moet vatten, ik ken ook iemand die vervent gamer was en daardoor ook RSI opliep en gwoon verder ging met gamen en nu gewoon niet meer kan werken omdat zijn polsen dat niet meer aan kunnen.

Heel vervelend maar kies aub een andere hobby voorlopig en laat het gamen voor wat het is.

Smiling as the shit comes down...

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:57

Rmg

Reconhell schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 12:28:
Dat is dus wat ik zeg. ik kan niet richten met een controller ik weet niet wat het is vreselijk!!!
ervaring is het, bijna iedereen is opgegroeid met gamen met een muis. Er zijn dus gamers die 20 jaar lang gewend zijn om met een muis te gamen, te werken, te browsen enz enz.

Topniveau kan je met een trackball halen, zijn zat gamers die het doen zoek maar eens op YouTube. Er is zelfs een gast die met een logitech stuur counter strike speelde en nog goed mee kwam.

Met een controller kan je ook een eind komen alleen je zit dan met snelheid vs accuratesse een muis combineert dat beter.

Alleen het probleem is, dit leer je jezelf niet aan in een week, ook niet een maand, daar gaat wel even wat tijd overheen voor het net zo soepel speelt als een muis waar je al tig jaar muscle memory van hebt
Pagina: 1