Kan ik me PII 400 overclocken of zijn die dingen gelockt ofzo? Zo ja hoeveel zonder bijzondere koelers, zo nee jammer dan.
Verwijderd
heeft bijna geen zin, mijn p2-400 loopt max op 463mhz en dat is onstabiel, stabiel loopt ie op 450mhz.
maar je kunt het natuurlijk altijd proberen..
maar je kunt het natuurlijk altijd proberen..
Verwijderd
Kennis van me heeft 'm met standaard koeler op 460 lopen. FSB van 115 (mobo zegt 112, maar dat klopt dus niet)
Verwijderd
ik krijg mijn pII 400 ook niet hoger dan 448 (fsb 112).
achappey: welk mobo heb je en hoe hoog staat je voltage???
achappey: welk mobo heb je en hoe hoog staat je voltage???
Verwijderd
op een chaintech 6ata2 mobo en het voltage met 0.2 opgehoogd...
gebruik trouwens standaard koeling.. deze machine heeft nu een uptime van bijna 1 week
Verwijderd
Mijn p2-400 wil nie eens op een bussnelheid van 112 lopuh

Hij hangt dan tijdens windows booten.. hd lampje blijft branden.. volgens mij kan mijn hardeschijf niet eens de iets hogere bussnelheid aan .. maarjaw ik hep ook een k*t mobo
Hij hangt dan tijdens windows booten.. hd lampje blijft branden.. volgens mij kan mijn hardeschijf niet eens de iets hogere bussnelheid aan .. maarjaw ik hep ook een k*t mobo
Verwijderd
uptime???
ik wou dat ik het voltage op kon schroeven. had ik ook zeker fsb133 geprobeerd. maar mijn asus p2b-tje (revisie 1006) ken dat nie! (tenzij ik ga solderen op mijn mobo)
oh en alkahol!c: van 100 naar 112 fsb betekent (bij mij) een verhoging van de pci-bus van 33,4 naar 37,3 mhz. is geen geringe verhoging. sommige hd's en ook slechte videokaarten kunnen daar gewoon niet tegen.
ik wou dat ik het voltage op kon schroeven. had ik ook zeker fsb133 geprobeerd. maar mijn asus p2b-tje (revisie 1006) ken dat nie! (tenzij ik ga solderen op mijn mobo)
oh en alkahol!c: van 100 naar 112 fsb betekent (bij mij) een verhoging van de pci-bus van 33,4 naar 37,3 mhz. is geen geringe verhoging. sommige hd's en ook slechte videokaarten kunnen daar gewoon niet tegen.
Thanx voor de reacties,
Ik heb 'm nu op 448MHz (4x 112). Hij wordt niet echt heet en loopt nog steeds stabiel in Windows en Linux. Kan ik 'm ook zomaar op 133x4 proberen te zetten? Er is geen tussen mogelijkheid op mijn moederbord. Ik heb geen speciale koeler, en ik ben ook niet van plan er een te kopen. Dus, kan ie nog hoger?
Ik heb 'm nu op 448MHz (4x 112). Hij wordt niet echt heet en loopt nog steeds stabiel in Windows en Linux. Kan ik 'm ook zomaar op 133x4 proberen te zetten? Er is geen tussen mogelijkheid op mijn moederbord. Ik heb geen speciale koeler, en ik ben ook niet van plan er een te kopen. Dus, kan ie nog hoger?
Verwijderd
you can try!
Ik heb zelf ook geen tussen weg tussen 112 en 133 fsb. 133 lukt niet, maar dat heeft (mede) te maken dat ik mijn voltage niet kan aanpassen.
check eerst ff hoeveel toeren je fan maakt (niet dat dat alles zegt). meer dan 5000 toeren is wel nodig als je de fsb op 133 gooit (en je voltage opschroeft). als je mobo het ondersteunt kun je je cpu temp aflezen in de bios. als ie niet boot moet je het wellicht nog eens proberen met je geheugen op cas latency 3 en desnoods met je L2 cache uitgeschakeld.
er is volgens mij ook software beschikbaar om de fsb stapsgewijs aan te passen, maar die heb ik zelf ook niet.
Ik heb zelf ook geen tussen weg tussen 112 en 133 fsb. 133 lukt niet, maar dat heeft (mede) te maken dat ik mijn voltage niet kan aanpassen.
check eerst ff hoeveel toeren je fan maakt (niet dat dat alles zegt). meer dan 5000 toeren is wel nodig als je de fsb op 133 gooit (en je voltage opschroeft). als je mobo het ondersteunt kun je je cpu temp aflezen in de bios. als ie niet boot moet je het wellicht nog eens proberen met je geheugen op cas latency 3 en desnoods met je L2 cache uitgeschakeld.
er is volgens mij ook software beschikbaar om de fsb stapsgewijs aan te passen, maar die heb ik zelf ook niet.
Verwijderd
Dat software proggie heet 'SoftFSB'. Zoek maar ff op i-net. Werkt alleen als bios dit ondersteund, kwestie van proberen dus.
Suc6
Suc6
Verwijderd
133 Mhz FSB haalt-ie never nooit, niet zonder aparte koeling (Peltier + Alpha, waterkoeling). Volgens mij is in jouw geval 448 het maximaal haalbare, maar desondanks toch pep voor nop.
mARCO
mARCO
softFSB is puur softwarematig. ik kijk naar het opstartscherm, want dat is de realiteit. om die omhoog te brengen moet je dingen als bios veranderen.
Pagina: 1