Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptops verliezen verbinding met Asus RT-AC68U

Pagina: 1
Acties:

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:23

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Ik heb van de week een nieuwe Asus RT-AC68U geplaatst (nieuwste firmware). Redelijk factory default geconfigureerd, 2 verschillende wifi netwerken op 2.4 en 5 Ghz maar er word alleen gebruik gemaakt van van 2.4 Ghz op dhet moment.
Nu komt het vreemde : 2 laptops hier in huis verliezen (soms enkele keren per dag) de data verbinding met wifi.
Op het moment dat het gebeurt lijkt het alsof er geen verbinding met het AP is. De laptop geeft aan verbonden te zijn met wifi, maar er kan geen netwerk communnicatie plaats vinden.
Zowel internet als het IP van de router zijn onbereikbaar.
Pak ik op zo'n moment mijn telefoon en start de app van de router op, is er niets aan de hand. Router is up and running, telefoon kan internetten en bij de router komen.
Het is op dat moment dus echt 1 device die een probleem heeft met wifi.
De ene laptop is Windows 10 met de laatste updates, de andere is Windows 7 met voor zover ik weet redelijk veel updates (zakelijk laptop waar ik niets mee kan/mag).
Andere wifi devices lijken er geen last van te hebben.

In de log van de router is niets te vinden wat uberhaupt aantoont dat er een probleem zou zijn op dat moment.

Ik ben begonnen met 2 verschillende SSID's , later heb ik de 2.4 en 5 Ghz dezelfde naam gegeven met de gedachte dat een mobile device dan zelf de sterktes zou pakken. Om uit te sluiten dat de problemen door deze wijziging kwamen heb ik weer 2 aparte SSID's gemaakt en word er alleen verbonden met de 2.4 Ghz wifi.

In welke settings moet ik een verbetering voor dit probleem gaan zoeken?

Tijd voor een nieuwe sig..

• wizai
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Mogelijk een ip conflict?
DHCP pool juist ingesteld?

Anjunabeats

• VVV-007
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-11 21:42
Geeft ons anders iets meer informatie over hoe het netwerk bij je is, dan kunnen we je wat makkelijker helpen mee denken. Bijvoorbeeld

Wie is je provider?
Wordt de asus als router of als AP gebruikt (en is die ook zo ingesteld).
Indien er nog een andere router is, welke is dat (provider router mogelijk?)
heb je toevallig IPTV in huis?
Telefoon die het dan wel doet maakt ook verbinding via 2.4 ghz op dat moment?
Is er ipV6 (schakel deze anders even uit in windows, heb hier zelf als eens een soort gelijk prolbeem mee opgelost toen 1 windows 10 laptop alleen maar een IPV6 adres af nam en daarna dus geen verbinding kon maken... uitgeschakeld in windows, probleem opgelost.

Post anders ook even een screen shot van je Ipconfig.
kun je vanaf je laptops op het moment dat het probleem op treed nog pingen naar :
- je asus
- indien apparte router... Je router
- internet (ping bijvoorbeeld naar 8.8.8.8)

Ook belangrijk, het heeft (waarschijnlijk) voor de Asus wel gewerkt, hoe had je het toen geregeld?

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
DHCP Staat goed ingesteld, er is maar 1 DHCP server en dat is de Asuso router.
Provider maakt niet zoveel uit, want ook lokaal valt de verbinding weg, terwijl andere devices dus wel doorhobbelen (alles op 2.4Ghz) , ook IPTV loopt gewoon door maar die staat volledig los van de router.
IPv6 is disabled op de laptop.
De router hangt rechtstreeks op de ethernet uitgang van mijn glasmodem (inkomende netwerkkable op de WAN port).

Zoals in de TS al aangegeven kan ik niet eens de router bereiken (niet kunnen pingen is even een aanname, maar ga ik wel vanuit), dus het staat los van de provider.

Voor de Asus had ik een Linksys E4200, deze stond net als de Asus als AP en router ingesteld. Zelfde subnet, zelfde SSID, zelfde DHCP pool.

• dennisdennis12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 26-11 17:38
Heb je al geprobeerd of je wel kunt pingen. want ik heb zelf ook mogelijk een vergelijkbaar probleem, maar ik kan wel pingen naar het accesspoint, de router en naar het internet. maar ik kan de pagina van de router ook niet openen, en ik kan ook geen website's openen.

(mijn netwerkconfiguratie is overigens totaal anders dan jouw netwerk, maar misschien hebben we wel hetzelfde probleem.)

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Zojuist wederom nul data met wifi.
Telefoon kon gewoon bij router en internet, laptop kon router niet eens pingen (andere IP's had ik geen tijd voor).
Als de router pagina dan weer bereikbaar is (bleef laden om te testen) krijg ik keer op keer deze melding:
Settings have been updated. Web page will now refresh.
Changes have been made to the IP address or port number. You will now be disconnected from RT-AC68U.
To access the settings of RT-AC68U, reconnect to the wireless network and use the updated IP address and port number.
Wederom niets te vinden in de System log van de router, ook niets in local eventlog van de laptop.
Router vanochtend herstart om te kijken of dat iets oplost, niet dus.

Begin er een beetje gek van te worden, geen idee waar het probleem in te vinden is.

Pagina: 1