Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aanbieder Windows via bijv. Citrix tbv Chromebook

Pagina: 1
Acties:

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-11 12:46

Milmoor

Footsteps and pictures.

Topicstarter
Voor een vriendin ben ik aan het kijken naar een laptop. Ze heeft een handicap waardoor de laptop licht en toch betaalbaar moet zijn. Ik dacht daarom aan een Chromebook. Maar soms is het erg wenselijk om toch een Windows programma te kunnen draaien. Bijv. voor een belastingaangifte, een LOI-cursus of iets anders dat niet native op een Chromebook draait. Het blijkt in de praktijk vaak erg onhandig om helemaal geen Windows te hebben. Ze is slim genoeg, maar geen ICT-er. WINE zou een optie zijn, maar vereist best wat hackwerk en een zwaardere Chromebook dan de bedoeling is. Zie ook hier: http://www.howtogeek.com/...software-on-a-chromebook/. Op mijn werk gebruiken wij Citrix op Chromebook waarmee dit effectief geboden wordt zolang je maar internet hebt. Maar zijn er aanbieders doe zoiets aan particulieren bieden? Want dan zijn we in een keer klaar en zijn zelfs beperkt spelletjes mogelijk.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Topicstarter
Geen aanbieders of alternatieven bekend?

• hurthonkey365
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 05-08-2024
Ik heb er geen ervaring mee, maar hoe werkt extern bureaublad op chromebook? Ergens een pc's in een kast zetten welk altijd draait, hier kan je dan alles op installeren en zo instellen hoe jullie het willen gebruiken. Is er niet een functie binnen Chromebook wat werkt zoals een Thinclient? zodat gelijk de externe sessie gestart wordt zodra hij opgestart wordt.

Zoals je al aangaf ben je dan afhankelijk van internet, maar als je hem buiten huis gebruik zal er waarschijnlijk geen spel op gespeeld worden? Hier kan het OS van de chromebook dan gewoon gebruikt kunnen worden.

Het enigste nadeel is dan dat je afhankelijk wordt van een extra pc met de nodige extra kosten.

Misschien handig om daar een onderzoek naar te gaan doen.

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Topicstarter
Goede vraag. Ik verwacht dat een extern bureaublad (remote desktop) prima werkt. Vanaf buiten zou dan je via een VPN kunnen werken. Ze heeft een FritzBox, dus dat is goed te doen. Maar dan is er inderdaad een extra pc om te onderhouden. Dat hoop(te) ik via Citrix te vermijden, ervan uitgaande dat een standaard configuratie zou voldoen.

• hurthonkey365
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 05-08-2024
een VPN zou dan goed mogelijk kunnen zijn ja. Wil je zware game's gaan streamen over VPN.. of dat helemaal lekker werkt weet ik niet.

extra pc voor onderhoud en kosten inderdaad, dat is een beslissing die je uiteindelijk zelf moet maken.

Wat heb je zelf al gevonden om te kunnen doen? Heb je ook al een lijstje met wat wel mogelijk, wat niet mogelijk is? Wat de kosten maximaal mogen worden? Heb je op het werk al eens gevraagd hoe het daar in elkaar zit? Hoe hun hier over denken?

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Topicstarter
Meten is weten: van mijn werk mag ik een weekend een Chromebook lenen. Dan kunnen we uitproberen of het hardwarematig voldoet (beeldscherm etc.) plus wat software testen.

Pagina: 1